Kanada aikoo sallia eutanasian huumeriippuvuudesta kärsiville
Mitäs mieltä olette asiasta? Suomessa edes hitaasti sairauteen kituvat eivät saa eutanasiaa, Kanadassa sen saa ihan vain olemalla huumeriippuvainen.
https://www.vice.com/en/article/4a3bdm/canada-will-legalize-medically-a…
Kommentit (68)
Vierailija wrote:
No en jaksa avata linkkiä, mutta liikakansoituksen pilatessa tätä maailmaa olen sitä mieltä, että jokainen eutanasia on ekoteko. Ja tottakai mieluiten sallin sen niille, jotka haluavat eutanasiaa. Varsinkin narkkareille, mutta myös muille.
Kehittyvissä maissa se ei ole ekoteko. Täällä tehdään 99% tieteellisestä progressiosta ja innovaatioista. Hedelmällisyys luvut on lähes kaikkialla alle 2, mutta yhdellä mantereella ihmisiä "syntyy yhä kerjäämään", kuten eräs paikallinen asian mulle ilmaisi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote: En ymmärrä miksi joillakin teistä on sellainen psykopaattinen pakkomielle pitää sairaat elossa ja vastustaa eutnasiaa. Eläinten annetaan kuolla kyllä rauhassa, mutta ei ihmisten, pitää kitua kuukausitolkulla sairaalassa eikä saa edes nukahtaa rauhassa pois vaan sekin sattaa mennä isojen kipujen keskellä. En ymmärrä. Psykopaatithan ne vaan tahtoo muiden kärsivän mahdollisimman paljon.
Kaikkia eutanasioita vastustavat ovat aika harvassa, ja näilläkin usein painavin syy vastustukseen on väärinkäytöksen riski. Siinä on aika paljon harmaan sävyjä välissä - ei eutanasiaa kenellekään vs. eutanasia huumeriippuvaisille tai esim. masentuneille teineille.
Aina ja kaikessa on väärinkäytön riski. Kannatan eutanasiaa koska ei me anneta rakkaan koirankaan kärsiä. Jos ihminen ei halua elää koska se jokin hänen syynsä niin pitäisi sen ainakin olla mahdollista.
Mielenterveysongelmaiset ovat lähtökohtaisesti herkempiä käyttämään erilaisia päihteitä, ja suurin osa kovia huumeita käyttävistä narkomaaneista tulee väkivalta- ja päihdeongelmaisista perheistä. Mielenterveysongelmat johtavat hyvin usein päihdeongelmiin.
Subutex voi aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden jo viikon päivittäiskäytön jälkeen, ja riippuvuus on voimakkaimpia päihderiippuvuuksia maailmassa. Kuinka monen vuoden ajan narkomaanin pitää ensin rikastuttaa huumekauppiaita ennen kuin aineet annetaan ilmaiseksi, että käyttäjän ei tarvitse tehdä rikoksia kustantaakseen Subutexin käytön?
Jännä myös ajatella, että lääkefirma tienaa päivässä miljoonia Subutexillä, vaikka aine on käytännössä vain laiton huume, eikä sitä lääkäritkään enää paljon laillisesti kirjoittele. Jostain sitä kuitenkin tulee markkinoille suuria määriä.
Vierailija wrote:
Eutanasian pitäisi olla yksi hoitopolku osana saattohoitosuunnitelmaa. Ei enempää eikä vähempää.
Itse työskentelen syöpäpotilaiden parissa ja näen työssäni, miten inhimillinen, arvokas kuolema ei toteudu aina nykyisen palliatiivisen hoidon ja saattohoidon kanssa.
Kun ihmisen ennuste on huono, tiedetään että hän tulee kuolemaan pian, pitäisi hänen voida itse vaikuttaa nykyistä enemmän omaan kuolemaansa. Liian moni joutuu kitukuolemaan pois sen jälkeen kun nesteytys ja dialyysi lopetetaan. Se on omaisillekin ihan hirveää, kun täytyy odottaa läheisen väjäämätöntä kuolemaa joka ei ole kovinkaan usein sellainen rauhallinen poisnukkuminen, mitä ihmiset itselleen toivoisivat.
On irvokasta, että kuolevalle ihmiselle ei voida tarjota inhimillistä kuolemaa vain siksi koska jotkut vetävät siitä slippery slopen masentuneisiin ja päihdeongelmaisiin.
"Jotkut vetävät siitä slippery slopen masentuneisiin ja päihdeongelmaisiin"? Eutanasian sallineet maat itse sitä slippery slopea pitkin laskettelevat hurjaa vauhtia.
Mutta miksi jokainen EI saisi päättää elämästään ja valita eutanasiaa jos näin haluaa?
Vierailija wrote:
Miltä kuulostaisi muslimien pakkoeutanasia?
Nettivinkattu ja ilmiannettu
Porukka ei selkeästi perusta I s lamista. Hieno homma.