Kuka oikeasti tykkää Marie-kekseistä, minttutäytelakritsista ja säilykelihasta?
Ensimmäiset maistuu pahville, toiset hammastahnalle ja kolmas paskalle.
Kommentit (27)
toisinaan tulee syötyä sikanauta säilykettä.
Vierailija wrote:
Kaikenlainen liha mikä on pantu säilykkeeseen maistuu samalle kuvottavalle. Mistähän se johtuu, joke kemiallinen prosessi siinä tapahtuu.
Söin säilykelihaa viimeksi 70-luvulla, ja silloin se oli ihanaa.
Mutta kun tietää mitä on tapahtunut makkaroille, niin eiköhän säilykelihakin ole nykyään jätelihaa. Laadulla ei ole enää merkitystä. Hernekeitto taitaa olla ainoa minkä makua ei saa pilattua.
Marie-keksistä voi tehdä vaikka hodarin :) btdt! :) (vrt. Obelix - syön vain jotain pientä, joiden välissä on ... Villisika! :) )
Nötkötistä sain tarpeekseni aikoinaan, kun sitä sai halvalla; faija ostanut sitä tarjouksesta ja laittoi mulle mukaan (olin köyhä työtön ....). Aika kauan kesti, kunnes pystyin syömään sitä taas (joo, kaikki perskat ajettu siihen, kyllähän mä tiedän, mut kun nälkä ....).
Vierailija wrote:
Vehnäjauho johon sekoitetaan sokeria maistuu samalle kuin Mariet
ja siihen vielä teollinen vanilliini, yäh
Ehkä noita on aina tarjoiltu vieraille, joiden on haluttu lähtevän pian.
Säilykekaloissa on hyviäkin tuotteitta. Makuasioita tietenkin. Tuo 70-luvun erinomainen sika nauta ihmetyttää. Ettei muka kannata enää tehdä niin kallista?
Vierailija wrote:
Tulee tämä sulle varmaan täytenä yllätyksenä, mutta niitä ei valitettavasti valmistettaisi ellei niitä ostaisi paljon ihmisiä. Niitä käytetään muuten myös kakkuihin ja muihin leivoksiin
Varmaan joitain iäkkäämpien sukupolvien edustajia nostagiasyistä, muu ei tuota voi selittää.
Digestivet mennen tullen parempia kakkupohjien teossa. Ja nekin parempia suklaalla kuorrutettuna.
Tulee tämä sulle varmaan täytenä yllätyksenä, mutta niitä ei valitettavasti valmistettaisi ellei niitä ostaisi paljon ihmisiä. Niitä käytetään muuten myös kakkuihin ja muihin leivoksiin