Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako palaa leipää syöt päivässä?

Vierailija
18.10.2023 |

Pisti silmään tuo yksi ketjua, jossa ap valittaa lihomista ja kertoo syövänsä 5 palaa leipää päivässä. Minusta tämä on ihan normaali määrä, ketjuun vastanneiden mielestä hirveää mussutusta.

Miten on, meneekö sulla pari aamulla ja pari illalla?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan yhden päivässä. Noin paljon on todellakin liikaa.

Vierailija
2/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Millä sitten korvaat leivän? Mitä aamiaiseksi, puuroako? Eihän se täytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden aamulla tai siis aamupalalla puolen päivän aikaan ja joskus menee yksi myös iltapalalla, eli 1 -2 päivässä.

Vierailija
4/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-2. Syön todella vähän leipää. 

Vierailija
5/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena ap:n kysymykseen leivän "korvaamisesta": Syö ruokaa, en puputa leipää. Aamupalaksi esim. munakasta. 

t. eri

Vierailija
6/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Millä sitten korvaat leivän? Mitä aamiaiseksi, puuroako? Eihän se täytä.

En korvaa leipää millään. Jos aamupalaa kahvin lisäksi syön, niin turkkilaista jugurttia sokerittomalla mehukeitolla. Iltapalaksi yksi pala ja näiden lisäksi yksi lämmin ruoka.

Vierailija
7/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan hirveä määrä. Syön 0-2. Välillä on kausia, etten syö ollenkaan ja välillä syön päivittäin sen pari palaa leipää. Mutta en ikinä ruuan lisukkeena, vaan omana ateriansa, esimerkiksi aamupalaksi. T. 56 kg 

Vierailija
8/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin leivän syömisen kokonaan, kun minulla todettiin keliakia. Gluteeniton leipä on törkeän kallista enkä viitsi leipoa itse. 

Vierailija
9/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina syönyt leipää aamulla ja illalla. En tajua miten joku jaksaa vääntää jonkun munakkaan aamukiireessä vaikka varmaan onkin hyvää. Tai miten pärjää jollain jogurtilla.

Vierailija
10/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön leipää lähinnä silloin, kun ruokana on jotain keittoa, en ikinä muun ruuan ohessa.

Vierailija
11/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only in vinlat= pottua ja leipää ja sen huomaa ..mammat on kuin mätisäkkejä

Vierailija
12/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2 palaa aamulla ja 2 illalla. Olen normaalipainoinen. 

Vierailija
13/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä oon aina syönyt leipää aamulla ja illalla. En tajua miten joku jaksaa vääntää jonkun munakkaan aamukiireessä vaikka varmaan onkin hyvää. Tai miten pärjää jollain jogurtilla.

Kaikkien ei tarvitse olla syömässä koko ajan ja herätyskello on keksitty.

Vierailija
14/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Syön leipää lähinnä silloin, kun ruokana on jotain keittoa, en ikinä muun ruuan ohessa.

Keiton kanssa se on hyvä lisuke. Mutta joku raskas pääruoka ja siihen vielä pari palaa leipää päällisineen, niin siinähän menee ihan tukkoon. 

Vierailija
15/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä neljä, kaksi aamulla ja kaksi illalla. Kyllähän niistä kaloreita tulee täytteineen, mutta syön niiden lisäksi vain yhden lämpimän ruuan niin en liho. 

Vierailija
16/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No sepä onkin ihan helvetin rankkaa rikkoa munat, sekoittaa joukkoon loraus maitoa ja paistaa pannulla muutama minuutti :D Joudun aina ottaamaan nokkaunet tuon urakan jälkeen, että pystyn menemään töihin. 

Vierailija
17/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Paksu turkkilainen jogurtti esim. granolalla ja marjoilla on paljon energiapitoisempi aamupala kuin joku höttöleipä. 

Vierailija
18/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Only in vinlat= pottua ja leipää ja sen huomaa ..mammat on kuin mätisäkkejä

Only in italy = pastaa ja risottoa, only in france = leipää ja croissantteja. On se Suomi aina niin perseestä. 

Vierailija
19/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Munakkaan "vääntäminen" ei ole yhtään sen raskaampaa kuin leivän voiteleminen tai juuston höylääminenkään. Työläin vaihe on munien rikkominen. Jos siihen ei ole voimia, kipi kapi lääkäriin.

Vierailija
20/50 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain keitto- ja pataruokien kanssa. Silloinkin näkkäriä tai hapankorppua. Joskus leivon perunamuusin jämistä perunarieskoja, mutta vain silloin kun voin paistaa ne leivinuunissa.

En osta koskaan kaupan leipiä (paitsi näkkäriä ja hapankorppuja). Leipä ei kuulu mun aamu-, väli- tai iltapaloihin.

Aamiaiseksi syön jugurttia, tuorepuuroa tai kermarahkaa jollain marja tai hedelmälisukkeella. Lounaaksi salaatti tai edellispäivän päivällisen tähteitä. Päiväkahvi menee sellaisenaan. Päivälliseksi jotain kotiruokaa. Iltatee useimmiten sellaisenaan, mutta voi sen kanssa olla muutakin, kuten vaikka aiemmin mainittua perunarieskaa, pannukakkua tai mitä milloinkin, tänään pullaa.

Ei minulla sinänsä ole mitään kaupan leipiä vastaan, ne vaan tuppaa tässä taloudessa homehtumaan ennen kuin tulee syödyksi ja yritän kaikin tavoin minimoida ruokahävikin. Jos ne työntää pakastimeen, niin sinne ne unohtuu.