Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies keskeyttää ja alkaa puhua päälle

Vierailija
21.10.2023 |

Esimerkiksi alkaa kertoa minulle mielipiteitä elokuvista, joita hän ei ole nähnyt mutta minä olen. Tämä on tapahtunut monta kertaa, viimeksi eilen.

Kävin elokuvissa. Mies kysyi kotona, millainen se oli. Ehdin sanoa yhden lauseen. Mies alkoi paasata kriittisesti saman ohjaajan muista elokuvista ainakin vartin ajan. Ei kiinnostanut enää kertoa omia kokemuksia.

Minulla oli omia ajatuksia ja itkinkin elokuvan aikana, joten minulle analyysin ja kritiikin sijaan tärkeintä oli tunnekokemus. 

Aion tämän takia käydä salaa elokuvissa tästä lähtien. Oma kokemus menee pilalle ja alan unohtaa oman mielipiteeni.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, yksi mahdollisuus on käydä salaa elokuvissa ja muutenkin sopeutua kumppanin omituisiin ja ärsyttäviin tapoihin. Tai sitten voisi sopia, että niitä tapoja muutetaan tai erotaan. Ihan vapaa valinta.

Vierailija
2/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heruttelet miehen mielestä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Heruttelet miehen mielestä liikaa.

????

Vierailija
4/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies tule muuttumaan.

Vierailija
5/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupa erota. Ihan oikeasti ette katsele pahaa oloa tuottavia kumppaniehdokkaita. Roskat kuuluu ulos.

Vierailija
6/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono tapa tuo päällepuhuminen. Kertoo sivistymättömyydestä tai siitä, että ko henkilö ei halua että saisit mielipiteesi sanottua. Töissä on yksi tyyppi, joka järjestelmällisesti puhuu toisten päälle. Ei itse ehkä huomaa koko asiaa. Olen ottanut tavaksi sanoa sanottavani ja korottaa ääneni riittäväksi vaikka hän alkaisi puhua päälle. Tällöin hän yleensä lopettaa hölmistynyt ilme naamallaan.

Vierailija
7/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi miksi olet tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
8/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi sentään, kun elämä on kovaa.

Vierailija
9/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt mieheltä "keskeytit minut, miksi?" ja kävelet pois paikalta. Toista tarvittaessa. Toisia pitää kouluttaa kuten pikkulapsia.

Vierailija
10/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kysyt mieheltä "keskeytit minut, miksi?" ja kävelet pois paikalta. Toista tarvittaessa. Toisia pitää kouluttaa kuten pikkulapsia.

Stonewalling on narsistin keino.

Vierailija
11/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni tekee ihan samaa. Todella ärsyttävä tapa. 

Vierailija
12/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Stonewalling on narsistin keino.

Ap:n täytyy saada miehensä paasaus loppumaan. Keskustelemalla se ei onnistu, jos ei saa suunvuoroa.

Vierailija
13/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olet siis saanut kokea miltä tuntuu keskustella naisen kanssa. Joka nainen keskeyttää ja alkaa puhumaan päälle että omat virheet ei tulisi esille ja esillä pysyy vain miesten tekemät virheet

Jännä, mun miehellä on just tämä tapa. Jos otan puheeksi esimerkiksi että toivoisin häneltä tukea lastenkasvatuksessa kanssa asiaan x, niin me ei ikinä voida puhua siitä, vaan miehen on juuri siinä hetkessä otettava puheeksi joku minun arvosteltava tekoni viikkojen tai kuukausien takaa. Olen kyllä erikseen sanonut monta kertaa, että mulle saa antaa palautetta, ja että jos mä toimin vanhempana miehen mielestä jotenkin tyhmästi niin kuulen tosi mielelläni hänen havaintojaan koska omalle käytökselle sokeutuu ja haluan toimia paremmin (autismin kirjolla olevan teinin kanssa eläessä on aina välillä hukassa miten on järkevää itse toimia). Mutta olen ehdottanut, että niitä voisi ottaa esille silloin kun asia vaivaa tai sen havaitsee, ei silloin kun minä pyydän mieheltä jotain minkä hän muotoilusta riippumatta kokee kritiikkinä.

Tosi raskas tapa. 

Vierailija
14/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tällainen puoliso. On huomautettu asiasta. Saattaa auttaa hetkellisesti. Lapset sanovat suoraan, älä keskeytä, ei auta. Turhauttavaa!

Vierailija
15/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle? Onko pää vahasta vai kumista vai muuten jokuirtopää

Vierailija
16/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kans tommonen. Höpöttää omiaan päälle tai sitten ei noteeraa mitenkään jos yrittää puhua. Olen sanonut asiasta, mutta ei mee perille. Nyt sit lapsi oli puheterapiassa ja tutkimuksissa, ja todettiin haasteita vuorovaikutuksessa yms, ja mies havaitsi vihdoin omassa käytöksessään samat piirteet. Jotai lievästi autisteja varmaan molemmat, mutta onpa itelläki ADD. Mut nyt on jo parempi tilanne kun mieskin alkanut huomioimaan käytöstään ja vuorovoikutusta. Itsekin toki pitää skarpata aina etten oo omissa maailmoissa. 

Vierailija
17/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eh heh heh heh! Kylläpä murjaisit! 

Vierailija
18/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi? Mä en varsinkaan naisilta ymmärrä tätä että jäädään koulimaan valmiiksi huonoa miestä. Et tule saamaan mitään palkintoa. Huonot kuuluu kiertoon.

Vierailija
19/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jonnet ja Veetit ei muista chat-ohjelman Puhuvaa Päätä. 

Vierailija
20/46 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi salaa? Eikö asia pitäisi tuoda esille syyttelemättä. Elokuviin voi mennä yksin ilman, että sitä tarvitsee salata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme