Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ASO-asuntoa jonottaa 22000 ihmistä, hallitus sulkee ASO-järjestelmån

Vierailija
19.10.2023 |

Halutaan viedä kaikki ihmiset markkinoiden armoille. 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä on kaksi asuntoa kesämökki ja hiihtomaja Lapissa. 4 asuttavaa paikkaa ollaan hankittu tyhjästä. Miten valittajat ei pysty edes yhtä asuntoa hankkimaan.

Meillä on 2,5 omistusasuntoa Kantakaupungissa sekä Länsi-Helsingissä sekä kaksi kesämökkiä Suvisaaristossa. Asuntolainaa näistä ei ole. Hyvin vaatimattomasti eletään eikä mainosteta kenellekään.

Meillä on yksi 4 huoneen asunto Ullanlinnassa, vähän pienempi Genevessä, sekä studiot New Yorkissa, Bangkokissa ja Melbournessa. Yksi sijoituskämppä Keravalla ja upea rantamökki Öhtäväjärvellä Savossa. Mutta en leuhki enkä liioittele.

Vierailija
42/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä asiasta olen Hällströmin kanssa samaa mieltä, eli asoyhtiöiden moolokin kitaan menee perusvastikkeen nimellä suhteeton osuus vastikkeen kokonaismääristä. Näiden käyttöä ei avata tarkemmin, vaan kuitataan koko yhtiön osalta, mikä on väärin eri alueilla, eri asumismuodoissa, eri-ikäisissä taloyhtiöissä vastikettaan maksaville.

Hyvä esimerkki tässä juuri eilen tulleesta vastikkeenkorotuskirjeestä: rivarikaksio Kuopiossa 58 neliötä,  rv 1998, ei viihtyisyys- tms. remontteja tehtynä, perusvastike 495,52 e, hoitovastike 189,09 e.

Kyllä tämä  vastikkeiden suhde ja kokonaisvastikkeen määrä haisee jo niin pahalle, että kannattaa lähteä vuokralle ja laittaa asumisoikeusmaksu paremminpoikiviin sijoitusmuotoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASO-järjestelmä on käytännössä karannut aika kauas alkuperäisestä tavoitteestaan. Nyt ASO on vaihtoehto, jossa maksamalla asunnosta korkeahko kynnysraha ja hieman tavallista vuokra-asuntoa kovempaa vuokraa pääsee taloon jossa on parempaa väkeä ilman häiriökäyttäytyjiä.

Vierailija
44/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos ei työneko maita niin köyhät voi muuttaa ulkomaille. SInne jossa asiat on paremmin.

Kuten fiksut tietävät, niin työnteko maittaa kaikille työkuntoisille, kunhan vaan maksetaan asiallista palkkaa.

Esim sinun pyllyäsi ei tule kukaan pyyhkimään ilmaiseksi tai 9e/pv korvauksella sinne vam maisten asuntolaan missä asustelet.

Mikä teitä ihmisiä vaivaa kun puhutte tuollaiseen tyyliin, Ei puhuisi Martti Ahtisaari. Asian voi sanoa asiallisestikin. Älkää levittäkö omaa pahaa oloanne ja muuta kuonaa.

Vierailija
45/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä on kaksi asuntoa kesämökki ja hiihtomaja Lapissa. 4 asuttavaa paikkaa ollaan hankittu tyhjästä. Miten valittajat ei pysty edes yhtä asuntoa hankkimaan.

Meillä on 2,5 omistusasuntoa Kantakaupungissa sekä Länsi-Helsingissä sekä kaksi kesämökkiä Suvisaaristossa. Asuntolainaa näistä ei ole. Hyvin vaatimattomasti eletään eikä mainosteta kenellekään.

Meillä on yksi 4 huoneen asunto Ullanlinnassa, vähän pienempi Genevessä, sekä studiot New Yorkissa, Bangkokissa ja Melbournessa. Yksi sijoituskämppä Keravalla ja upea rantamökki Öhtäväjärvellä Savossa. Mutta en leuhki enkä liioittele.

Ok.

Vierailija
46/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aso on paras vaihtoehto kaltaiselleni, jolla ei ole varaa omistusasuntoon Helsingissä, mutta olen kuitenkin niin "varakas" etten saa kaupungin asuntoa. Jos joku huutaa että muuta kauemmas, niin en muuta koska olen asunut koko ikäni täällä ja suku sekä kaverit on kaikki helsinkiläisiä.

Ason asukkaat on sitoutuneita asuintaloonsa, täällä ei rikota paikkoja eikä häiriköidä. 

Vierailija
47/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan se ja sama. Asuin joskus asossa eikä se nyt niiiin hyvä idea ollut. Sama kuin olisi ollut vuokralla mutta maksanut vielä montakymmenta tonnia siitä ilosta.

Pois muuttaessa saat sen asomaksun takaisin, indeksikorotettuna. Mitä valitat?

