Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän elämää josta en uskaltanut edes haaveilla 5 vuotta sitten.

Vierailija
18.10.2023 |

Kerrostaloelämää lähiössä, fyysisiä terveysongelmia, mielenterveysongelmia, parisuhdeongelmia, taloudellisia ongelmia, päihteillä turruttamista. Toivottomuutta. Sitä oli elämäni pitkään. 

Nyt vietän elokuvailtaa kauniissa kodissa, ihanassa tunnelmassa, luonnon keskellä. Avioliitto voi hyvin. Terveysongelmia on edelleen, muttei mitään hyvin vakavaa. Minulla on paljon omia harrastuksia ja unelmien työ. Rahaa ei jää säästöön, mutta laskut on aina maksettu eikä ruoasta ole pulaa. Mielenterveysongelmat vaivaavat ajoittain, mutta pärjään. Henkisesti hyvistä päivistä osaa nauttia täysillä, kun mielenterveys ei ole itsestäänselvyys. Ympärilläni on myös hienoja, rakkaita ihmisiä. 

Olen käynyt todella vaikeita asioita läpi ilman päihteitä. On ollut päiviä ja hetkiä kun olen ollut satavarma etten selviä. Ja tässä sitä ollaan. Vaikka haasteita tulee elämässä aina, tiedän että pärjään.

Mielenrauha ja kiitollisuus, niillä pääsee pitkälle. Ulkoiset tekijät ja olosuhteet ovat toissijaisia asioita, mutta kyllä esimerkiksi asuinympäristöllä on ollut itselleni valtava merkitys. 

Muistutus jokaiselle, että älkää koskaan luovuttako. Aina on toivoa. Mistä tahansa voi selvitä. Vaikka nyt olisi vaikeaa, jonain päivänä kaikki voi olla toisin. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuossa on yksi ratkaiseva tekijä.

Ap on nainen.

Jos ap olisi mies, ei hän olisi mt-ongelmaisena ja köyhänä parisuhteessa. Hän olisi yksin, ja asuisi siellä lähiössä yhä.

Tämä on empiiristen kokemusten ja tilastojenperusteella totta.

Olen pitkään kouluttanut pitkäaikaistyöttömien kursseilla. Pääsääntöisesti kurssien naiset ovat parisuhteissa, kun taas miehet ovat sinkkuja,

Voitte myös katsoa tilastokeskuksen sivuilta. Köyhät naiset pariutuvat, köyhät miehet eivät. Ja minä en usko hetkeäkään, etteivätkö samat asiat johtaisi köyhyyteen molemmilla sukupuolilla.

Yksinasuvat, miehet vs naiset

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_n…

Lapsettomat pariskunnat, miehet vs naiset

Vierailija
22/29 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä oon edelleen yksin kerrostaloasunnossa mutta nyt ilman päihteitä ja huonoja tapojani, täältä tullaan perässä

Olen oikein tyytyväinen omassa kerrostaloasunnossani. Yksin on hyvä, juuri nyt. Vieraita käy silloin tällöin. 

Rivitaloasumisen kausi meni jo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap on nainen.

Jos ap olisi mies, ei hän olisi mt-ongelmaisena ja köyhänä parisuhteessa. Hän olisi yksin, ja asuisi siellä lähiössä yhä.

Olen pitkään kouluttanut pitkäaikaistyöttömien kursseilla. Pääsääntöisesti kurssien naiset ovat parisuhteissa, kun taas miehet ovat sinkkuja,

Voitte myös katsoa tilastokeskuksen sivuilta. Köyhät naiset pariutuvat, köyhät miehet eivät. Ja minä en usko hetkeäkään, etteivätkö samat asiat johtaisi köyhyyteen molemmilla sukupuolilla.

Lapsettomat pariskunnat, miehet vs naiset

https://www.stat.fi/tietot

Naiset on valmiimpia tekemään töitä asioiden eteen. Ei vaan odoteta, että asiat kannetaan eteen valmiina. Pitää tehdä duunii et saa tuloksii.

Vierailija
24/29 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap on nainen.

Ei se sitä sano, että vaikka olisi mies niin tarvitsisi uhriutua. Yhtä hyvin miehetkin voi muuttaa elämäänsä, mutta se vaatii uhri-mentaliteelista irtisanoutumisen. Se, että katsoo sitä oman elämän paskaa silmästä silmään ja päättää tehdä sille jotakin. Jotakin konkreettista. Eikä uhriutua kokonaisen sukupuolen alle, "en voi koska olen mies". Kyllä sä voit ja kyllä sä pystyt kun vaan ryhdyt hommiin.

Osaatko lukea?

Ei nyt puhuttu hommiin ryhtymisestä. Vaan siitä että nainen voi olla mt-ongelmainen ja köyhä, ja passiivinen kaupan päälle. Ja silti "elämä" tuo eteen paris

Pöh. Ei parisuhde naistakaan pelasta, jos se on huono tai nainen on passiivinen.  Tyhmintä on heittäytyä parisuhteen varaan, niin kuin se olisi ainoa autuaaksi tekevä asia. 

Vierailija
25/29 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap on nainen.

Lapsettomat pariskunnat, mi

Ai jaa? Miksi naisissa on sitten enemmän pienituloisia kuin miehissä?

Tuo tilasto kyllä näyttää ihan sen että miehet tekevät enemmän duunia, kun taas naisilla on paremmat mahdollisuudet pelastua köyhyydestä miehen tekemän duunin avulla.

Vierailija
26/29 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap on nainen.

Ei se sitä sano, että vaikka olisi mies niin tarvitsisi uhriutua. Yhtä hyvin miehetkin voi muuttaa elämäänsä, mutta se vaatii uhri-mentaliteelista irtisanoutumisen. Se, että katsoo sitä oman elämän paskaa silmästä silmään ja päättää tehdä sille jotakin. Jotakin konkreettista. Eikä uhriutua kokonaisen sukupuolen alle, "en voi koska olen mies". Kyllä sä voit ja kyllä sä pystyt kun vaan ryhdyt hommiin.

Osaatko lukea?

Ei nyt puhuttu hommiin ryhtymisestä. Vaan siitä että nainen voi olla mt-ongelmainen ja köyhä, ja passiivinen kau

Tietenkin on. Parasta olisi tienata omat rahat.

Mutta kaikista ei ole siihen. Ja silloin sukupuoli ratkaisee sen onko mahdollisuus pelastua parisuhteen avulla.

Vierailija
27/29 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mutta oletko jäänyt ilman lapsia?

Sillä on mennyt mielenterveys, joten totta helvetissä sillä on lapsia. 

Vierailija
28/29 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla Ap! Jokaisen meistä pitää vaalia hyviä asioita elämässä, jos sellaisia vain on. 

Vierailija
29/29 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voisit vähän avata tämän muutoksen taustaa.

Millä keinoin pääsit muuttamaan lähiöstä ihanaan taloon luonnon keskelle? Iskikö lottovoitto?

Mikä muutti avioliittosi hyväksi? Sinun raitistumisesi?

Entä kuinka sait sen unelmien työpaikan?

En ole kirjoittanut asuvani omakotitalossa. Asumiskustannukseni eivät nousseet verraten aiempaan. Kodin vaihtoon paremmaksi vaikutti useat tekijät, jotka eivät ole aiemmin olleet mahdollisia. 

Avioliittoni ei ole muuttunut hyväksi itsestään, vaan sen eteen on tehty töitä sekä haettu apua.

Työpaikan sain aivan omana itsenäni. Ilman ponnisteluja. Mutta terveys on antanut periksi pitkästä aikaa tehdä töitä. Unelmien työ ei tarkoita jokaiselle ma-pe 8-16 työtä tai korkeaa koulutusta. Olen historiani vuoksi ehkäpä vähään tyytyväinen. 

Yhtäkään ihmettä ei ole tapahtunut. Tähän pääseminen on vaatinut vuosien työn itseni kanssa ongelmia työstäen.

Vieläkö perustelen lisää? :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän