Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

All in one -pöytäkone vai läppäri? Mitä mieltä?

Vierailija
20.10.2023 |

Nyt on paljon tarjouksia pöytäkoneista ja vaikuttaa, että niiden kohdalla saa samalla rahalla enemmän tehoja ja laatua kuin läppärin.

Jos konetta ei tarvitse kantaa mukanaan minnekään, niin olisiko hinta/laatusuhde jopa parempi pöytäkoneen kohdalla? Osa noista nykyään jopa aika kivannäköisiä. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tarpeen mukaan. Itse ostin Macin pöytäkoneen, koska kriteerinä oli iso ja laadukas näyttö ja tarpeeksi tehoa. En jaksanut enää päivitellä vähän väliä PC:tä näyttöineen.

Vierailija
22/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos konetta ei tarvitse siirrellä mihinkään ja tila riittää, niin pöytäkone aivan ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle sopiva näyttö ja RasberryPi taakse kiinni, jos halvalla haluaa päästä.

Vierailija
24/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oman tarpeen mukaan. Itse ostin Macin pöytäkoneen, koska kriteerinä oli iso ja laadukas näyttö ja tarpeeksi tehoa. En jaksanut enää päivitellä vähän väliä PC:tä näyttöineen.

MAC??? HAH HAH HAH HAH!!! Otan osaa. Ei pc:tä tarvitse koko aikaa päivitellä. Sinä et vain osaa.

Vierailija
25/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aika monella taisi mennä ohitse se, että aloittaja puhui pöytäkoneen kohdalla nimenomaan all-in-oneista. Näiden laitteiden osien päivitettävyys ja siten käyttöikä on usein samalla tasolla läppäreiden kanssa - pahimmillaan heikommalla, eikä mitään pysty vaihtamaan tai päivittämään ainakaan itse, eli yksittäisen osan hajotessa koko kone on käyttökelvoton.

Kyllähän tuossa suositeltiin myös ihan varsinaista pöytäkonetta. Sekään ei ole poissuljettu esim Macmini tai muu vastaava esim Lenovolta.

Vierailija
26/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkone>läppäri>all in one

Vierailija
27/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote: Pöytäkone on aina kestävämpi kuin läppäri. Itse olen kuitenkin ostamassa läppäriä, koska itselläni ei kotona tilaa pöytäkoneelle enää ja myöskin haluan, että voin kantaa läppäriä mukana kun matkustan.

Tämä on kyllä niin paskapuhetta, ettei tosikaan. 

Vierailija
28/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aika monella taisi mennä ohitse se, että aloittaja puhui pöytäkoneen kohdalla nimenomaan all-in-oneista. Näiden laitteiden osien päivitettävyys ja siten käyttöikä on usein samalla tasolla läppäreiden kanssa - pahimmillaan heikommalla, eikä mitään pysty vaihtamaan tai päivittämään ainakaan itse, eli yksittäisen osan hajotessa koko kone on käyttökelvoton.

Kyllähän tuossa suositeltiin myös ihan varsinaista pöytäkonetta. Sekään ei ole poissuljettu esim Macmini tai muu vastaava esim Lenovolta.

Lenovo = entinen IBM, suomeksi siis kuraa.

Vierailija
29/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli all-in-one pöytäkone. Kesti melkein vuoden ennen kuin emolevy poksahti. Saman merkkinen läppäri on viisi vuotta vanha, eikä ole mitään vikoja vielä ilmennyt. Akku ei tietenkään yhtä pitkään enää kestä kuin uutena, mutta muuten toimii loistavasti. Pöytäkone maksoi 800 (tarjouksessa) ja läppäri 400-500 (en muista tarkkaa hintaa enää). Itse en enää ikinä haksahda all-in-one-koneeseen, vaikka ne nättejä onkin siinä pöydällä ja kiva kun ei ole sitä hirveää johtonippua, mikä liittyy "perinteiseen" pöytäkoneeseen. 

