Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tälläinen ok, kun tekee töitä tarvittaessa töihin kutsuttavana

Vierailija
19.10.2023 |

Niin. Työsopimukseni on sellainen, että olen tarvittaessa töihin kutsuttava. Nyt esimies laittanut vain vuoroja listaan ja mainitsin, että en ole suostunut tuohon. Mainitsin, että siellä on vuoroja jotka ei sovi minulle mm. Pääsykokeet. Hän vain sanoi, että no hän laittaa vapaa toiveen minulle siihen kohtaan. Eihän mun listassa kuuluisi olla edes suunniteltuja vuoroja valmiina? Vai??

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa töihin kutsuttava kutsutaan töihin tarvittaessa 

Vierailija
2/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sanottu, että jos aikoo keikkailla harvakseltaan niin tuollainen sopimus ok 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vuoro ei sovi niin pitäs olla sillä selvä 

Vierailija
4/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen vuoroon pitäisi kysyä suostumus, mutta valitettavasti monet työnantajat toimii juuri tuolla mainitsemallasi tavalla.

Itse olin joskus nollasopimuksella ja mun oletettiin olevan käytettävissä 40 h viikossa ja vielä jäämään ylitöihinkin kysymättä. Vuorot siis laitettiin vaan listaan ja jos ei päässyt niin piti ilmoittaa ja selitellä, että nyt en ole tulossa.

Vierailija
5/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole kalenteria johon merkitään kun on käyttävissä? 

Vierailija
6/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on parempi, jos saa tietää vuoroja etukäteen. Ikävä olisi, jos yhtäkkiä ilmoittaisivat ja vaikka et olisi tiennyt pääsykoevuorosta etukäteen.

Mikset sinä kertonut työnantajalle menosta?

Tarvittaessa töihin kutsuttava ei tarkoita Työntekijän halutessa töihin kutsuttava.

Vierailija
7/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Totta kai on parempi, jos saa tietää vuoroja etukäteen. Ikävä olisi, jos yhtäkkiä ilmoittaisivat ja vaikka et olisi tiennyt pääsykoevuorosta etukäteen.

Tarvittaessa töihin kutsuttava ei tarkoita Työntekijän halutessa töihin kutsuttava.

Tarkoittaa. Työnantaja ehdottaa vuoroa ja työntekijä ilmoittaa, että pääseekö vai ei.

Vierailija
8/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nollasoppari, tarjottua työvuoroa ei ole pakko ottaa vastaan. Eli töitä voi tehdä silloin, kun itselle sopii. Ainakin mulla näin, en tiedä onko kaikilla.

Vierailija
9/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on niin kova tarve niin kai se sopimus pitäisi olla kunnollinen 

Vierailija
10/28 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tarkistaa oletko käytettävissä. Ne paikat missä mä oon keikkaillut, on pyytäneet ilmoittamaan milloin olen/en ole käytettävissä ennen kuin työvuorolistat suunnitellaan. 

Vierailija
11/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroja laitettu listaan ja vasta sitten kysytty. 

Vierailija
12/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se sitten parempi, että ei olisi listassa vuoroja vaan pämppäämisillan jälkeen aamuseitsemältä tulisi puhelu " nyt tarvitaan töihin, kuinka pian ehdit tulla"?

Et sitten itse tullut ajatelleeksi ilmoittaa etukäteen tiedossa olevia menoja, joille sinulle ei laiteta vuoroja. Sinulla ei taida olla vielä kovin paljon kokemusta työelämästä, mutta onhan tuo hyvä alku. Muista se, että työnantaja ei ole ennustaja. Siksi sinun on hyvä ilmoittaa etukäteen, kun tiedät omat menot.

Työnantaja voi ehdottaa vuoroa, mutta olisi ihan reilua ilmoittaa jo etukäteen ne ajat, jolloin niitä ei voi ottaa. Olisi silloin helpompi niin työvuorojen suunnittelijalle kuin muille työntekijöille, kuin ei tarvitsi vaihtaa vuoroja.

13/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuollainen "soppari", työvuoroja tulee 3 viikkoa kerrallaan. Tänään pitäis olla vapaa, mutta jos sieltä onkin joku pois, ni kohta puhelin kilahtaa 😅 

Vierailija
14/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on katsottu tietyt vuorot, joihin tarvitaan lisää väkeä, oletusarvoisesti se olet sinä. Jos sanot, että kiitos ei, niin tilalle otetaan joku toinen. Yhtä hyvin siinä listassa voisi olla "Ulkopuolinen" tms. merkkinä siitä, että oma väki ei riitä. Minusta on kummallista loukkaantua siitä, että töitä on tarjolla, mutta nykyaikana tuo on näköjään ihan tavallista. Sitten ihmetellään, kun ei millään saa vakipaikkaa.

Vierailija
15/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se nyt vielä puuttuisi, että nollasopparilla täytyisi pomolle tilittää kaikki menonsa ja tekemisensä kuukausia etukäteen, jotta pomo tietäisi olla merkkaamatta vuoroja listaan mielivaltaisesti.

Tarvittaessa töihin kutsuttavalta kysytään joka jumalan kerta sopiiko vai ei. Muuten homma ei toimi.

Vierailija
16/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olisiko se sitten parempi, että ei olisi listassa vuoroja vaan pämppäämisillan jälkeen aamuseitsemältä tulisi puhelu " nyt tarvitaan töihin, kuinka pian ehdit tulla"?

Et sitten itse tullut ajatelleeksi ilmoittaa etukäteen tiedossa olevia menoja, joille sinulle ei laiteta vuoroja. Sinulla ei taida olla vielä kovin paljon kokemusta työelämästä, mutta onhan tuo hyvä alku. Muista se, että työnantaja ei ole ennustaja. Siksi sinun on hyvä ilmoittaa etukäteen, kun tiedät omat menot.

Työnantaja voi ehdottaa vuoroa, mutta olisi ihan reilua ilmoittaa jo etukäteen ne ajat, jolloin niitä ei voi ottaa. Olisi silloin helpompi niin työvuorojen suunnittelijalle kuin muille työntekijöille, kuin ei tarvitsi vaihtaa vuoroja.

Olen ollut tarvittaessa kutsuttavana 11 vuotta, eikä tulisi pieneen mieleenkään alkaa suunnitella elämääni niin, että tiedän kaikki sopivat ajankohdat etukäteen ja selittelen niitä esimiehelle. Tarvittaessa kutsuttavan työn suola on juuri siinä vapaudessa. Jos pämppään tai muusta syystä ei sovi aamulla mennä töihin, pidän puhelinta äänettömällä.

Vierailija
17/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet oikeassa, ilman lupaa ei saa toinen tehdä noin. On sovittu vain töihin kutsumisesta tarvittaessa silloin tällöin. Jos on usea vuoro jotka joku laittaa suoraan listaan, se tarkoittaa että heillä pitäisi olla siihen erikseen ihminen jonka kanssa se on sovittu tai tuuraaja. Tai edes kysyä sulta käykö se. Et ole lapsi tai joku jota käsitellään kuin tunteetonta objektia mitään kyselemättä. Onko se henkilö perillä asioista lainkaan.

Vierailija
18/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sanoin myös, että ota pois vuorot jotka ei sovi mulle. Ne näkyy edelleen listassa vahvistettuna. Eli niitä ei otettu pois. En tiedä enää mitä teen. Haluaisin sanoa, että en enää tule, mutta joitain vuoroja on vahvistettu

Vierailija
19/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko tänään vain ilmoittaa, että nyt riittää

Vierailija
20/28 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdytystä olen saanut 2 päivää. Siitäkin sanoin, että en voi tehdä itsenäisiä vuoroja vielä. En oikeasti selviä töistä. Nyt jo oletetaan, että teen yksin