Gynekologilla käynti maksoi 320 e
Kommentit (100)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä olisin kopeloinut värkkisi satasella, orkkutakuulla.
Valitettavasti minulla oli rintasyöpä 29-vuotiaana. Kun kontrollit erikoissairaanhoidossa loppui, joudun käymään yksityisellä.
Kontrollit eshssa loppuivat ja ne siirrettiin perusterveydenhuoltoon, ei uksityiselle gynekologille.
Toki rintasyöpä voidaan todeta gynekologin toimestakin, mutta ei se edellytä sitä, että jokaisen rintasyöpä- ja tai esimerkiksi melanoomapotilaan pitäisi saada ilmaiseksi loppuikänsä gynenkäynnit (se melanoomaepäilykin saattaa lähteä alunperin sieltä gynekologin vastaanotolta). Hoitavat tahot rintasyövässä on kirurgia ja onkologia.
Eikö lääkäri ole suunnilleen 140 e, sitten toimistomaksut jne 30-34 e ja ultraääni jotain 130 e.
Jaa. Meillä kyllä todetaan ihan tkssa rintasyöpiä seuraavasti rutiiniseurannan ulkopuolella:
Rinnan patti tai muu epäilyttävä oire>tk-lääkärin lähetteellä mammografia/uä tai molemmat potilaan ikä huomioiden>radiologi ottaa jo ultran yhteydessä biopsian jos pahanlaatuiselta vaikuttava muutos>lausunto tulee kuvista tk-lääkärille joka katsoo myös biopsiavastauksen>lähete plastiikkakirurgialle viikon kiireellisyydellä jos syöpä todetaan.
Sitten kirurgia+onkologia hoitaa yhdessä.
Onkologialta tulee jatkoseurantaohjeet tk:hon.
En ole kertaakaan nähnyt em. Seurantaohjeissa mainintaa, että pitäisi tehdä gyn. Uä vuosittain ja vieläpä yksityisellä.
Vierailija wrote:
Huhuh, keväällä olisi edessä kierukan vaihto. Nykäisenkö itse pois?
Jos on Mcpherson tuennalla, niin jousipuristimella kasaan ja nyppää helvettiin. Itse vaihtaminen on helppoa kuin lapsen lyöminen. Ei siitä kannata maksaa.
Vierailija wrote:
Koska pi llu t on rumia ja niistä voi traumatisoitua. Ei gynekologit niitä ilmaiseksi tutki. Henkisestä kärsimyksestä pitää maksaa. Ja sitä paitsi ne haisee.
Sieltä kuule sinäkin olet maailmaan tullut aukomaan päätäsi. Äitisi on varmasti ylpeä pojastaan. Onneksi sinulla ei ole vaimoa eikä tyttäriä, etkä niitä saa.
Hintoja nostaa se että oikeita yksityislääkärien vastaanottoja ei ole, ei ole muuta mahdollisuutta kuin käydä näissä ketjuasemilla. Ihan sama kuin ruokakaupat on kaikki ketjuja. Hinnan saa määritellä itse ketju. Oikeaa kilpailua ei ole.
Oma gynekologini veloittaa 350e. Siihen sisältyy sisätutkimus, uä ja rintojen palpointi sekä hormonikorvaushoidon ja munasarjakystan seuranta. En halua mennä terveyskeskukseen jollekin random yleislääkärille.
Vierailija wrote:
Minä olisin kopeloinut värkkisi satasella, orkkutakuulla.
Ei apua!! 🤭
Vierailija wrote:
Jaa. Meillä kyllä todetaan ihan tkssa rintasyöpiä seuraavasti rutiiniseurannan ulkopuolella:
Rinnan patti tai muu epäilyttävä oire>tk-lääkärin lähetteellä mammografia/uä tai molemmat potilaan ikä huomioiden>radiologi ottaa jo ultran yhteydessä biopsian jos pahanlaatuiselta vaikuttava muutos>lausunto tulee kuvista tk-lääkärille joka katsoo myös biopsiavastauksen>lähete plastiikkakirurgialle viikon kiireellisyydellä jos syöpä todetaan.
En ole kertaakaan nähnyt em. Seurantaohjeissa mainintaa, että pitäisi tehdä gyn. Uä vuosittain ja vieläpä yksityisellä.
Lähete kyllä menee rintarauhaskirurgialle ja sieltä onkologialle. Ensin leikkaus, sitten mahdollinen sytostaattihoito ja/tai sädehoito.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos on Mcpherson tuennalla, niin jousipuristimella kasaan ja nyppää helvettiin. Itse vaihtaminen on helppoa kuin lapsen lyöminen. Ei siitä kannata maksaa.
Kierukan vaihtaminen? Miten ihmeessä sen paikalleen laitto itse onnistuu? Eihän se ehkäise, jos on väärin, siitä tulee kipuja ja vuotoja ja se voi mennä kohdun läpi.
Vierailija wrote:
Koska pi llu t on rumia ja niistä voi traumatisoitua. Ei gynekologit niitä ilmaiseksi tutki. Henkisestä kärsimyksestä pitää maksaa. Ja sitä paitsi ne haisee.
Ja jos vielä sattuu olemaan keskiverto suomalaisen kalkkunan velhonhiha, niin onhan siinä saatanallinen työmaa alkaa sitä ronklaamaan. Paita kastuu ihan salettiin. Ne kaikki läskimakkarat siinä tiellä ja sitten se itse velhonhiha, HUH HUH! Hiestää jo pelkkä ajatuskin siitä työmaasta. Siinä on olkapäät kovilla kun alkaa punnertamaan.
Vierailija wrote:
Melko tyyristä on. Onneksi itse en ole joutunut vielä kertaakaan käymään gynekologilla ja tuskin ihan heti tulee tarvettakaan.
Viimeistään vaihdevuosivaivoissa kärvistellessäsi tulee tarve. Sitä ennen hoidat tietenkin ehkäisyn ja perhesuunnittelun jossain, vai eikö sekään ole ajankohtaista.
Vierailija wrote:
Tk-lääkärit vaihtaa meidän hva:lla.
Vierailija wrote:
Tiedätkö mitä sytostaatit tekee kohdun limakalvoille ja virtsarakolle jne?
Vierailija wrote:
Lääkäreille vielä inhottavampaa on tutkia miesten eturauhasia. Hyi olkoon.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja jos vielä sattuu olemaan keskiverto suomalaisen kalkkunan velhonhiha, niin onhan siinä saatanallinen työmaa alkaa sitä ronklaamaan. Paita kastuu ihan salettiin. Ne kaikki läskimakkarat siinä tiellä ja sitten se itse velhonhiha, HUH HUH! Hiestää jo pelkkä ajatuskin siitä työmaasta. Siinä on olkapäät kovilla kun alkaa punnertamaan.
En koskaan mene vapaaehtoisesti miesgynekologeille, mutta niitä on synnytyssairaaloissa. Toisaalta en ymmärrä miksi yksikään naislääkäri haluaisi erikoistua urologiaan ja päästä ronkkimaan teidän haisevia, karstaisia, smegmaisia k y r p i ä n n e ja kokeilemaan eturauhasianne pyyhkimättömän peräreiän kautta.
Mietipä sitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Melko tyyristä on. Onneksi itse en ole joutunut vielä kertaakaan käymään gynekologilla ja tuskin ihan heti tulee tarvettakaan.
Se kyllä suojaa melko hyvin, jos ei harrasta seksiä, ei käytä ehkäisyä eikä varsinkaan tee lapsia.
Ei se suojaa kohtu-, kohdun runko-osan-, munasarja- tai rintasyövältä.
Lasten synnyttäminen sen sijaan suojaa rintasyövältä koska raskauden jälkeen rinnat ovat erilaistuneet ja suojaa rintasyövältä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lääkäreille vielä inhottavampaa on tutkia miesten eturauhasia. Hyi olkoon.
Pi llu t on hirveitä ja rumia. Haisevat. Hyi olkoon.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Viimeistään vaihdevuosivaivoissa kärvistellessäsi tulee tarve. Sitä ennen hoidat tietenkin ehkäisyn ja perhesuunnittelun jossain, vai eikö sekään ole ajankohtaista.
Vaihdevuosia odotellessa siis. En harrasta seksiä joten ei ole tarvetta ehkäisylle enkä aio hankkia lapsia.