Mikä olisi hyvä ja kestävä lanka villasukkiin?
Muutamat olen tehnyt 7-veljeksen langasta, pohjat kuluneet nopeasti puhki. Onko Nalle hyvä? Vaiko joku Dropsin lanka? Vai ihan joku muu. Just lähden Kärkkäiselle lankaostoksille. En ole kovin kokenut neuloja, mutta ajattelin tehdä sukat joululahjaksi koko perheelle.
Kommentit (92)
Vierailija wrote:
Ihmiset joilla ei ole MITÄÄN mielikuvitusta ostavat lahjaksi villasukat tai jonkun kirjan.
Mitä sinä ostat lahjaksi? Entä mitä mieluiten haluaisit saada?
Vierailija wrote:
Villasukat lahjaksi on yksi tapa sanoa haistvittu.
Mummojen katkeruus ilmenee mm villasukkapakotuksena lapsenlapsille.
Vierailija wrote:
Tosiaan, äitini neuloi ohuilla puikoilla ja tiukkaa. Minulla on paksummat puikot ja löysempi käsiala. Ehkäpä kokeilen pienemmillä puikoilla ja yritän tehdä tiukempaa. Kiitos tästä vinkistä! Ap
Jos pienennät puikkokokoa, lisää neuleeseen silmukoita.
Neulon todella paljon, joten tiedän mistä puhun. Olen lopettanut käyttämästä 7 veljestä-lankaa jo vuosia sitten, kun laatu romahti. Ei todellakaan enää kestä sukissa. Aiemmin tuosta langasta neulotut sukat kestivät kovassa käytössä vuosia, viimeiseksi jääneet sukat tuosta langasta kestivät pari viikkoa kovassa käytössä. Lisäksi tuli uusi syy boikotoida Novitaa, kun julkaisevat ihmisten suunnittelemia malleja ja antavat kunnian niistä aivan toisille ihmisille, käytännössä siis varastavat mallit ja ratsastavat niiden tuomalla suosiolla.
Itse tilaan lankani nykyään pitkälti Hobbiilta. Vikings of Norway-lanka on todella lämmin ja siitä tuli kestävät sukat, sitä ei tosin tuolta enää saa. Siellä on monia hyviä lankoja, kannattaa sieltä katsoa Sukkalangat-osio!
Vierailija wrote:
Tosiaan, äitini neuloi ohuilla puikoilla ja tiukkaa. Minulla on paksummat puikot ja löysempi käsiala. Ehkäpä kokeilen pienemmillä puikoilla ja yritän tehdä tiukempaa. Kiitos tästä vinkistä! Ap
Sain kerran lahjaksi äidiltäni sukat, jotka oli tiukkaa neulosta pienillä puikoilla. Ne sukat kesti, mutta vain siksi, että ne oli niin epämukavat jalassa. Niitä ei saanut pehmeämmäksi edes pesemällä.
Katsopa ap joskus hiukan tarkemmin ja lasit päässä ihmisten, varsinkin lasten ilmeitä kun ne avaavat paketteja. Pehmeiden pakettien kohdalla on sellaista väkinäistä ”jee villasukat” kun taas kunnolliset, mietityt lahjat aiheuttavat oikeaa iloa.
Novitan langat ovat valitettavan heikkolaatuisia, hyviä saa nettikaupoista ja joistain myymälöistä kuten Menita ja Snurre Espoossa ja Helsingissä. Laadukas lanka on myös melko arvokasta, mutta itse en enää halua tuhlata aikaani ja vaivannäköäni heti nyppyyntyviin lankoihin. Sukkiin voi kiinnittää myös nahkapohjat, olen nähnyt niitä esimerkiksi Lankavan nettikaupassa
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihmiset joilla ei ole MITÄÄN mielikuvitusta ostavat lahjaksi villasukat tai jonkun kirjan.
Kirja on meidän talossa PARAS lahja, ja villasukillekin on aina käyttöä. :)
Et ole kirjastosta kuullut?
Vierailija wrote:
Mitä pellejä täällä on haukkumassa villasukkia? :D Itse toivon niitä aina lahjaksi ja myös teen lahjaksi ja lahjoitettavaksi. Ystäväpiirini, nuoria aikuisia Helsingissä ja suurissa kaupungeissa, käyttää villasukkia, osa myös kutoo niitä. Puhumattakaan lapsista ja vanhemmista ihmisistä lähipiirissä.
Aloittajalle vastauksena, että itse käytän sukissa Novitan 7 veljestä, lapsilla myös Nallea ja Isoveljeä. Kuluuko sukat puhki (lanka hiutuu) vai tuleeko reikä koska silmukka karkaa?
Joku teini-ikäinen, joka kuvittelee olevansa nokkela.
Vierailija wrote:
Katsopa ap joskus hiukan tarkemmin ja lasit päässä ihmisten, varsinkin lasten ilmeitä kun ne avaavat paketteja. Pehmeiden pakettien kohdalla on sellaista väkinäistä ”jee villasukat” kun taas kunnolliset, mietityt lahjat aiheuttavat oikeaa iloa.
Kerrotko esimerkkejä tuollaisista kunnollisista, mietityistä lahjoista?
Vierailija wrote:
Lankamaailmasta saa laadukkaita sukkalankoja. Esim. Maija ja sitä vähän paksumpi Janne.
Lankamaailmasta ostamani sukkalanka oli kakkoslaatua ykköslaadun hinnalla. Kului puhki viikossa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kirja on meidän talossa PARAS lahja, ja villasukillekin on aina käyttöä. :)
Et ole kirjastosta kuullut?
Ei se jaksa odottaa puolta vuotta varauksesta niitä suosituimpia selp help -kirjoja ja Tommi Kinnusen uusinta romaania kainuulaisen 68-v leskirouvan taistelusta katovuonna 1912 orpolasten puolesta😆.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla on nyt sulle ikävä juttu kerrottavaksi, ap. Kukaan ei halua niitä kamalia villasukkia lahjaksi. Ja pliis, ota ne haisevat kammotukset omista jaloistasi edes jouluksi. Kiitos.
Tämä. Ja ylipäänsä: kukaan ei toivo itse tehtyjä lahjoja, paitsi jos olet palkittu kondiittori.
Ai kun joku leipoisi mulle englantilaisen hedelmäkakun jossa on kaikkia hillottuja hedelmiä ja rommia niiden rumien tusinasukkien sijaan.
Vierailija wrote:
Ilmeisesti palstan trolli on eksynyt tänne pilaamaan keskustelun. Raukan elämän täytyy olla todella tyhjää ja merkityksetöntä.
Sitä se ylilaudan muuttuminen maksulliseksi teettää. Keskenkasvuiset jannut luulevat olevansa kovasti cool, kun tulevat häiriköimään ”kalsamummujen” (mitähän sekin tarkkaan ottaen tarkoittaa?) asiallisia keskusteluja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä pellejä täällä on haukkumassa villasukkia? :D Itse toivon niitä aina lahjaksi ja myös teen lahjaksi ja lahjoitettavaksi. Ystäväpiirini, nuoria aikuisia Helsingissä ja suurissa kaupungeissa, käyttää villasukkia, osa myös kutoo niitä. Puhumattakaan lapsista ja vanhemmista ihmisistä lähipiirissä.
Aloittajalle vastauksena, että itse käytän sukissa Novitan 7 veljestä, lapsilla myös Nallea ja Isoveljeä. Kuluuko sukat puhki (lanka hiutuu) vai tuleeko reikä koska silmukka karkaa?
Joku teini-ikäinen, joka kuvittelee olevansa nokkela.
Niinpä, syysloma.
Ei jouluksi. Villasukat sopii mainosti Halloweeniin:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla on nyt sulle ikävä juttu kerrottavaksi, ap. Kukaan ei halua niitä kamalia villasukkia lahjaksi. Ja pliis, ota ne haisevat kammotukset omista jaloistasi edes jouluksi. Kiitos.
Tämä. Ja ylipäänsä: kukaan ei toivo itse tehtyjä lahjoja, paitsi jos olet palkittu kondiittori.
Ai kun joku leipoisi mulle englantilaisen hedelmäkakun jossa on kaikkia hillottuja hedelmiä ja rommia niiden rumien tusinasukkien sijaan.
Lisäaineilla kyllästettyjä kuivahedelmiä kakussa, roskiin menisi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kenen luulet ostavan sinulle monen sadan euron arvoisia lahjoja?