Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ammattisi? Mitä haluaisit kertoa muille?

Vierailija
19.10.2023 |

Kiinnostaa minkä alan ihmisiä tällä palstalla pyörii.

Oman ammatillisen kokemuksesi perusteella, mitä haluaisit ihmisten tietävän/ymmärtävän?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraneiti olen, vanha tekijä. Tää on kivaa.

Vierailija
22/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ammattia, eikä tutkintoa. 

En voi siis kertoa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspäällikkö. Toivoisin ihmisten ymmärtävän, että yritystoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä, mutta myös sen, että yrityksillä voi olla, ja usein onkin, MYÖS muita tavoitteita kuin voiton tekeminen.

Vierailija
24/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kääntäjä.

Arvostakaa laatua.

Vierailija
25/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen amk-ope. 

noudattakaa ohjeita pilkuntarkasti, niin pääsee pitkälle.

Vierailija
26/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen geologi. Suomen kallioperän rikkauksia ei tosiaankaan 'anneta ulkomaisille yrityksille' vaan ne käyttävät yleensä vuosikausia ja miljoonia euroja löytääkseen jotakin, jota sitten tutkivat tarkemmin miljoonilla. Jos kaivosta ei synny (=yleensä), Suomi saa pitää tutkimustulokset.

Vierailija
27/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eläkeläinen

Zovi joi sitten kaikki Jägermeisterin ja katseli vauvojen lentävän pois. Bialopitrovitšin talo oli niin tylsä, etten muista sitä. Biało Petrovichin leija kasvoi Woznyn sienestä. Juo klassista vihreää Pingzhaon neljännessä pelissä. Ensin hänen nenänsä nykisi ja ryppyi; tämä oli merkki siitä, että hän oli pian lähestymässä omaa väriään. Äskettäisen kaivauksen muistoksi St. Pietarissa hän ajatteli anteeksiantoa. Mies kaatoi kahvia Bialopitrovitšin silmiin. Koirajulkkikset voivat olla erittäin mielenkiintoisia valokuvissa. Hän ei sanonut, että vanha mies käveli miehen kanssa kulkukoiran kanssa, mutta Voronzanskyn lihavan koiran väri oli sininen. Tämä on kaunis paratiisi, jossa ihmiset nukkuvat ja näkevät voittaneiden maakuntien ylistämässä perinnöllistä kansakuntaa. Se sijaitsee Puolan kuningaskunnan kauneimman järven kaapissa. Bialopiotrowiczin koi seurasi häntä. Jotkut Bialopiotrowiczin teokset. Asuntooikeusjärjestelmän seuraukset. He elävät kulttuurissa, jonka punainen ja valkoinen värit ylittävät kaiken elävän. Kotkan auto on täysin valmis ja sen näkee ajavan lumeen. Istuta ihmeitä, matkustamista, hyviä kirjoja, vieraita, jotka eivät vihaa kadonneita matkatavaroita

Vierailija
28/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juristi. Ihmiset, hoitakaa avioero-osituksenne kunnialla avioerotilanteessa loppuun niin, että siitä jää edes jokin kirjallinen tosite, älkääkä jättäkö selvittämättömiä sotkujanne pahimmillaan uuden avioliiton jälkeiseen kuolemaanne 30 vuoden päähän. Tai ainakin tehkää naimisiin mennessänne se avioehto, jos tiedätte jo naimisiin mennessänne, etä osituksen teko ei kuulosta hauskalta. Avioehdon pyytäminen kumppanilta ei ole häpeä tai viesti siitä, että uskoo liiton hajoavan. Jokainen kuolee joskus, ja avioehdolla varaudutaan myös kuolemaan.

Vierailija
29/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito on raskas/mukavakin työpaikka. Asiakkaat ovat melkein kaikki tosi kivoja. Jollet jaksa paljon kouluttautua, niin lähäri on varma valinta. Mutta jos et halua tehdä ruumiillista työtä etkä tietsikka töitä, niin koeta jotain muuta.

Vierailija
30/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panomies ja siipi. En tarvinnut ulkopuolista koulutusta.

Vierailija
31/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fyysikko.

Painostakaa vanhemmat kouluja/opetusministeriötä laittamaan matematiikan ja fysiikan opetus kuntoon. Suomen opetus on 3 vuotta Aasian kouluja jäljessä ajallisesti ja laadullisesti vielä enemmän. Tulevaisuudessa Suomesta tulee pelkkä raaka-aineen tuottaja eli kehitysmaa jos teknillistä osaamista ei ole.

Vierailija
32/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri, ja täysi juoppo. Nuorena kuvittelin, että tässä ammatissa voisi auttaa ihmisiä, kissanpaskat. Suurinta osaa ei voi auttaa, ja ne loputkin ottaa kaiken itsestäänselvyytenä, jos 95-v. vanhus kuolee niin omaisten haukut tai  ainakin ääneen lausumattoman epäilyn siitä saa. Toiset kyynistyvät ennemmin, toiset myöhemmin, jotkut - ehkä paremmat ihmiset - eivät koskaan. Eniten joskus ärsyttää, kun ihmiset luulevat, että tämä on silkkaa rahantekoa firmojen piikkiin. Ei ole, mutta se hyöty tästä ammatista on, että kuoleman kanssa tulee kaveriksi, eikä sitä enää pelkää.

Vierailija
33/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksainssinä haluaisin sanoa, että työtä tehdään rahan takia, joten kannattaa opiskella sellaista alaa missä tienaa. Huhujen mukaan tämmöisiä aloja ovat mm. Talous, IT, laki ja lääketiede. Sattuu sieluun lukea kuinka sairaanhoitaja vöyhkää palkastaan ja sanoo kuinka inssit tienaavat enemmän vaikka lisineen hoitajat tienaavatkin enemmän kuin inssit. Toiset meistä tekee ilta- ja yötyötä ilman mitään lisiä....

Vierailija
34/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusmestari: Halvalla ei saa hyvää.

Vierailija
35/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliohjaaja. Hakekaa apua ajoissa, yksin ei tarvitse pärjätä. 

Vierailija
36/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterveydenhoitaja.Vanhemmat ovat vastuussa lastensa elintavoista ja vapaa-ajan vietosta, huolehtikaa, vahtikaa ja rajoittakaa. Esimerkiksi kolesterolit ja verenpaine-arvot nousee kyllä lapsillakin jos ylipainoa on 20kg ja se turhauttaa.

Ps. Jos inssi karehtii hoitajan palkkaa, niin 4v. amk-opintojen ja yli 10v. työkokemuksen jälkeen on mun brutto 2600€, ei lisiä. Saat ehkä vähän paremmin veikkaisin?

Jos siis haluat kohtuullisen korvauksen työstäsi, vältä hoitoalaa! 

Vierailija
37/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahtaaja ja tienaan 6000 € ilman koulutusta ja työ löysää kopissa istumista. Ärsyttää, eikö vain? :D :D

Vierailija
38/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilija (kirjallisuus, musiikki, kuvataide). Niitä tilattuja taiteellisia juttuja, mitä et halua tehdä, on vain pakko tehdä. Tai sitten pitää olla rahallisesti tukeva puoliso tai tottua nälkään. Useimmat meistä ei tee paljoa rahaa sillä omalla jutullaan (ei edes niistä tunnetuista).

Vierailija
39/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap kertonut aloituksessa omaa ammattiaan? 

Vierailija
40/45 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi ja saarnaaja. Minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää se heille.