Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudet Billy-kirjahyllyt vai mäntyinen Lundia?

Vierailija
19.10.2023 |

Vertailussa:

2 billy-hyllyä vitriiniovilla (todennököisesti maalaisin ne, aivan kuten joskus edeltävät maalasin)

tai

Lundian vanhat, mäntyiset hyllyt, joissa umpinaiset ovet alaosassa, laatikot sekä lasiovet ylhäällä, muttei taustaa (voihan ne hioa ja petsata/vahata mikäli joskus haluaa vai onko ovet ollut enään10v sitten puuta?)

Kirjoja on eikä kaikkien tarvitse näkyä. Toistaiseksi joudun muutenkin säilyttämään hyllyssä jonkin verran myös muuta, kuten koreissa käsitöitä ymv. Ei ole väliä saako hyllyä jatkettua, koska en pidä siitä, että kaikki olisi ns.samaa sarjaa.

Böknäsiä tmv en halua, koska veisi massiivisella olemuksellaan pienehkön tilan ilmavuuden, vaikken minimalisti olekaan. En ole myöskään keräilijä, vaikkakin jostain antiikkisesta pidänkin. :)

Kumpaa minulle suosittelet? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pillu aina lundian voittaa.

Vierailija
22/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billyn hyllytaso kestää 35 kilon kuorman, Lundia 150.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pohdinta, että Billy vai Lundia. Toisaalta se on vain kirjahylly. Toisaalta Lundia kestäisi aikaa ja kulutusta. Nykyinen kirjahylly on Ikeaa (ehkä besta tai joku muu b:llä alkava) ja siinä hyllyt ovat notkolla.  Arvostan myös muunneltavuutta, jolloin huonekalulle tulee lisää käyttöikää. 

Vierailija
24/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos ei lyijyveistoksia kerää, 35kg riittää esim. kirjoille ihan hyvin. Meillä on kirjoja Billyssä vielä  kahdessa tasossa, eli tumpattu hyllyt kirjoja täyteen, eikä ole hajonnut useamma  vuoden aikana.

Lundiasta tulee aina vanhan ihmiset mieleen, esim. exän vanhemmilla oli nuo hyllyinä, en olisi arvokkaina pitänyt jos en olisi merkkiä tiennyt.. Enemmän tuli autotallohyllyt mieleen, toki makuasioita!

Vierailija
25/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos ei lyijyveistoksia kerää, 35kg riittää esim. kirjoille ihan hyvin. Meillä on kirjoja Billyssä vielä  kahdessa tasossa, eli tumpattu hyllyt kirjoja täyteen, eikä ole hajonnut useamma  vuoden aikana.

Lundiasta tulee aina vanhan ihmiset mieleen, esim. exän vanhemmilla oli nuo hyllyinä, en olisi arvokkaina pitänyt jos en olisi merkkiä tiennyt.. Enemmän tuli autotallohyllyt mieleen, toki makuasioita!

Mulla on Lundiassa isoja taidekirjoja ja painoa lähemmäs 100 kiloa/hyllymetri. Mikään muu hylly ei kestäisi, niin oikeastaan ainoa vaihtoehtoa jotain metallista varastohyllyä lukuunottamatta.

Mustana Lundia on ihan tyylikäs, saa toki valkoisenakin.

https://3.bp.blogspot.com/-9LOVFm603nY/VycRJ4Mrm8I/AAAAAAAAIj0/0vfi4qMa…

Vierailija
26/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä hemmetin Böknäs? Onko se jonkun huonekaluketjun kopio Boknäsistä niin kuin Ikealla taisi olla joku Björknäs tmv takavuosina.

Boknäs myi omaa hyllyään muutaman vuoden ajan nimellä Björknäs.

Hyllyn nimi vaihtui Boknäsiksi joskus 2000-luvun alkupuolella 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maaliskuu/3223914

Vierailija
27/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Lundia on jännä konsepti: jos yhtään vasara pysyy kädessä, saa samanlaiset hyllyt tehtyä itse. Viittaan nyt vaikka johonkin 'pallotuoliin' mitä 'Remontti-Reiska' ei vartissa väsää itse. Mutta Lundian hyllyt on (kirjaimellisesti) kasa lautoja joissa reijät ja hyllyjen kiinnikkeet =helppoa ja nopeaa tehdä  itse, mikä siinä maksaa?

Vierailija
28/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ohis,

Lundia on jännä konsepti: jos yhtään vasara pysyy kädessä, saa samanlaiset hyllyt tehtyä itse. Viittaan nyt vaikka johonkin 'pallotuoliin' mitä 'Remontti-Reiska' ei vartissa väsää itse. Mutta Lundian hyllyt on (kirjaimellisesti) kasa lautoja joissa reijät ja hyllyjen kiinnikkeet =helppoa ja nopeaa tehdä  itse, mikä siinä maksaa?

Hyllyn perusosa kenties joo, mutta jos haluaa siihen lasiovia, laatikoita, umpinaisia ovia, taustaa, tikkaisiin levyt, lisäosia jne. niin homma menee monimutkaisemmaksi eikä oman tekemän hyllyn kanssa välttämättä mene Lundian osat kohdalleen. Tässä tullaan sitten tulokseen, että miksi ostaa mitään ja minkäänlaista hyllyä kun sen näppärä tekee ihan ite. 

Suosittelen käymään Lundian sivuilla niin ymmärtää minkälaisesta ideologiasta on kyse ja sitten pohtia haluaako siitä maksaa edes käytettynä (minusta käytettynä on jo puun hinta nykyään sitä luokkaa etten lähtisi itse tekemään, Varsinkaan jos ei ole työkaluja sitä varten valmiina. Nekin kun maksaa...