Montako palaa leipää syöt päivässä?
Pisti silmään tuo yksi ketjua, jossa ap valittaa lihomista ja kertoo syövänsä 5 palaa leipää päivässä. Minusta tämä on ihan normaali määrä, ketjuun vastanneiden mielestä hirveää mussutusta.
Miten on, meneekö sulla pari aamulla ja pari illalla?
Kommentit (50)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Korkeintaan yhden päivässä. Noin paljon on todellakin liikaa.
Millä sitten korvaat leivän? Mitä aamiaiseksi, puuroako? Eihän se täytä.
Mihin se puuro valuu suusta jos se ei täytä?
En syö palaleipiä. Syön vain leipäviipaleita.
Kyllä menee ja en ole lihonut. Riippuu siitä mitä leivän päälle laittaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mihin se puuro valuu suusta jos se ei täytä?
Olen eri, mutta minulla on puolen tunnin päästä huutava nälkä, jos syön pelkkää puuroa. Näin ollut ihan pienestä saakka. Isälläni on sama juttu.
Vierailija wrote:
Minäpäs syönkin useimmiten ruispaloja. Lällällällä lieru, sultapas pääsi pieru.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minäpäs syönkin useimmiten ruispaloja. Lällällällä lieru, sultapas pääsi pieru.
Eipä päässytkään. Sori siitä, pikkuinen.
8-10 viipaletta ruisleipää päivässä.
Suomessa kyllä mussutetaan leipää överi määriä,tulee mieleen 50 luku
Vierailija wrote:
Mä oon aina syönyt leipää aamulla ja illalla. En tajua miten joku jaksaa vääntää jonkun munakkaan aamukiireessä vaikka varmaan onkin hyvää. Tai miten pärjää jollain jogurtilla.
Hyvin pärjää jugurtilla semmoiset 5-7 tuntia. Täysrasvaista jugurttia kulhoon, päälle marjoja. Teen illalla jääkaappiin valmiiksi niin marjat ovat sulaneet yön aikana. Joskus heitän joukkoon myös kaurahiutaleita ja/tai proteiinijauhetta, jos jugurtiksi on valikoitunut jokin notkeampi ja vähärasvaisempi laatu.
En mitenkään saa aamulla nieltyä leipää, en jaksa pureksia, leipämassa juuttuu kurkkuun ja se syöminen kestää iäisyyden. Jugurtti on helppo niellä nopeasti.
Yleensä 0. Kerran parissa kuussa ostan paahtoleipää ja syön sitä sitten aamulla pari viipaletta juustolla ja omenahillolla. Mutta yleensä en siis ollenkaan, ruisleipää en ikinä. Siitä tulee maha kipeäksi.
4-6 riippuu päivästä. Elän yleensäkin lähes pelkällä leivällä. En jaksa laittaa ruokaa.
Saatan syödä pelkkiä voileipiä ruoaksi monena päivänä, rakastan leipää.
Leipäviipaleita menee yleensä 6 - 10 päivässä. Päällä vähintään kanaleikkeleviipale. Osassa lisäksi juustoviipale, kurkkuviipaleita ja levitettä. Leipä on hyvää!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi leipä pitää jotenkin "korvata"? Kai sitä syötävää löytyy muutakin.
Siis täh. Oikeastikko joku syö leipää kun saa pizzaa ja hampurilaisiakin kotiin tilattuna.
Moni mamma näköjään viettää aikaansa leivättömän pöydän ääressä.
Aamukahvin kans 2 grahamsämpylää, ja iltapäovällä 3 siivua ruisleipää, sit taas ennen nukkumaan menoa 2 sämpylää. Eli 7. Ja oon normaalipainoinen.
Syön yleensä kaksi palaa / viipaletta leipää aamupalalla :) Joskus menee vielä yksi, jos syön myöhemmin päivällä vaikka keittoa. 4 viipaletta menee harvemmin, silloin on jäänyt "kunnon" ruoka syömättä ja olen syönyt leipää ateriana.