Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gynekologilla käynti maksoi 320 e

Vierailija
18.10.2023 |

🥴

Huh huh. 

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi 395€. Työterveys ei kata ja julkisella puolella vaatii ensin yleislääkärin lähetteen. Ei viitsi kuukausitolkulla jonotella oireisena. 

Vierailija
62/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten värkit on rumia. Ihmiset on alastomina groteskin näköisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mutta kato hallitus kasvattaa kelakorvauksia. Niiden jälkeen ois tuokin lysti ollut vaan 290 €. 

Vierailija
64/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koska pi llu t on rumia ja niistä voi traumatisoitua. Ei gynekologit niitä ilmaiseksi tutki. Henkisestä kärsimyksestä pitää maksaa. Ja sitä paitsi ne haisee.

Taisit syntyä hitaasti. Se traumatisoi.

Vierailija
65/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Melko tyyristä on. Onneksi itse en ole joutunut vielä kertaakaan käymään gynekologilla ja tuskin ihan heti tulee tarvettakaan.

Se kyllä suojaa melko hyvin, jos ei harrasta seksiä, ei käytä ehkäisyä eikä varsinkaan tee lapsia.

Ei se suojaa kohtu-, kohdun runko-osan-, munasarja- tai rintasyövältä.

Lasten synnyttäminen sen sijaan suojaa rintasyövältä koska raskauden jälkeen rinnat ovat erilaistuneet ja suojaa rintasyövältä. 

Mummo synnytti kuudesti, mutta sai silti rintasyövän.

Vierailija
66/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Huhuh, keväällä olisi edessä kierukan vaihto. Nykäisenkö itse pois?

Siihen ei tarvita yksityistä gyneä tai gyneä ylipäänsä. Ota yhteys ehkäisyneuvolaan, siellä noita laitetaan, taatusti edullisemmin kuin yksityisellä erikoislääkärillä. Omani on laittanut ihan ehkäisyneuvolan yleislääkäri.

Vierailija
67/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jaa. Meillä kyllä todetaan ihan tkssa rintasyöpiä seuraavasti rutiiniseurannan ulkopuolella:

Rinnan patti tai muu epäilyttävä oire>tk-lääkärin lähetteellä mammografia/uä tai molemmat potilaan ikä huomioiden>radiologi ottaa jo ultran yhteydessä biopsian jos pahanlaatuiselta vaikuttava muutos>lausunto tulee kuvista tk-lääkärille joka katsoo myös biopsiavastauksen>lähete plastiikkakirurgialle viikon kiireellisyydellä jos syöpä todetaan.

Sitten kirurgia+onkologia hoitaa yhdessä.

Onkologialta tulee jatkoseurantaohjeet tk:hon.

En ole kertaakaan nähnyt em. Seurantaohjeissa mainintaa, että pitäisi tehdä gyn. Uä vuosittain ja vieläpä yksityisellä.

Lähete kyllä menee rintarauhaskirurgialle ja sieltä onkologialle. Ensin leikkaus, sitten mahdollinen sytostaattihoito ja/tai sädehoito. 

Eikös se ole eräs plastiikkakirurgian aloista? Midän sairaalassa ei ole erikseen rintarauhaskirurgian poliklinikkaa.

Vierailija
68/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koska pi llu t on rumia ja niistä voi traumatisoitua. Ei gynekologit niitä ilmaiseksi tutki. Henkisestä kärsimyksestä pitää maksaa. Ja sitä paitsi ne haisee.

Lääkäreille vielä inhottavampaa on tutkia miesten eturauhasia. Hyi olkoon.

Sehän on jalo elin, jonka ääreen naislääkärit polvistuvat.

(Taustalta kuuluu patarumpujen ja pasuunoiden ääniä)

Vierailija
69/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Siihen ei tarvita yksityistä gyneä tai gyneä ylipäänsä. Ota yhteys ehkäisyneuvolaan, siellä noita laitetaan, taatusti edullisemmin kuin yksityisellä erikoislääkärillä. Omani on laittanut ihan ehkäisyneuvolan yleislääkäri.

Mulle laittoi yths:n MIESlääkäri. Ensi keväänä olisi vaihto.

Vierailija
70/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja jos vielä sattuu olemaan keskiverto suomalaisen kalkkunan velhonhiha, niin onhan siinä saatanallinen työmaa alkaa sitä ronklaamaan. Paita kastuu ihan salettiin. Ne kaikki läskimakkarat siinä tiellä ja sitten se itse velhonhiha, HUH HUH! Hiestää jo pelkkä ajatuskin siitä työmaasta. Siinä on olkapäät kovilla kun alkaa punnertamaan.

En koskaan mene vapaaehtoisesti miesgynekologeille, mutta niitä on synnytyssairaaloissa. Toisaalta en ymmärrä miksi yksikään naislääkäri haluaisi erikoistua urologiaan ja päästä ronkkimaan teidän haisevia, karstaisia, smegmaisia k y r p i ä n n e ja kokeilemaan eturauhasianne pyyhkimättömän peräreiä

Urologi hoitaa virtsaelinten sairauksia sukupuolesta riippumatta. Urologi ei ole miestentautien lääkäri.

Vierailija
71/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki erikoislääkärit maksaa ja julkiselta niitä ei saa.

Gynelogin lisäksi mm.silmälääkäri 420 sis.kurkkauksen silmänpohjiin, jälkikaihin poiston a' 2 min. Päälle silmänpohjan kuvaus ja näkökenttä 190e. Ja noi kuuluis hoitaa julkisella koska glaukooma ja tehdä kerran vuodessa. En ole edes yrittänyt, hitollako pääsisin edes tk:n ovesta sisään noilla spekseillä.

Hammaslääkäri 180 ja päälle erikoishammaslääkäri 340. 

Vierailija
72/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulle laittoi yths:n MIESlääkäri. Ensi keväänä olisi vaihto.

Mullakin tais olla mieslääkäri. Ei valittamista, kaikki meni ok. 

Vierailija
73/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rintasyöpähoitojen jälkeen 10 vuoden estrogeeninestolääkitys joka voi aiheuttaa syöpää kohtuun. Lääkkeen vuoksi pitää käydä kerran vuodessa ultralla gynellä. Oli tosiaan kallis tänä vuonna, 320. Joku lääkäri sanoi että voisin saada sen tkstakin mutta kun kysyin niin sanottiin että ei ole aikoja. Sitten omakannasta vasta luin että olisi voinut myöhemmin kysyä uudestaan.

Voimakkaasti periytyvässä rintasyövässä (oliko se BRCA) monet poistaa rintojen lisäksi myös munasarjat, ehkä kohdunkin? Esim. Heidi Solhberg. Silloin varmaan myös on tarpeen käydä gynellä.

Rintasyöpiä on eri tyyppisiä, omani oli hormonaalinen, estrogeeni on sen ravinto. Lisäksi näissäkin on eroja ihmisten välillä, eli jokaisella on omat prosentit.

Suosittelen kaikkia joilla varaa, käykää yksityisellä mammossa ja ultrassa muutaman vuoden välein. Minun rs löytyi vahingossa, tuurilla.

Vierailija
74/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jaa. Meillä kyllä todetaan ihan tkssa rintasyöpiä seuraavasti rutiiniseurannan ulkopuolella:

Rinnan patti tai muu epäilyttävä oire>tk-lääkärin lähetteellä mammografia/uä tai molemmat potilaan ikä huomioiden>radiologi ottaa jo ultran yhteydessä biopsian jos pahanlaatuiselta vaikuttava muutos>lausunto tulee kuvista tk-lääkärille joka katsoo myös biopsiavastauksen>lähete plastiikkakirurgialle viikon kiireellisyydellä jos syöpä todetaan.

Sitten kirurgia+onkologia hoitaa yhdessä.

Onkologialta tulee jatkoseurantaohjeet tk:hon.

En ole kertaakaan nähnyt em. Seurantaohjeissa mainintaa, että pitäisi tehdä gyn. Uä vuosittain ja vieläpä yksityisellä.

Tiedätkö mitä sytostaatit tekee kohdun limakalvoille ja virtsarakolle jne? 

Varmaan hirveyksiä. Jos seuranta tilanteessasi vaaditaan kuten edellä kuvattiin, tulee JULKISELTA puolelta AUTOMAATTISESTI gynekologille kutsu vuosittain seurantaa varten. Tämä siis mikäli onkologialla on katsottu, että gynekologinen tutkimus ja ultra tulee tehdä vuosittain. 

Jos taas on katsottu, että seuranta perusterveydenhuollossa riittää, niin halutessasi saat itse rahoittaa haluamasi gynekäynnit.

Julkiselta ei siirretä hoitoa yksityispuolelle, kuten aloittaja on kuvannut.

Vierailija
75/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Melko tyyristä on. Onneksi itse en ole joutunut vielä kertaakaan käymään gynekologilla ja tuskin ihan heti tulee tarvettakaan.

Viimeistään vaihdevuosivaivoissa kärvistellessäsi tulee tarve. Sitä ennen hoidat tietenkin ehkäisyn ja perhesuunnittelun jossain, vai eikö sekään ole ajankohtaista.

Ei kaikille naisille vaihdevuosioireita tule lainkaan, kuukautiset vain loppuvat jossain vaiheessa. Joillakin on niin lieviä oireita, että pärjäävät niiden kanssa, osa hoitaa oireensa luontaistuotteilla.

Ehkäisy- ja perhesuunnitteluneuvola on jokaisessa terveyskeskuksessa, niitä hoitavat yleensä terveyskeskuksen omat yleislääkärit / yleislääketieteen erikoislääkärit / 5. vuosikurssin suorittaneet kandit. Ei siinä gynekologia tarvita.

Vierailija
76/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lääkäreille vielä inhottavampaa on tutkia miesten eturauhasia. Hyi olkoon.

Kun aloitin naispuolisena terveyskeskuslääkärinä yli 25 vuotta sitten, siinä oli miespotilaita, jotka valittivat potenssiongelmiaan. Totesin tästä toiselle kokeneemmalle terveyskeskuslääkärille, että mitä ne minulle sitä tulevat valittamaan (no, olin niiden omalääkäri silloisessa systeemissä!). Tämä kollega totesi viisasti, että kun olet hetken lääkärinä töitä tehnyt, niin et enää tee eroa siihen, katsotko ylä- vai alapäähän. Ja näinhän siinä sitten kävi.

Vierailija
77/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on syyslomalla pikkupoikia vastailemassa. Menisitte nukkumaan ennenkuin äiti käskee.

Vierailija
78/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

On kyllä kalliita nuo pillukatsastuskäynnit.

On khyl kalliita nuo pilluratsiat. Onneksi ei ole tuollaista kusista suolenpätkää, jota tarvii ratsata vähän väliä.

Joku päivä pääset eturauhasen tunnusteluun ja paksuneulanäytteeseen siitä. Ei sekään ilmaista lystiä ole.

Tässä on totuuden jyvä. Tänne trollailevat miehet saavat jonain päivänä viestiä terveydenhuollolta...

Aivan niin ja kokemuksesta voin sanoa, että paksuneulanäyte se vasta mukavaa onkin ja trollia naurattaa. Minulle tehtiin se kaulaan.

Vierailija
79/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Entäpäs urologin asiakkaat ja niiden vehkeet? 

Vierailija
80/100 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla on rintasyöpähoitojen jälkeen 10 vuoden estrogeeninestolääkitys joka voi aiheuttaa syöpää kohtuun. Lääkkeen vuoksi pitää käydä kerran vuodessa ultralla gynellä. Oli tosiaan kallis tänä vuonna, 320. Joku lääkäri sanoi että voisin saada sen tkstakin mutta kun kysyin niin sanottiin että ei ole aikoja. Sitten omakannasta vasta luin että olisi voinut myöhemmin kysyä uudestaan.

Voimakkaasti periytyvässä rintasyövässä (oliko se BRCA) monet poistaa rintojen lisäksi myös munasarjat, ehkä kohdunkin? Esim. Heidi Solhberg. Silloin varmaan myös on tarpeen käydä gynellä.

Rintasyöpiä on eri tyyppisiä, omani oli hormonaalinen, estrogeeni on sen ravinto. Lisäksi näissäkin on eroja ihmisten välillä, eli jokaisella on omat prosentit.

Suosittelen kaikkia joilla varaa, käykää yksityisellä mammossa ja ultrassa muutaman vuoden välein. Minun rs löytyi vahingossa, tuurilla.

Joo, kerätkää turhaa säteilyaltistetta kunnes saatte syövän!