Vierailija
48/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asot on nimenomaan työllisille matalapalkkaisille. Itse sain ason nimenomaan siivoojan töillä. Nyt kun viedään asotkin eikä pienipalkkaisten palkkoja nosteta niin kuka tekee enää Helsingissä siivoojan töitä?

Vierailija
49/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ason aikoinaan ja se oli elämäni parhain asunto ikinä, mutta kun Sipilän hallitus halusi tuhota senkin niin viimeiset halut tehdä töitä tähän maahan meni.

Vierailija
50/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asot poistuu?? Tietääkö joku syytä?? Todella typerää kaventaa ihmisten mahdollisuuksia, ihmisiä on kuitenkin monenlaisista lähtökohdista. 

Vierailija
51/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ja Kokoomuus myy suomea ulkomaisille sijoittajille oikein urakalla. Ja vielä halvalla!

Turha valittaa jos kaikki on kohta kalliimpaa, itse äänestitte globalisteja.

Vierailija
52/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Suomessa ei ole enää hyvä olla, täytyy harkita muuta. 

Vierailija
53/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla näemmä leuhkitaan että Minä sitä ja Minä tätä. Muista viis. Kokkareita.

opittu on, että 0.1% yksikköä riittää vaaleissa suurimman puolueen etumatkaksi. Sitä ennen kysytään Sediltä ja Tädeiltä vaalitukea ja yrityksiltä. Lopuksi tehdään järjettömyyksiä kuten sedät ja tädit pyytää, ihmisistä viis.

Vierailija
54/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt aivan absurdia, että pienemmillä tuloilla on voinut saada mukavan asunnon ja vielä sellaisen, että tietää asumisen olevan turvattua pidemmäksi aikaa. Mitä hyötyä on hakeutua parempiin hommiin tällaisessa tilanteessa?

Lisäksi köyhän tulee olla mobiili ja aina valmis siirtymään sinne missä työvoimalle on tarvetta. Muuten sinne sohvalle tosiaan jäädään makailemaan.

En muutenkaan ymmärrä tätä nykyistä valitusta ollenkaan. Emme me kokoomuslaiset voisi toteuttaa tätä nykyistä politiikkaamme ilman pienituloisten vaaleissa antamaa vankkaa tukea sekä Kokoomukselle että Perussuomalaisille.

Yrittäkää nyt ensin ihan itse päättää mitä te oikein haluatte.

Vierailija
55/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Asot on nimenomaan työllisille matalapalkkaisille. Itse sain ason nimenomaan siivoojan töillä. Nyt kun viedään asotkin eikä pienipalkkaisten palkkoja nosteta niin kuka tekee enää Helsingissä siivoojan töitä?

Nimenomaan. Itsekin olen pienipalkkaisessa töissä Helsingissä. Aso on itselleni ainoa mahdollisuus saada vuokra-asuntoa edullisempi, pysyvämpi ja mukavampi asunto, koska isoon asuntolainaan eivät tuloni riitä. 

Vierailija
56/57 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No onhan se nyt aivan absurdia, että pienemmillä tuloilla on voinut saada mukavan asunnon ja vielä sellaisen, että tietää asumisen olevan turvattua pidemmäksi aikaa. Mitä hyötyä on hakeutua parempiin hommiin tällaisessa tilanteessa?

Lisäksi köyhän tulee olla mobiili ja aina valmis siirtymään sinne missä työvoimalle on tarvetta. Muuten sinne sohvalle tosiaan jäädään makailemaan.

En muutenkaan ymmärrä tätä nykyistä valitusta ollenkaan. Emme me kokoomuslaiset voisi toteuttaa tätä nykyistä politiikkaamme ilman pienituloisten vaaleissa antamaa vankkaa tukea sekä Kokoomukselle että Perussuomalaisille.

Yrittäkää nyt ensin ihan itse päättää mitä te oikein haluatte.

Tulot voi olla ihan hyvät, mutta ei silti ole ehtinyt kertyä useita kymppitonneja tilille omistusasuntoa varten. Pitäisikö olla vielä rikkaat ja anteliaat vanhemmatkin, että kokkareelta saisi inhimillisen kohtelun?

Vierailija
57/57 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei niistä ASO-taloista ole pidetty yhtään huolta tähänkään asti. Peruskorjaukset on jätetty tekemättä, talot homehtuvat pystyyn. Järjestelmä ei toimi, asukkailla ei ole päätäntävaltaa asioihin. Järjestelmää pitäisi kehittää, Ruotsissa ym. homma toimii. 

Ruotsissa Aso-asunnot maksaa saman mitä Suomessa asunto-osakkeet.

Sekoitat nyt asioita. Ruotsin "asumisoikeusasunnot", bostadsrätt eivät nimestään huolimatta vastaa Suomen asumisoikeusasuntoja vaan meidän omistusasuntoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi