Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahjoitus

Vierailija
21.10.2023 |

Noh niin.

Kävin tuolla lähikaupassa ostoksilla.

Samalla korttelilla oli tulossa ruokajakelu.

Kiinnitin huomioni yhteen äiti/poika jonossa - ja aluksi vaihdettiinkin pari sanaa. En tiedä miksi.

En koskaan ole tehnyt tätä ennen. En eläissäni ole lahjoittanut kopeekkaakaan mihinkään.

Nyt tuli fiilis, ettei lapsiperheen tässä persereikälandiassa kuulu olla leipäjonossa todellakaan.

No, kävin automaatilla, nostin 50 €. Mietin vielä ulkopuolella pitkään.

Mutta samalla, kun lähdin himaan, pysähdyin ja annoin rahan. Äiti tietenkin vastusteli, mutta poika (n. 10 v.) otti sen sitten taskuunsa.

Mullakin on ollut aikoja, että raha on ollut vähissä. Nyt pärjään paremmin - tai oikeastaan hyvin. Mitään pankkivelkoja ei ole. On ollut kyllä aikaa, että olen kulkenut resuisissa kengissä, koska ei ollut rahaa ostaa uusia. 400 € jäi kk elämiseen Helsingissä muiden kulujen jälkeen

Asun yksin, eikä lapsia ole.

Alan lähetä eläkeikää. Kaikkea on liikaakin -  kaapit täynnä. Nyt ajattelin, että ostelut loppui, koska en tarvi enää mitään. Ja taloudellisesti pärjään paremmin, kuin koskaan.

Mitä olette mieltä tästä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti tehty, hyvä ap.

Itse en ole sitä mieltä, että Suomi olisi "persereikälandia". Suomi on yksi maailman parhaista maista melkein millä mittapuulla tahansa.

Mutta ilman muuta meilläkin on niitä, joilla menee heikosti.

Minulla on jäänyt ylimääräistä rahaa siitä lähtien, kun sain 45-vuotiaana asuntoni maksettua.

Siitä lähtien olen myös jakanut sitä tarvitseville. Yleensä hyväntekeväisyysjärjestöille ja suvun opiskeleville lapsille, mutta joskus myös ihan suoraan jollekin huono-osaiselle, johon olen jossain törmännyt.

Nyt olen eläkkeellä, mutta kyllä siitäkin jää annettavaa, kun ei tuhlaa.

t. Mummo, yksin elävä, 71 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla