Gynekologilla käynti maksoi 320 e
Kommentit (100)
Pelkkä perus gynelogunen tutkimus ei maksa 360 €.
Mutta jos ultrataan, otetaan jokin näyte, ym. ylimääräistä, kaikista menee erillinen maksu.
Kantamaksu on 2,90 €
Ja toimistomaksu on nykyisin lähes jokaisella yksityislääkäriasemalla
25 €.
On hyvä, että Kela korvaus nousee ensi vuoden alusta.
Tähän asti Kela korvaus on ollut vain 8 euroa, yksityislääkärin laskusta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä olisin kopeloinut värkkisi satasella, orkkutakuulla.
Valitettavasti minulla oli rintasyöpä 29-vuotiaana. Kun kontrollit erikoissairaanhoidossa loppui, joudun käymään yksityisellä.
Rintasyövän suhteen olisit kyllä saanut terveyskeskuksesta käsin mammografiat + ultraäänitutkimukset 80-vuotiaaksi asti kahden vuoden välein. Eikö tätä kerrottu sinulle.
Toki gynekologilla joudut käymään yksityisesti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä kaikkea tuohon hintaan kuului?
Kanta- ja toimistomaksu. Ultraääni ja sisätutkimus.
Nää eivät kyllä kuulu rintasyövän rutiiniseurantaan.
Seurantaan kuuluu yleensä tiettyjä labroja, yleislääkärin tutkimus (rinnat, imusolmukkeet) sekä rintojen uä+ mammografia esh ohjeen mukaan.
Tarkistapa huvikseen loppulausunto onkologialta; sanotaanko siinä todella, että jatkossa suositellaan gynekologinen uä vuosittain?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Valitettavasti minulla oli rintasyöpä 29-vuotiaana. Kun kontrollit erikoissairaanhoidossa loppui, joudun käymään yksityisellä.
Kontrollit eshssa loppuivat ja ne siirrettiin perusterveydenhuoltoon, ei uksityiselle gynekologille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuinka tuo rintasyöpä liittyy gynekologiin? Tässä nyt on eri asioista kyse.
Rintasyöpä ja gynekologi liittyvät hyvin tiiviisti yhteen. Kun rinnasta löytyy patti, mennään gynekologille. Osa gynekologeista on leikkaavia gynejä, joten he leikkaavat rintasyöpäpotilaat.
Gynekologit tekevät kohtuun kohdistuvia leikkauksia, mutta kyllä rintasyöpiä leikkaavat lääkärit ovat rintakirurgiaan erikoistuneita kirurgeja. Ihan samoin, kuin sektioita eivät tee kirurgit, vaan gynekologit.
Mulle on tehnyt rintasyöpäkirurgi 2 leikkausta rintasyöpäleikkausta ja korjausleikkaukset teki traumaplastikkakirurgi, kun olin niin nuori.
Syövän totesi YTHS:n gynekologi.
Ap
Vierailija wrote:
Miten helvetissä voi pillun ronklaaminen maksaa noin paljon??? Olisit soittanut, niin minä olisin voinut ronklata ja räplätä sitä ihan ilmaiseksi.
Siinä oli varmaankin mukana ultraäänitutkimus ja mahdollisesti myös papa-näytteen tai kohdun limakalvonäytteen otto.
Mutta ei huolta, Kela korvaa käynnistä 8 euroa, pitää vain hakea eriksen.
Vierailija wrote:
Mä en käy ikinä gynegologilla tuon takia. Ei ole varaa.
Niinpä, terveyskeskuslääkäri pystyy kyllä hoitamaan perus gynelogiset vaivat.
Mutta sieltä harvoin saa lähetteen keskussairaalan poliklinikalle erikoislääkärin vastaanotolle, edes pitkittyneistä vaivoissa.
Silloim on pakko hakea itse apua yksityiseltä gynegologilta, jos ja kun esim. on jatkuvia kipuja / vuotoja ja muita vastaavia oireita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä kaikkea tuohon hintaan kuului?
Kanta- ja toimistomaksu. Ultraääni ja sisätutkimus.
Nää eivät kyllä kuulu rintasyövän rutiiniseurantaan.
Seurantaan kuuluu yleensä tiettyjä labroja, yleislääkärin tutkimus (rinnat, imusolmukkeet) sekä rintojen uä+ mammografia esh ohjeen mukaan.
Tarkistapa huvikseen loppulausunto onkologialta; sanotaanko siinä todella, että jatkossa suositellaan gynekologinen uä vuosittain?
Kyllä. Kerran vuodessa nelikymppiseksi. Ja sitten joka toinen vuosi uä. Ja kun vaihdevuodet niin kerran vuodessa. Syöpä oli todella aggressiivinen ja hormoninegatiivinen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Rintasyöpä ja gynekologi liittyvät hyvin tiiviisti yhteen. Kun rinnasta löytyy patti, mennään gynekologille. Osa gynekologeista on leikkaavia gynejä, joten he leikkaavat rintasyöpäpotilaat.
Plastiikkakirurgi leikkaa rintasyövän, ei gynekologi.
Tällä hyvinvointialueella rintasyövät leikkaa gynekologit.
Sopiiko kysyä, mikä HVA on kyseessä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Plastiikkakirurgi leikkaa rintasyövän, ei gynekologi.
Tällä hyvinvointialueella rintasyövät leikkaa gynekologit.
Ja hampaiden reiätkin hampiläkrit paikkaa varmaan persläven kautta? Ja siivojat suorittaa aivokirurgiset toimenpiteet? Teille kun tulee kylään, niin ei vissiin kannata joutua sairaalaan, jos meinaa kotia selvitä hengissä siltä reissulta.
Vierailija wrote:
Mulle on tehnyt rintasyöpäkirurgi 2 leikkausta rintasyöpäleikkausta ja korjausleikkaukset teki traumaplastikkakirurgi, kun olin niin nuori.
Syövän totesi YTHS:n gynekologi.
Ap
No varmaan, ythssällä harvemmin on kirurgeja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Gynekologit tekevät kohtuun kohdistuvia leikkauksia, mutta kyllä rintasyöpiä leikkaavat lääkärit ovat rintakirurgiaan erikoistuneita kirurgeja. Ihan samoin, kuin sektioita eivät tee kirurgit, vaan gynekologit.
Tuttavapiirissä rintasyövät ovat leikanneet gynekologit. Älkää viitsikö vängätä tästä. Sillä ei ole merkitystä, miten jossain muualla tehdään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
On kyllä kalliita nuo pillukatsastuskäynnit.
On khyl kalliita nuo pilluratsiat. Onneksi ei ole tuollaista kusista suolenpätkää, jota tarvii ratsata vähän väliä.
Joku päivä pääset eturauhasen tunnusteluun ja paksuneulanäytteeseen siitä. Ei sekään ilmaista lystiä ole.
Tässä on totuuden jyvä. Tänne trollailevat miehet saavat jonain päivänä viestiä terveydenhuollolta...
Tämän takia itsekkään ei tule käytyä gynellä. Yksityiseen ei ole varaa, työterveyteen ei kuulu ja julkiselta ei saa palvelua. Käsketään mennä yksityiselle.
Aava on käsittääkseni edullisin, sitten Terveystalo ja Mehiläinen on kallein.
Paljonko KELA-korvaus on ensi vuonna?
Huhuh, keväällä olisi edessä kierukan vaihto. Nykäisenkö itse pois?
Melko tyyristä on. Onneksi itse en ole joutunut vielä kertaakaan käymään gynekologilla ja tuskin ihan heti tulee tarvettakaan.
Vierailija wrote:
Melko tyyristä on. Onneksi itse en ole joutunut vielä kertaakaan käymään gynekologilla ja tuskin ihan heti tulee tarvettakaan.
Se kyllä suojaa melko hyvin, jos ei harrasta seksiä, ei käytä ehkäisyä eikä varsinkaan tee lapsia.
Mehiläisessä tuo maksaa vielä enemmän. Naisia kuolee rintasyöpään koska pienituloisilla ei ole varaa käydä naistentautien erikoislääkärillä. Pelkkä seulonta ei riitä.