Onko täällä joku oikeesti kokeillut mausteiden mm. kanelin laittamista pölypussiin, että tulisi kanelin haju asuntoon
Kommentit (9)
Joskus 90-luvun alussa taisin laittaa vanilijasokeria.
Mä käytän niitä kaupasta saatavia ihan imuriin tarkoitettuja hajurakeita. Niitä on erilaisia tuoksuja. Joskus kokeilin vaniljasokeria mutten tykännyt.
Kerran kun jotain hajustetta imuriin laittaa, siitä hajusta ei pääse enää ikinä eroon.
Mä olen myös kokeillut vaniljasokeria, mutta ei ollut kovin hyvä siihen pölyntuoksuun yhdistettynä. Aiemmin en huomannut mitään hajua imuroinnin yhteydessä mutta se vaniljasokerin tuoksu jotenkin korosti myös sitä pölypussin hajua. Se kokeilu jäi yhteen kertaan.
Vaniljasokeri toimii. Olen testannut.
Mä tein kokeilun kaupallisilla hajusterakeilla tms., joita myydään tähän tarkoitukseen. Se haju ei sitten oikein millään lähtenyt asunnosta tai imurista, vaikka pussia tuli vaihdettua. Haju ei myöskään ollut mikään miellyttävä, kun se sekoittuu pölyyn. Suosittelen ennemmin imurointia ja sen jälkeen tuuletusta.
En, mutta Idässä uskotaan että kaneli pitää pahat henget poissa. Jos sitä ripottelee esim oman asunnon ovimaton alle vähän tai vaikka hieroo vähän itseensä niin pahat henget pysyy poissa, demonit.
Vierailija wrote:
En, mutta Idässä uskotaan että kaneli pitää pahat henget poissa. Jos sitä ripottelee esim oman asunnon ovimaton alle vähän tai vaikka hieroo vähän itseensä niin pahat henget pysyy poissa, demonit.
Näissä uskomuksista on aika usein joku pragmaattinen syy taustalla (esim. sianlihakielto käsittääkseni liittyy siihen, että sianliha liian raakana voi olla vaarallista syödä). Muurahaiset eivät ilmeisesti tykkää kaneista, joten ne "demonit" sillä saattaa saada pysymään poissa.
Joo laitoin kanelia pölypussiin ja imuroin, tuli kamelin haju. Naapurin Abdul tykkää.