Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viinejä ei saa missään nimessä sallia ruoka kauppoihin!

Vierailija
19.10.2023 |

Siitä on jo THL tehnyt tutkimusta että alkoholi haitat lisääntyy kun ruoka kaupoissa nostetaan prosentti rajaa!

Jos joku väittää tarvitsevansa punaviiniä ruoka reseptiin niin siihen käy ihan hyvin se 5,5% viini jota kaupoista saa jo nyt.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisillä ei ole mitään itsekuria nykyään? Minua ei haittaa, vaikka viinit olisivat ruokakaupoissa. Se olisi kätevää. Ostaisin, kun niitä tarvitsee, mutta ei niitä osteta joka päivä.

Vaikka ruokakaupoissa on myynnissä täytekakkuja ja jäätelöä, en minä niitä joka päivä osta, vaikka himoitsenkin herkkuja ja olen suuri jäätelön ystävä.

Hillitkää impulssiostoksianne!

Vierailija
22/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minäkin olen sitä mieltä että ei ruokakauppoihin, mutta eri syystä. Kauppojen tilat ja tuotevalikoima on rajalliset, kun tulee uusia tuotteita joku muu poistuu, lisäksi valikoima jää pakosta pieneksi, vain eniten ostettua bulkkia, tämä ei sinällään haittaisi mutta jos viinit ovat ruokakaupoissa Alko supistaa myymäläverkostoaan ja muita juomia haluavien kauppamatkat pitenee kymmenilläkin kilometreillä.

Entä me, joilla on nyt jo kymmeniä kilometrejä lähimpään Alkoon. Muilla ei saa matkat pidentyä, mutta meillä saa olla pitkät matkat. Pari metriä sipsi- ja karkkihyllyjä kapeammaksi ei tee kenellekään huonoa.

Juuri meistä pitkämatkalaisista olenkin huolissani. Ei sen väliä jos kaupungissa yksi Alko lopettaa kun muutaman kilsan päässä on toinen. Mutta kun kunnan ainoa Alko loppuu niin matkaa tulee entisen päälle lisää kun pitää lähteä 50 kilsan päähän kaupunkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minäkin olen sitä mieltä että ei ruokakauppoihin, mutta eri syystä. Kauppojen tilat ja tuotevalikoima on rajalliset, kun tulee uusia tuotteita joku muu poistuu, lisäksi valikoima jää pakosta pieneksi, vain eniten ostettua bulkkia, tämä ei sinällään haittaisi mutta jos viinit ovat ruokakaupoissa Alko supistaa myymäläverkostoaan ja muita juomia haluavien kauppamatkat pitenee kymmenilläkin kilometreillä.

Ei haittaa vaikka valikoima jättimarketeissa joiltain osin pienentyisi. Kuka tarvitsee seitsemääkymmentä eri merkkistä tomaattimurskaa? Tai kolmeakymmentä eri merkkistä tonnikalaa vedessä/öljyssä/inkiväärissä/salsassa/silsassa/chilissä/tomaattitahna-mango-pekoni-mozzarella-ananasmehussa jne jne? Ei kukaan. Ja sitten ne sisäkäytävien ylähyllyjen kalliit erikoistuotteet, ostaako niitä oikeasti kukaan koskaan? Pieni tila perusviineille tulisi hyvin helpolla järjestelyllä.

Vierailija
24/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä että teillä siellä Suomessa valtio holhoaa kansalaisiaan.

Vierailija
25/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voin vahvistaa tämän. Espanjassa ollessa kun tuli käytyä aamulla kaupassa niin lähti helposti iso pullo absoluttia mukaan ja sitten lähti käsistä. Onneksi Suomessa ei ole tällaisia houkutuksia ruokakaupoissa.

Minä taas en voi vahvistaa tätä. Asun Espanjassa ja kyllä, ostan viiniä ruokakaupasta, absoluttia en ihan varmasti koskaan, eikä viinin juontikaan ole mitenkään lipsunut lipittämisen puolelle. Mutta toki kunnon Angus-pihvi vaatii hyvää, voimakasta punaviiniä.

Vierailija
26/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei viinit tule niin posti tuo ne edelleen kotiovelle. 

Vierailija
27/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi asioida tarpeen mukaan erillisessä alkoholiliikkeessä entiseen malliin. Ei viinejä ruokakauppaan. Ei "tavallisteta" alkoholia.

Vierailija
28/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa istuu syvässä usko holhouskulttuurin kaikkivoipaisuuteen. Miten ihmeessä ihmiset muualla maailmalla pärjäävät ilman yhteiskunnan kontrollia? Semminkin kun sen kiertäminen on niin helppoa. Jos ei viinaa saa Alkosta, niin sitä saa paljon halvemmalla Tallinnasta ja valtiolta jää tulot saamatta.

Vierailija
29/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
30/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi ihmisillä ei ole mitään itsekuria nykyään? Minua ei haittaa, vaikka viinit olisivat ruokakaupoissa. Se olisi kätevää. Ostaisin, kun niitä tarvitsee, mutta ei niitä osteta joka päivä.

Vaikka ruokakaupoissa on myynnissä täytekakkuja ja jäätelöä, en minä niitä joka päivä osta, vaikka himoitsenkin herkkuja ja olen suuri jäätelön ystävä.

Hillitkää impulssiostoksianne!

Ja masentuneet voivat ajatella positiivisemmin. 

Lihavat voivat liikkua enemmän ja syödä vähemmin.

Sairaat voivat lopettaa lääkkeet ja parantua tahdonvoimalla.

Vierailija
31/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholijuomien kulutus lisääntynyt siinäkään vaiheessa, kun kaupassa myytävien juomiern prosenttirajaa nostettiin 4.7:stä 5.5%;iin.

Vierailija
32/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei alkoholijuomien kulutus lisääntynyt siinäkään vaiheessa, kun kaupassa myytävien juomiern prosenttirajaa nostettiin 4.7:stä 5.5%;iin.

Koska tuo on liian pieni nosto.

Vierailija
33/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan viiniä. Mulle se nautinto ja viinit pysyy hyvin tallella. Joskus nautiskellaan ja se lasillinen. Ihan sama missä myydään. Voin käydä hyvin Alkossakin kun siellä on se tieto ja taito.

Vierailija
34/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele yhdys_sanat, provo.

Vierailija
35/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot ei osta viiniä, paitsi marabelloa (väkevä viini), koska juopot tietää, että viinissä on huono hinta-alkoholi-suhde. Paras suhde taitaa olla ostokäyttäytymisestä päätellen halvimmissa viinoissa, kuten Suomi, Tapio ja Leijona.

- entinen Alkon myyjä

Vierailija
36/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka viinit menisi ruokakauppaan niin se ei tule estämään sitä, että ulosottolaitos tappaa tehokkaasti noin viisi sataa suomalaista vuodessa

Vierailija
37/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa halvimmat viinit pahvitölkissä maksaa noin euron ja halvin olut noin 50 senttiä. Niillä hinnoilla voisi Suomessa tulla ongelmia, mutta ei taida olla pelkoa, jos viinipullo maksaa vähintään 7 euroa.

Vierailija
38/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa halvimmat viinit pahvitölkissä maksaa noin euron ja halvin olut noin 50 senttiä. Niillä hinnoilla voisi Suomessa tulla ongelmia, mutta ei taida olla pelkoa, jos viinipullo maksaa täällä vähintään 7 euroa.

Vierailija
39/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkosta saa kalliita juomia halvemmalla kuin virosta. Tämän edunkin menetystä varakkaat pelkää? Kun halvemmat rahaa tuovat viinit siirtyisivät pois.

Vierailija
40/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostolandia eli suomi. Porukka tykkää kun joku holhoaa koko ajan.