Miehen varhaisteini-ikäinen poika haluaa viettää aikaa meidän sängyssä. Mitä mieltä?
Hän siis mielellään tulisi sänkyyn katsomaan telkkaria. Minulla ei ole omia lapsia ja olen vähän erityisherkkä niin että oma tila ja yksityisyys on tärkeää pitää. Varsinkin kun olen yöasussa ja olemme menossa nukkumaan en haluaisi sinne ketään ylimääräistä. Yhdessä vietämme aikaa toki muuten, ja katsomme telkkaria olohuoneessa niin että ei mielestäni sinne sänkyyn tarvitsisi tulla. Emme muutenkaan katsele makuuhuoneessa telkkaria muuta kuin sillon kun olemme menossa nukkumaan niin vähän aikaa tai sairastaessa se on mukavaa. Poika on siis 13.
Kommentit (20)
No ei todellakaan kuulu kenenkään ylimääräisen lojua kenenkään sängyssä?? Olen sun kanssa aivan samaa mieltä.
Ethän sinäkään makoile lasten sängyissä viihtymässä 😒
Poika kaipaa läheisyyttä ja seuraa, joutuuko olemaan erossa isästä esim viikko-viikko-systeemissä? Hän on myös vielä pieni vaikka on "varhaisteini-ikäinen": Mielestäni hänellä on oikeus saada olla isän lähellä iltaisinkin. Tietysti myös sinun tarpeita pitäisi huomioida eli teidän pitäisi perheenä löytää tähän kompromissi. Isompi sänky tms.
Lapsi ilmeisesti kokee läheisyytenne hyvänä ja turvallisena, se on hienoa ja sitä ilmeisesti tarjoattekin. Ottakaa telkku pois huoneestanne nyt vaikka joksikin aikaa.
Minusta on kivaa katsoa lasten kanssa hetken telkkaria sängyssä ennen nukkumaanmenoa. Se on mukavaa läheisyyttä köllötellä lämpimässä peiton alla. Ymmärrän, jos se sinusta ei tunnu mukavalta, kun kyseessä ei ole oma lapsesi. Jos tuo on pojalle tärkeää, voisitte ehkä tehdä niin, että hän makaa reunalla isänsä kainalossa, eikä keskellä, sinun vieressäsi? Eihän tuo tietysti pakollista ole, joten voit kieltääkin. Mutta muistan omasta lapsuudesta, miten ihanaa oli olla äidin kainalossa ja miten pettynyt olin, kun joskus kun olin noin 10v, äiti sanoi minun olevan jo liian iso kainaloon ja otti sinne vain pikkusisareni. Omien lasten annan siksi tulla viereeni makoilemaan niin pitkään kuin haluavat.
Kaipaa vähän lämpöä, läheisyyttä ja seuraa. Mitä pahaa siinä on? Voitte jutella niitä näitä, päivän tapahtumista, suunnitella jne. Kyllä nuo hetket jäävät itsestään pois aika pian. Moni 13v on tosi pieni lapsellinen lapsi vielä. Sänky on turvallisen tuntuinen paikka.
Vierailija wrote:
Joko sillä"tojii" jos niin varo joku yö se livauttaa sinua perssiisseen.
Miksi pitää olla näin ällöttävä?
Poika asuu meillä että kyllä ollaan paljon yhdessä. Olohuoneessa voi sohvalla maata isänsä kainalossa että kyllä läheisyyttä löytyy myös niin siksi minusta ei ihan joka paikkaan tarvitsisi tulla. Enkä halua olla mikään pahis että minun takia ei saa olla meidän sängyssä mutta minusta se vaan ei tunnu mukavalta eikä luontevalta. Se on minun ja mieheni aluetta, ei lasten.
Ymmärrän molempia osapuolia.
Minut häädettiin vanhempieni makkarista ollessani 10-vuotias.
Omani on nyt 10, ja alan ymmärtää miksi.
Ajatelkaas, jos 13-vuotias tyttö tunkisi samaan sänkyyn äitinsä ja isäpuolensa kanssa! Ei sitä kukaan hyväksyisi, sellainen kiellettäisiin tytöltä heti. Samat säännöt myös aloittajan tapaukseen, vaikka pojat ovatkin etuoikeutettu sukupuoli.
Anna tulla. Ei aikaakaan, kun ei tule vaikka pyytäisitte. Se on yksi hetki, kun kaikki päättyy ja teini ei käy kuin jääkaapilla ja murahtelee yksisanaisia vastauksia.
Meillä vain yhteisiä lapsia, joten en ehkä ole oikea vastaamaan. Minusta kuulostaa söpöltä ja myös siltä, että poika tarvitsee läheisyyttä, kiva että hän uskaltaa sitä pyytää. Koska hän on jo ihan murrosiän kynnyksellä, hän tulee muuttumaan ihan pian ja todennäköisesti tuo tilanne loppuu kuin seinään. Joten mietin olisiko sinun mahdollista joustaa vielä vähän aikaa, koska se on hyvin ohimenevää.
Minulla omat lapset (3) ovat kaikki olleet sellaisia, jotka eivät ole halunneet halata eikä helliä, olisi ollut ihanaa jos olisi saanut heitä halia.
Poika lienee tottunut katselemaan telkkaria isänsä kainalossa ja ehkä nukkumaankin isänsä kanssa samassa sängyssä ennen kuin sinä tulit mukaan kuvioihin. Kyllä isänkin pitäisi ymmärtää, että parisuhde ei tarvitse kolmatta osapuolta samaan sänkyyn, olkoonkin että kyseessä on isän oma poika. Jos isä haluaa katsella lapsensa kanssa telkkaria, siirtykööt olohuoneen sohvalle. Parisänky on pyhitetty parisuhteelle. Vain hyvin pienillä lapsilla on oikeus köllötellä vanhempien kanssa samassa sängyssä. 13-vuotiaalla on jo aika paljon tietoa miehen ja naisen välisestä touhusta. Tuleeko poika vahtimaan isää ja hänen naisystäväänsä? Kiinnostaa, jos jotain erityistä sattuisi tapahtumaan. Kuten sanottua, ei kiitos varhaisteinejä aikuisten parisänkyyn!
Onko pojalla oma huone? Pitäisi kyllä säännöt että vanhempien huone on vanhempien omaa aluetta ja sinne ei ole asiaa... Noin isosta lapsesta kuiten kyse. Alle kouluikäinen eri asia...
Meillä suht ahdas koti ja nukutaan olkkarissa. Meillä lapsi nuorempana katsoi yhdessä meidän vanhempien kanssa vuodesohvalla poliisit sarjaa. Toki ollaan ydinperhe.
Siirtäkää se television katselu pois makuuhuoneesta, jos se häiritsee.
Itsekin muistan, että oli kiva mennä katsomaan äidin kanssa televisiota äidin ja isän sänkyyn. Siinä oli pehmeää ja mukavaa köllötellä ja olla vain. Sai hyvän asennon ja kaivautua äidin kainaloon. Ei haitannut että makuuhuoneen telkkari oli pieni kuvaputki ja olohuoneessa olisi ollut isompi.
No aika törkeää olisi kieltääkään. Lapsi parka. Tuskin tuon ikäinen enää kauaa edes haluaa tulla teidän kanssa katsomaan telkkaria.
Minusta sinä ap vaikutat mulkulta.
Mun 16-vee poika tulee vielä kainaloon kattomaan telkkaria. Tosin sohvalle, kun makuuhuoneessa ei mun mielestä saa edes olla televisiota. Ehkä teidän kannattaisi siirtää illan telkkarin katseleminen olohuoneeseen muutenkin, niin olisi unikin laadukkaampaa?
Ei ylimääräisiä sänkyyn.