Oon lopettanu ihon hoitamisen kokonaan ja kaikki omgelmay on hävinny!
Couperosa, poskien kuivuus, nenän mustapäät. Ainol tuote mulla on Ceralan Plus apteekkirasva j Garnier misellivesi. Joilla pesen naaman n kerran viikossa.
Kommentit (20)
Mä en ole lopettanut, mutta vähentänyt minimiin. Garnierin misellivesi iltaisin, sen päälle a-vitamiinivoide, ei mitään muuta. Couperosa rauhottui, epäpuhtaudet hävisi.
Otsonoitu oliiviöljy teki ihmeitä. Näpyt läks ja iho on kosteutetun näköinen. Suositus👍
Jaa. Niin minäkin mutta ei couperosa mihinkään hävinnyt ja näppyjäkin tulee yhä.
En vain enää ole jaksanut välittää.
Olen jo pitkään miettinyt tätä. Mieheni iho on loistavassa kunnossa, kun hän ei hoida sitä pilalle. Huuhtelu haalealla vedellä aamuisin ja suihku iltaisin ja siinä kasvot pestään lämpimällä vedellä. Tekisi mieli siirtyä hänen metodiinsa.
Ihon kiristys on loppunut kun lopetin rasvoilla läträämisen ja pesuaineilla pesemisen. Kävin just kosmetologilla (kerran viiteen vuoteen hemmotteluhoidossa) ja kosmari sanoi että ihoni on tosi hyvässä kunnossa. Kyllä se iho hoitaa itse itsensä kun sen antaa vain niin tehdä. Mainittakoon, että en juurikaan meikkaa, joten ei ole tarvetta pestä kovemmilla aineilla
Vierailija wrote:
Olen jo pitkään miettinyt tätä. Mieheni iho on loistavassa kunnossa, kun hän ei hoida sitä pilalle. Huuhtelu haalealla vedellä aamuisin ja suihku iltaisin ja siinä kasvot pestään lämpimällä vedellä. Tekisi mieli siirtyä hänen metodiinsa.
Mikä estää näin tekemästä?
Mulla on jokin super pöpö ollut naamassa jo 15 vuotta. Pakko pestä tai alkaa punaiset läiskät leviämään. Nyt olen pessyt taas vaihteeksi joka päivä ja lupaavalta näyttää.
Vierailija wrote:
Tätä olen yrittänyt sanoa palstalla monta kertaa. Ylihoitaminen pilaa ihon. Nimimerkki kokemusta on.
Kuten myös.
Pesen ihoani harvoin edes saippualla, ja suihkussakaan en käy joka päivä. Saunassa käyn tosin monta kertaa viikossa, ja siellä hikoillaan kaikki moska ihon pinnalta pois. Tässä iässä eron huomaa, kun ihoa ei ole kulutettu loppuun.
Sitten on tietenkin eri asia, jos on jokin ihan oikea iho-ongelma; ne täytyy tietenkin hoitaa.
Mutta oikea iho-ongelma ei välttämättä pääse kehittymään, kun ei tuhoa ihon omaa floorafaunaa. Siinä kuuluukin olla bakteereita, sillä jos siellä ei ole omia bakteereita, aavikon valtaavat vieraan vallan bakteerit. Tämän huomasin kun muutaman kuukauden käsidesiralllin jälkeen sain tulehduksen käsiini, joka katosi kun lopetin käsidesin kanssa pelaamisen. Mikä oli sinänsä vaikea valinta, koska vuonna 2020 käsidesin käyttöön oli sinänsä ymmärrettävät syyt.
- M55
Vierailija wrote:
No mikset siirry? Oikeasti.
- M55, joka myös hoitaa ihoaan minimaalisesti
Vierailija wrote:
Tätä olen yrittänyt sanoa palstalla monta kertaa. Ylihoitaminen pilaa ihon. Nimimerkki kokemusta on.
Onko pesu ja rasvaus ylihoitamista?
Se on hyvä, kun kokeilee ja löytää itselle sopivan tavan. Meillä on niin erilaiset geenit, ihot, olosuhteet ja elämäntavat, että kaikki ei kaikille sovi. Joku paljon ulkona aikaa viettävä _saattaa_ tarvita enemmän putsausta ja kosteutusta kuin joku pääasiassa sisätiloissa aikaa viettävä. Mutta, jos iho ei voi hyvin, kannattaa kokeilla yllättäviäkin juttuja.
Mulla on just toi miesten metodi: pesen kasvot aamulla vedellä ja illalla suihkussa toisen kerran. Iho on hyvä, ikää 47.
Vierailija wrote:
Jaa. Niin minäkin mutta ei couperosa mihinkään hävinnyt ja näppyjäkin tulee yhä.
Peset tietysti jollain saippualla
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Peset tietysti jollain saippualla
En ole pessyt. En edes saippualla. Vedellä vaan.
Ihon kunto johtunee siitä mitä syö. Näin olen päätellyt sen perusteella milloin näppyjä on naamaan tullut. Vielä kun keksisin mikä sen couperosan tekee. Tiedän mikä sitä pahentaa mutta mikä parantaisi, sitä en ole vielä keksinyt.
No hyi saaatana! En ihmettele enää yhtään rasvalta ja hieltä haisevia ihmisiä, täälläkin yksi myöntää käyvänsä saunassa useita kertoja viikossa, mutta ei peseydy suihkussa!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi tervettä ihoa pitäisi rasvata?
Vierailija wrote:
No hyi saaatana! En ihmettele enää yhtään rasvalta ja hieltä haisevia ihmisiä, täälläkin yksi myöntää käyvänsä saunassa useita kertoja viikossa, mutta ei peseydy suihkussa!
Väärin voi ymmärtää ihan miten paljon tahansa jos niin haluaa.
Totta kai suihkussa peseydytään saunassa käynnin yhteydessä.
- M55
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi tervettä ihoa pitäisi rasvata?
Me eletään aika erilaisissa olosuhteissa kuin ihmiset alunperin ovat eläneet; on kuivaa sisäilmaa ja me Suomessa eletään aika (iholle) rankassa ilmastossa talvisin. Nykyihminen myös ajattelee ulkonäköä eri tavalla. Ei varmaan aikojen alussa ole ihon punoitusta tai finnejä ajateltu ikävän näköisinä. Se on nykyihmisten ajattelutapaa ja pesemällä ja rasvaamalla niitä halutaan välttää.