Olen laaja-alaisista oppimisvaikeuksista kärsivä
Ja minua loukkaa, kun ihmiset saattaa sanoa "Ai sulla on kuitenkin ajokortti" "Ai sä oot kuitenkin töissä" "onkohan sulla rahaa kauppaan" tai ai pystyt kuitenkin huolehtii lapsista siis Tietämättä vammasta!
Joku kai ulkoisessa habityksessa kertoo saa epäileen vammasta, mutta olis kiva tietää, mikä ominaisuus se on?
Ristiriita kun sitten taas toiset sanoo "eihän sulla mitään oo, sä näytät niin normaalilta"
Sitten kun kuitenkin on sen verran välkky, että nämä sutkautukset loukkaa. On noloa, että kysytään ihmisten kuullen jotain tuollaista. Sehän olikin helppoa, jos olis sen verran tyhmä ettei tajuais
Kommentit (4)
Vierailija wrote:
Mulla on samanlaista kuin sulla ap. Mua vieroksutaan, jos menen esim jotain lapsen peliä katsomaan. Kuitenkin sitten taas toiset jankuttaa, että hae opiskelemaan.
Jep. Päiväkodit, lasten vanhempainillat tai pelit on pahimpia. Toisaalta, jotkut vanhemmat ilahtuu siitä välittömyydestä, mitä minulla on verrattuna toisiin, mutta hyvin pian alkaa vieroksuninen. No, pääasia ettei lapset ole saanut vammaa ja saa kavereita..
Niinpä, eihän se opiskelemaan hakeminenkaan ole meillä ihan yksinkertaista. Oon koittanut opiskella vaikka mitä, mutta kesken jää. Monimuotokoulutuksena on ihan ok, mutta tyssää harjoitteluihin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla on samanlaista kuin sulla ap. Mua vieroksutaan, jos menen esim jotain lapsen peliä katsomaan. Kuitenkin sitten taas toiset jankuttaa, että hae opiskelemaan.
Jep. Päiväkodit, lasten vanhempainillat tai pelit on pahimpia. Toisaalta, jotkut vanhemmat ilahtuu siitä välittömyydestä, mitä minulla on verrattuna toisiin, mutta hyvin pian alkaa vieroksuninen. No, pääasia ettei lapset ole saanut vammaa ja saa kavereita..
Niinpä, eihän se opiskelemaan hakeminenkaan ole meillä ihan yksinkertaista. Oon koittanut opiskella vaikka mitä, mutta kesken jää. Monimuotokoulutuksena on ihan ok, mutta tyssää harjoitteluihin.
Todella tuttua juttua. Minulla on aivan samanlaista.
Tuo vaivaa minuakin, etten tiedä, miksi ihmiset karttelevat. Näytän kuitenkin ihan normaalilta, en miltään kehitysvammaiselta.