Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies keskeyttää ja alkaa puhua päälle

Vierailija
21.10.2023 |

Esimerkiksi alkaa kertoa minulle mielipiteitä elokuvista, joita hän ei ole nähnyt mutta minä olen. Tämä on tapahtunut monta kertaa, viimeksi eilen.

Kävin elokuvissa. Mies kysyi kotona, millainen se oli. Ehdin sanoa yhden lauseen. Mies alkoi paasata kriittisesti saman ohjaajan muista elokuvista ainakin vartin ajan. Ei kiinnostanut enää kertoa omia kokemuksia.

Minulla oli omia ajatuksia ja itkinkin elokuvan aikana, joten minulle analyysin ja kritiikin sijaan tärkeintä oli tunnekokemus. 

Aion tämän takia käydä salaa elokuvissa tästä lähtien. Oma kokemus menee pilalle ja alan unohtaa oman mielipiteeni.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD, ei tule korjaantumaan edes ajan kanssa. Tiedän kokemuksesta. Tänään on loppuelämäsi ensimmäinen päivä, käytä se hyvin.

Vierailija
42/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan sanoa, että voisitko olla puhumatta päälle ja saanko kertoa asiani loppuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

ADHD, ei tule korjaantumaan edes ajan kanssa. Tiedän kokemuksesta. Tänään on loppuelämäsi ensimmäinen päivä, käytä se hyvin.

ADHD mullekin tuli mieleen, omien kokemusten vuoksi. Mutta vaikka ADHD voi tarkoittaa impulsiivisuutta ja että osa toisen tarpeista voi mennä omia poukkoilevia ajatuksia seuratessa ohi, niin ei se oli mikään oikeutus mulkkuudelle. Minä edelleen välillä keskeytän, mutta pyydän kyllä heti anteeksi ja palautan puheenvuoron puhujalle. Välillä vahinko on jo tapahtunut ja toiselta on mennyt halu kertoa juttua, ja se hävettää ja harmittaa mua, mutta sen ainakin voin tehdä vastapuolelle selväksi että moka oli minun eikä johtunut toisen juttujen arvosta. 

Vierailija
44/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Entisellä kaverillani oli uskomattoman ärsyttävä tapa puhua (suht hitaasti) jostain omasta asiastaan. Sitten kun puheeseen tuli tauko, luuli hänen sanoneen sanottavansa ja alkoi kommentoimaan, hän alkoi nopeasti puhua uudestaan siihen päälle ja korotti ääntään joskus koomisen voimakkaasti kunnes kommentoija nopeasti hiljeni ja kaveri sai jatkaa jaanaustaan hyvän aikaa. Sitten taas tauko ja tuijotti kuulijaa. Kuulija katsoo, että no nyt saa kommentoida, mutta ehei! Taas alkuun kiihkeä huuto kommentoijan päälle ja toisen hiljennyttyä jatkaa normaalia hidasta selostustaan minuutti tolkulla. Joskus ajattelin, että en sitten kommentoi jos tarina jatkuukin tauon jälkeen, niin aika pitkään oltiin vaan hiljaa. Mutta heti jos yritti jotain sanoa, alkoi vastakailotus! Kummallista!

Mulla on kaveri, joka ei koskaan kuuntele loppuun, mitä puhekumppani haluaa sanoa. Hän alkaa tykittää kysymyksillä  aivan kesken kaiken ja jopa korottaa ääntään, jos toinen yrittää sanoa asiansa loppuun. Ei auta, vaikka itse sanoo: Anna mä kerron loppuun tai Mä tulen kohta siihen.

Hänelle on sanottu jossain isommassa porukassa, kun hän keskeytti kiinnostavaa tarinaa kertovan, että Ole nyt hiljaa. Hänelle on siis yritetty sanoa päälle puhumisesta nätisti ja suorempaa - vuosien ajan ,- mutta ei mene perille.

Jotain ongelmaa hänellä on kuulemisessa ja kuuntelussa, koska jos on vähänkin vivahteikkaampi asia, hän pyytää sanomaan uudelleen.

Vierailija
45/46 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjaise sille: OLE NYT HELVETISSÄ HILJAA! 

Auttoi ainakin mun työpaikalla yhden suhteen. 

Vierailija
46/46 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä tästä nyt mies-nais-juttua! Ihan samahan se on, kumpi keskeyttää toisen alkamalla puhua siihen päälle. Ei sellaista tarvitse kenenkään kestää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme