Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat oli ennen paremmin?

Vierailija
20.10.2023 |

Mä aloitan.

Elämä oli kiireettömämpää, rauhallisempaa ja ihmiset kyläillivät enemmän toistensa luona.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin, että vaatimukset miehille mitää tulee pari/seksisuhteisiin oli paljon pienemmät ennenvanhaan, nykyään ne hipoo lähes taivaita ja aika moni ei pysty niitä vaatimuksia täyttämään. Sentakia meillä on yksinäisyys epidemia, eikä lapsiakaan tehdä. Minulla ei ole mitään vastauksia näihin ongelmiin, kunhan vain totean tosiasian. 

Vierailija
22/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin mentiin 13v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naimisiin mentiin 13v

Tämä ei pidä paikkansa kuin jossain arapi maassa.

Vierailija
24/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naimisiin mentiin 13v

Juu ei menty, nämä on täysin valheellisia typeriä urbaanilegendoja.

Vierailija
25/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan elävää maaseutua. Itsekin sieltä aikoinani lähdin ja huonoa itsetuntoani läheshalveksin heinähattutaustaani. No, enpä enää. 

Tuntuu pahalta nähdä maaseudun autioituminen omin silmin. Kuin haluttaisiinkin pyyhkiä sinne kuuluva ajallinen historia näkymättömiin ja pois mielistä. Ei tuota ihan ysärillä kyennyt tajuamaan kuin sen nyt tajuaa. Ihmisyys on vaan vähän erilaista siellä missä ihmiset viljelevät itse ja ymmärtävät luonnon kierrosta. Maanläheisyyden katoaminen on tuonut mukanaan kummallista ekouskontoa ja luonnon mytologisointia, joka tuntuu kuitenki hyvin vieraantuneelta alkuperäiseen kansanuskoon verrattuna. Ei kaupungissa asetuta suhteeseen luonnon kanssa samalla tavoin. Tämä jako on toki ollut niin kauan kuin ollut kaupunkeja, mutta joskus kaupungit edustivat aidosti jotakin älyllisesti vireää ja tuoretta, nyt poljemme tyhjää ja koetamme unohtaa miten merkityksetöntä nykyelämisestä on vaivihkaa tehty. Siitä pitäisi suorastaan osata nauttia, että millään ei ole lopulta mitään merkitystä. Älykäs robottihan korjaa itse itsensä.

Vierailija
26/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ollut mikään yhtään sen parempaa, paitsi sää. ja se että kaikki maailman idiootit nykyään kommentoi joka asiaa nettiin.

Vierailija
27/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse sanoisin, että vaatimukset miehille mitää tulee pari/seksisuhteisiin oli paljon pienemmät ennenvanhaan, nykyään ne hipoo lähes taivaita ja aika moni ei pysty niitä vaatimuksia täyttämään. Sentakia meillä on yksinäisyys epidemia, eikä lapsiakaan tehdä. Minulla ei ole mitään vastauksia näihin ongelmiin, kunhan vain totean tosiasian. 

Ei kannata olla nyyhkyttävä luuseri-idiootti, niin ei jää yksin. Mietipä omaa käytöstäsi. Nyhveröt sopiikin jäädä tuhertamaan itkua nurkkaan.

Vierailija
28/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä sai helposti.

Vierailija
29/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naimisiin mentiin 13v

Nyt puhutaan Suomesta, ei mistään lähi-idän kehitysmaasta.

Vierailija
30/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Töitä sai helposti.

automaatio korvannut nuo hommat aika pitkälti ja työsuojelulainsäädäntö parantunut

Vierailija
31/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei kannata olla nyyhkyttävä luuseri-idiootti, niin ei jää yksin. Mietipä omaa käytöstäsi. Nyhveröt sopiikin jäädä tuhertamaan itkua nurkkaan.

Kommentisi perusteella vaikutat itse täydeltä idiootilta, joten tuskin on kauheasti varaa muille huudella.

Vierailija
32/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikan kehittely olisi pitänyt lopettaa telkkarin kaukosäätimen keksimiseen. Nooh henkeä ei voi niin sanotusti sulloa pulloon takaisin kun se on kerran päästetty irti. Kehitys kehittyy ja ihminen haluaa leikkiä luojaa tekoälyn kanssa. 

Onneksi mikään ei voi mennä pieleen....

Vierailija
33/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei ollut ennen pelkästään digidigiä. 20 vuotta sitten lukiossa kirjat ja kokeet oli kaikki paperilla ja tietokone oli hyvä renki. Nyt digitaalisuudesta on tullut isäntä ja oppiminen kärsii.

Vierailija
34/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naimisiin mentiin 13v

Aika harva varmaan on mennyt tuon ikäisenä, mutta ennenhän pääsi presidentin luvalla alaikäisenä naimisiin. Tässä linkki juttuun jossa joku on mennyt 14-vuotiaana naimisiin: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005881438.html .

Vierailija
35/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto oli parempi ennen kasveille ja eläimille. Siitä ei voi olla eri mieltä.

Vierailija
36/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen laiskat ja heikkolahjaisetkin naiset joutui menemään johonkin töihin. Nyt on nää only fanssit. Rahaa saavat helposti joltain urpoilta jotka maksavat siitä, että näkevät jasminan tissit.

Vierailija
37/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä perustui reaalimaailman havaintoihin eikä ihmeellisiin päänsisäisiin fiktioihin ja älyttömiin käsitteisiin.

Vierailija
38/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan aikaa ennen kännyköitä. Siis 80-lukua ja sitä aikaisempaa ajanjaksoa. Kännykkäriippuvaisia oli jo 90-luvun lopulla, joskin marginaalia olivat. Nykyään 99% väestöstä on nenä kiinni puhelimessa aina, kun siihen tulee mahdollisuus.

Vierailija
39/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa tehdä kuntoutettavaa työtoimintaa etänä 👍riittää että rahaa kännykän sänkyyn.

Vierailija
40/64 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Turvallisuus,

Ja markka aika oli halvempaa esim 1.50 pääsi kaupunkiin ja 3lla markalla sai matkan kaupunkiin sekä kahvin ja leivoksen. 

Elämä oli rauhallisempaa, leikittiin ulkona aamusta iltaan, luettiin.

Koko perhe liikkui, ulkoili, hiihti.. Oli yhdessä oloa. Ei ollut lihavuusongelmia kun hyvin harvoilla.  

Musiikki oli parempaa, ihan "itse" soitettua..  Eikä mitään mukaräppiä tms mitä suomipojat ei edes osaa..

Terveyskeskukset olivat lähellä ja oli oma lääkäri, sama lääkäri oli aina ja aamulla kun soitti niin sai ajan samalle päivää, tai seuraavalle jos flunssa aika.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan