Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi hyvä ja kestävä lanka villasukkiin?

Vierailija
19.10.2023 |

Muutamat olen tehnyt 7-veljeksen langasta, pohjat kuluneet nopeasti puhki. Onko Nalle hyvä? Vaiko joku Dropsin lanka? Vai ihan joku muu. Just lähden Kärkkäiselle lankaostoksille. En ole kovin kokenut neuloja, mutta ajattelin tehdä sukat joululahjaksi koko perheelle.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat on aivan paras lahja, mulle ja muullekin perheelle kelpaa.

Vierailija
62/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Katsopa ap joskus hiukan tarkemmin ja lasit päässä ihmisten, varsinkin lasten ilmeitä kun ne avaavat paketteja. Pehmeiden pakettien kohdalla on sellaista väkinäistä ”jee villasukat” kun taas kunnolliset, mietityt lahjat aiheuttavat oikeaa iloa. 

Meillä ne villasukat ovat menneet suoraan paketin avaamisen jälkeen jalkoihin. Ja pysyneet jaloissa joulunpyhät. Että ei ne nyt kauhean väkinäistä jeetä ole. Etenkin on etukäteen pyydetty, että saisinko villasukat.

Onpa käynyt niinkin, että parivuotias sai paketista villasukat, ja siirtyi sitten niitä paijailemaan, ja muut lahjat jäivät aukaisematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ihmiset joilla ei ole MITÄÄN mielikuvitusta ostavat lahjaksi villasukat tai jonkun kirjan. 

Kirja on meidän talossa PARAS lahja, ja villasukillekin on aina käyttöä. :)

Et ole kirjastosta kuullut?

Ei se jaksa odottaa puolta vuotta varauksesta niitä suosituimpia selp help -kirjoja ja Tommi Kinnusen uusinta romaania kainuulaisen 68-v leskirouvan taistelusta katovuonna 1912 orpolasten puolesta😆. 

”Selp help” (sic!) taitaisi olla tarpeen sinullekin.

Vierailija
64/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö joltain hyviä ehdotuksia lahjoiksi villasukkien sijaan? Jos nyt pysytään realistisissa ehdotuksista, ei mitään tonnin puhelimia.

Myöhästelijälle voisin ostaa herätyskellon, sottapytylle mikrokuituliinoja ja pesuaineen, takkutukalle kamman ja reikäisissä farkuissa kulkevalle neuloja ja ompelulankaa farkkujen paikkaukseen.

Vierailija
65/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ilmeisesti palstan trolli on eksynyt tänne pilaamaan keskustelun. Raukan elämän täytyy olla todella tyhjää ja merkityksetöntä.

Sitä se ylilaudan muuttuminen maksulliseksi teettää. Keskenkasvuiset jannut luulevat olevansa kovasti cool, kun tulevat häiriköimään ”kalsamummujen” (mitähän sekin tarkkaan ottaen tarkoittaa?) asiallisia keskusteluja.

Joo, ilman muuta av-palstalla viihtyvät teinit, niillähän ei ole netissä muita paikkoja. Huoh. 

Vierailija
66/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ilmeisesti palstan trolli on eksynyt tänne pilaamaan keskustelun. Raukan elämän täytyy olla todella tyhjää ja merkityksetöntä.

Sitä se ylilaudan muuttuminen maksulliseksi teettää. Keskenkasvuiset jannut luulevat olevansa kovasti cool, kun tulevat häiriköimään ”kalsamummujen” (mitähän sekin tarkkaan ottaen tarkoittaa?) asiallisia keskusteluja.

Joo, ilman muuta av-palstalla viihtyvät teinit, niillähän ei ole netissä muita paikkoja. Huoh. 

No kun niille syntyi tyhjiö ylilaudan muututtua maksulliseksi. Jossain täytyy voida päästää aggressionsa ja turhautumisensa valloilleen, kiusata muita vaikka sitten vain asiattomia kommentteja kirjoitellen. 

Vierailija
67/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austermannin sukkalangoista olen tykännyt. Löytyy myös Kärkkäiseltä (ainakin verkkokaupan puolella).

Vierailija
68/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Villasukat on aivan paras lahja, mulle ja muullekin perheelle kelpaa.

Ei täällä kukaan epäilekääm ettei ne sairaalloisille, nykyajan menosta pudonneille vanhoille tädeille kelpaisi. 

Vierailija
69/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No kun niille syntyi tyhjiö ylilaudan muututtua maksulliseksi. Jossain täytyy voida päästää aggressionsa ja turhautumisensa valloilleen, kiusata muita vaikka sitten vain asiattomia kommentteja kirjoitellen. 

On myös teiniasteelle jääneitä aikuisiakin.

Vierailija
70/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älä kuule imartele itseäsi. Tämä ei ole netin keskipiste.  

Vierailija
71/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joiden mielestä villasukat on mieleinen lahja kaikille kuvittelevat muutenkin että kaikkien elämä pyörii niissä mitättömissä piireissä joissa itse oleskelevat. 

Vierailija
72/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin paketti Kulta Mokkaa. 

Vierailija
73/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen paljon villasukkia lahjaksi, mutta vaan heille, jotka niitä pyytävät. Monet sukat olen neulonut kavereiden parikymppisille lapsille, niin tytöille kuin pojillekin. Lapasiakin kysytään enemmän mitä ehdin neuloa.

Vierailija
74/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En jaksa uskoa, että aikuiset ehdottavat lahjoiksi monen sadan euron puhelimia ja tonnin televisioita. Kyllä nuo on rippikouluikäisten teiniviiksien harhakuvitelmia.

Vierailija
75/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aloituksessa ei ollut mitään mainintaa siitä kenelle näitä villasukkia neulotaan. Silti kommentoijien joukossa on pari villasukkavainoajaa jotka jakavat informaatiota siitä että "hanki elämä" ja "kukaan ei halua itsetehtyjä lahjoja - ei ainakaan villasukkia."

Jos itse joskus neulon villasukat, niin itselle tai puolisolle tulevat.

Itselläni kestää 7-veljestä lanka, mutta puolisollani ei koska saa sukat puhki ravaamalla tyhjäkäyntiä kotona. Sukista menevät yleensä päkiät rikki ensin. Kuka estää käyttämästä kaksinkertaista lankaa kantaan ja päkiään? Niistä kohden olen joutunut itse sukkia paikkailemaan.

Aloituksessa mainittiin että neuloo sukat koko perheelle, mutta sinäkö kaipaat jotain tarkempaa tietoa? Nimet?

Vierailija
76/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas kusipäitten kuninkuusajot!

Mun lapsenlapset kyllä haluavat villasukkia. Hyvä, että ehtii neuloa sen mitä menee. Ohuita, paksuja, lyhytvartisia, pitkävartisia, kuviollisia jne. 

Vierailija
77/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aloituksessa ei ollut mitään mainintaa siitä kenelle näitä villasukkia neulotaan. Silti kommentoijien joukossa on pari villasukkavainoajaa jotka jakavat informaatiota siitä että "hanki elämä" ja "kukaan ei halua itsetehtyjä lahjoja - ei ainakaan villasukkia."

Jos itse joskus neulon villasukat, niin itselle tai puolisolle tulevat.

Itselläni kestää 7-veljestä lanka, mutta puolisollani ei koska saa sukat puhki ravaamalla tyhjäkäyntiä kotona. Sukista menevät yleensä päkiät rikki ensin. Kuka estää käyttämästä kaksinkertaista lankaa kantaan ja päkiään? Niistä kohden olen joutunut itse sukkia paikkailemaan.

Aloituksessa mainittiin että neuloo sukat koko perheelle, mutta sinäkö kaipaat jotain tarkempaa tietoa? Nimet?

Sohvalla istuvalle tehdään erilaiset sukat mitä vaelluskenkiä käyttävälle liikkujalle.

Vierailija
78/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä noi Ukrainan sotilaat ja siviilit tykkää villasukista mutta kovasti niitä sinne lähetellään ja niitä olen kutonut kymmenittäin.

Kotiväellä ei niin nopeasti kulu kun minä kudon.

Vierailija
79/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa parsia kun kulunut alue on vielä pieni.

Vierailija
80/92 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo, ei kestä pelkkä villalanka, olen kokeillut. Onkohan seiskaveikka muuttunut huonommaksi laadultaan? Äitini neulon siitä aina kaikki sukat ja kyllä ne aika hyvin kesti, minä kun tein, niin yhden talven jälkeen piti jo parsia. 

Ei ole enää äitiä, jolta kysyä neuvoa. Olisinpa kysynyt hänen eläessään. Voi miten äitini neulontataitoja nyt arvostankaan, en niin aiemmin ymmärtänyt, miten hienoa oli saada perheelle hienoja villasukkia, lapasia, pipoja...vaikka kiitollinen olinkin. Puoli vuotta ilman rakasta äitiä. Ap

Laatu muuttui jo yli 10 vuotta sitten, kun minun äitini vielä kutoi sukkia. Kestiväthän ne, mutta nyt huomaa eron, jos lankaerä on vaihtunut kesken sukan. Sitä samaa seiskaveikkaa hän aina käytti, mutta joku erä on ollut selvästi huonolaatuisempaa kuin edellinen, koska nyt vuosien käytön jälkeen toisen sukan kärki on selvästi ohuempi ja kuluneempi kuin sen kantapääosa.