Mikä on ammattisi? Mitä haluaisit kertoa muille?
Kiinnostaa minkä alan ihmisiä tällä palstalla pyörii.
Oman ammatillisen kokemuksesi perusteella, mitä haluaisit ihmisten tietävän/ymmärtävän?
Kommentit (45)
Koneinssinä haluaisin ihmisten ymmärtävän, että elämä on aika lyhyt.
Olen S2 instructor. Toivoisin suomalaisten oppivan, miten paljon huippuporukkaa immigranteissamme on.
Sairaanhoitaja. Haluaisin ihmisten ymmärtävän, todella ymmärtävän, miten mielettömän arvokas ja lyhyt on elämä sekä lanka toisinaan hauras.
Postinlajittelija. Kun lähetätte postia Helsingin kaupungin toimipisteisiin (esim terveysasemat, koulut, rakennusvirasto)niin muistakaa se postilokero ja oudon näköinen postinumero 00099 Helsingin kaupunki.
Jos laitatte vain katuosoitteen, se posti ohjautuu ensin toimipaikkaan (nykyään esim markettiin) ja kestää aikansa ennenkuin löytää oikeaan lajittelupaikkaan ja kuljetuksiin.
Yksityisyrittäjä. Yksityisyrittäjänä teet työtä omien unelmiesi eteen etkä työnantajasi unelmaa toteuttaaksesi. Työskentelemällä toisen palveluksessa, työnantaja hyötyy työpanoksestasi ja ottaa aina suuren osuuden tuloistasi. Yksityisyrittäjänä todennäköisesti ansaitsisit paljon enemmän tekemällä samaa työtä, jota nyt teet toiselle, ja sinulla olisi enemmän määräysvaltaa siitä, miten ja milloin teet työsi sekä milloin pidät lomaa, ja niin edelleen.
Me jääkiekkoilijat ollaan kovia äijiä ja parhaita rakastajia
Olin oikeustieteen maisteri. Nyt siis jo eläkeläinen.
Vaikeinta oli kohdata pahoja tekoja tehneitä ihmisiä.Yritin auttaa heitäkin lakiasioissa.
- mummo -
Omakotitalon rakennuttaja, perheenisä.
Maksoin viime vuonna talopaketistani yli 70 tonnia arvonlisäveroa valtiolle, joita makselen asuntolainan muodossa vuosikymmeniä.
Toivottavasti menee tarpeeseen...
Vierailija wrote:
Me jääkiekkoilijat ollaan kovia äijiä ja parhaita rakastajia
Niinhän te luulette.
Tutkija yliopistolla. Tämä työ ei todellakaan sovi introverteille, vaikka aina heille tätä ammattia suositellaan.
Olen varhaiskasvatuksen opettaja. Lapsen sosiaaliset taidot ja hyvät käytöstavat ennakoivat hyvinvointia ja elämässä menestymistä.
Siksi panostan erityisesti niihin.
Olen kääntäjä. Neuvoni on: kielten opiskeleminen kannattaa, vaikkei alan ammattilaiseksi aikoisikaan. Jokainen kieli avaa ihmiselle kokonaisen uuden maailman.
Kaikkein tärkeintä on kuitenkin opetella kunnolla oma äidinkielensä.
Vierailija wrote:
Olen varhaiskasvatuksen opettaja. Lapsen sosiaaliset taidot ja hyvät käytöstavat ennakoivat hyvinvointia ja elämässä menestymistä.
Siksi panostan erityisesti niihin.
On varmasti rankkaa, kun tietää millaisia nykypäivänä lapset on. Kulkevat teräaseet mukanaan ja pahoinpitelevät toisiaan.
Vanhemmat eivät välitä yhtään.
Olen työpsykologi ja yksityisellä sektorilla töissä.
Kannustan ihmisiä äänestämään jaloillaan jos työpaikalla tuntuu siltä, ettei mm. johtamisongelmia tai työhyvinvointijuttuja oteta tosissaan, vaikka toki tämä on helpommin sanottu kuin tehty. Minäkin joudun taistelemaan saadakseni ääneni johdossa kuuluviin ja yritän pitää porukan puolia, mutta aika ajoin tuntuu siltä että johtohenkilöt asuvat jossain ihme norsunluutornissa.
Olen työtön liiketalouden tradenomi. Päivääkään koulutustani vastaavaa palkkatyötä en ole tehnyt ja neuvoni onkin, että kenenkään ei kannata opiskella liiketalouden tradenomiksi AMK:ssa. Tämä on näitä hyvinkin turhia koulutuksia.
Olen maksullinen nainen. Tällä tienaa hyvin ja asiakkaani ovat ihan kivoja perheenisiä.
Siivooja. Melkein minkä tahansa tilan siivoamiseen menee vähemmän aikaa kuin luulee. Koskee siis siivousta kotona.
Olen ensimmäiseltä ammatiltani hammaslääkäri, ja suosittelen joka iikkaa ostamaan ajastimella varustetun sähköhammasharjan ja käyttämään sitä päivittäin.