Vierailija
30/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote: Pöytäkone on aina kestävämpi kuin läppäri. Itse olen kuitenkin ostamassa läppäriä, koska itselläni ei kotona tilaa pöytäkoneelle enää ja myöskin haluan, että voin kantaa läppäriä mukana kun matkustan.

Ainakin pöytäkoneeseen voi vaihtaa helpommin osia jos hajoaa ja päivittää muutenkin muistia.

Vierailija
31/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

ITX kokoinen kone on hyvä. Itselläni on tommoinen NZXT H1 purkki. Pöydältä ei vie juuri mitään tilaa ja osat on valittu pörssisähkön ollessa huipussaan, niin tuo ei edes syö sähköä paljoa mitään. Jotain 40-60w nettiä selatessa ja pelatessakin joku 300w. Kaikki osat vaihdettavissa. Jimmsistä saa palveluna, että ne tekee koko koneen. Annat budjetin ja sieltä tulee haluttu vempain kasattuna ja windows asennettua.

ITX on hyvä niin kauan kuin ei omilla sormilla niitä komponentteja tarvitse vaihtaa eikä se kuumu liikaa.

Vierailija
32/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ainakin pöytäkoneeseen voi vaihtaa helpommin osia jos hajoaa ja päivittää muutenkin muistia.

Esim Asus All in one pöytäkoneen, jossa Intel Core i7-10700T -prosessori,16 Gt RAM sekä IPS-näyttö (vain Full HD, ei 4k), kattaa 100 % sRGB-väriasteikosta saa tällä hetkellä tarjouksesta alle tonnilla.

Läppäri vastaavilla spekseillä olisi vähintään tuplat tuosta. Sitä on osaa sanoa, onko muilta osin hyvä, vai ei?

Vierailija
33/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

MAC??? HAH HAH HAH HAH!!! Otan osaa. Ei pc:tä tarvitse koko aikaa päivitellä. Sinä et vain osaa.

Miksi se olisi jokin ylpeilyn asia, että tehdään asiat hankalimman kautta kun Mac tekee kaiken aika lailla itsestään. Mielestäni se on lähinnä fiksua hankkia sellainen käyttöjärjestelmä, joka on mahdollisimman käyttäjäystävällinen.

Vierailija
34/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi se olisi jokin ylpeilyn asia, että tehdään asiat hankalimman kautta kun Mac tekee kaiken aika lailla itsestään. Mielestäni se on lähinnä fiksua hankkia sellainen käyttöjärjestelmä, joka on mahdollisimman käyttäjäystävällinen.

Itsestään joo, mutta ainakin puhelimissa tykkäsin ja tykkään Androidista enemmän. Ehkä odotukset Applen tuotteita kohtaan olivat liian korkealla, kun ei tuo puhelin ainakaan mitenkään ihmeellinen ole ollut.

Vierailija
35/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli läppäri. Kesti melkein vuoden ennen kuin emolevy poksahti. Saman merkkinen pöytäkone on viisi vuotta vanha, eikä ole mitään vikoja vielä ilmennyt. Toimii loistavasti. Pöytäkone maksoi 499 (tarjouksessa) ja läppäri 600-800 (en muista tarkkaa hintaa enää). Itse en enää ikinä haksahda läppäriin, vaikka ne nättejä onkin siinä pöydällä.

Vierailija
36/36 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla oli läppäri. Kesti melkein vuoden ennen kuin emolevy poksahti. Saman merkkinen pöytäkone on viisi vuotta vanha, eikä ole mitään vikoja vielä ilmennyt. Toimii loistavasti. Pöytäkone maksoi 499 (tarjouksessa) ja läppäri 600-800 (en muista tarkkaa hintaa enää). Itse en enää ikinä haksahda läppäriin, vaikka ne nättejä onkin siinä pöydällä.

Mulla on tällä hetkellä n. 1000e läppäri, joka on viitisen vuotta vanha ja muutamia vikoja tullut. Ensinnäkin akku tyhjenee nopeasti ja näytölle tullut ns. kuolleita pikseleitä, joita olen yrittänyt huonolla menestyksellä korjata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi