Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valokuvista näkee lihomisen valitettavasti

Vierailija
18.10.2023 |

Näin minusta kaksi vuotta sitten otettuja kuvia. Olin silloin lihonut paljon vuoden aikana ja näytin niissä silloin mielestäni todella pyöreältä. Nyt katsoin niitä ja huomasin heti, että näytän niissä selvästi hoikemmalta kuin nykyään. Näiden kahden vuoden aikana minulle on tullut vielä 9 kiloa lisää ja kyllä sen näkee selvästi vaikka olin ajatellut ettei sitä huomaa kun olen näyttänyt jo pari vuotta pullukalta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ihan helposti ei saa takaisin sitä kadotettua nuoruutta.

Vierailija
2/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lihonut viidessä vuodessa 30 kiloa. Tosin mulla oli syömishäiriö, josta paranemisen jälkeen olen lihonut. Olen opetellut nyt hyväksymään painoni. Mieluummin pyöreämpi ja ilman syömishäiriötä. Jos sua ahdistaa painosi niin puhu asiasta jonkun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut tässä kolmenkympin jälkeen 25 kg painoa lisää. Ennen olin vain lievästi ylipainoinen. Nyt alkaa tuntua siltä, että nämä kilot ei lähdekään ihan niin helposti kuin tulivat.

Vierailija
4/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin itseni videokuvassa ja totesin, että näytän aivan hämmentävän hyvältä. Valokuvissa näytän rumalta ja nahistuneelta.

Vierailija
5/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minusta ole valitettavaa, jos vain on tullut katsoneeksi tuota kuvaa "riittävän" ajoissa. - Joitain kertoja olen tullut katsoneeksi reality tv sarjaa Hengenvaarallisesti lihava ja mielessä on muun ohessa käynyt, että miksi vasta nyt, ovat aikeissa laihtua? - No varmasti moni on yrittänyt aiemminkin silti om musertavaa nähdä henkilö, joka painaa hengen vaarallisen paljon ja enemmänkin.Sitä on ihmeissään, että miten tuollainen on edes mahdollsta.

Vierailija
6/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lihoamisen

Vierailija
7/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumatyö lihottaa. Prse leviää.

Vierailija
8/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietyn kilomäärän ylittää, niin itseltään salaa on helppo saada 10 tai jopa 20 kiloa lisää painoa. Säännöllinen punnitseminen olisi tärkeää.

Vierailija
9/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksvitosena meni 80 rikki painossa ajattelin, etten koskaan voisi painaa enempää. No, nyt kymmenen vuotta myöhemmin ja paino alkaa ykkösellä.

Vierailija
10/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrmistyin itse, kun parissa eri asiayhteydessä otetut kuvat paljastivat, että minähän se olenkin se isompi persoona. Muutama vuosi ja kilo takaperin olin valokuvassa matkalla tavatun pariskunnan kanssa. Pariskunnan nainen oli paljon lyhyempi minua, mutta mielestäni pullukka. Ja voi jumpe, mikä valtava amatsooni minä olinkin siinä vieressä, vaikka minulla on siron naisen identiteetti.

Ja vain vuosi sitten eräässä tapaamisessa istuin niin ikään pienen, mutta pyöreän vieressä. Olin lihonut entisestään ja kauhistuin kokoani meistä otetussa valokuvassa. Olin vähintään kaksinkertaisen leveä tähän vieruskaveriin verrattuna! 

Ihan jo ajattelen, että valokuvien täytyy suurentaa ihmisiä.. tai siis ainakin minua! Olin ennen laiha, ja sitä kauhisteltiin aina!

Vierailija
11/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun tietyn kilomäärän ylittää, niin itseltään salaa on helppo saada 10 tai jopa 20 kiloa lisää painoa. Säännöllinen punnitseminen olisi tärkeää.

En ole koskaan omistanut vaakaa ja siltikin onnistunut olemaan lihomatta.

Vierailija
12/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaksvitosena meni 80 rikki painossa ajattelin, etten koskaan voisi painaa enempää. No, nyt kymmenen vuotta myöhemmin ja paino alkaa ykkösellä.

Sama. Tosin mulla meni 80 rikki kolmekymppisenä kun lopetin tupakoinnin. Ajattelin että nestettä vaan ja todellakaan en voi ikinä painaa tätä enempää. En käynyt puntarilla melkein 10 vuoteen ja painoin 109.

Oli melkein epätodellinen olo.

Nyt sit pikkuhiljaa yritän saada 40kg pois, ekat 10 on lähtenyt jo onneksi.

Vierailija
13/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päästätte itsenne lihomaan? Juuri katselin kuvia vuosilta 2014-2017 ja sitten tältä ja viime vuodelta, totesin olevani vähintään yhtä hyvännäköinen kuin ennenkin ja lisäksi henkisesti huomattavasti paremmassa kunnossa. 

Toki joskus on inhimillisiä tragedioita ja jotkut lihovat, mutta yli 30-vuotiaista suomalaisista jo yli puolet on ylipainoisia, joten aika vakavasta ongelmasta puhutaan ja ihmisillä pitäisi olla suurempi vastuu itsestään eikä töhöillä vaan impulssien perässä omaa terveyttä tärviölle jne. 

Vierailija
14/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi päästätte itsenne lihomaan? Juuri katselin kuvia vuosilta 2014-2017 ja sitten tältä ja viime vuodelta, totesin olevani vähintään yhtä hyvännäköinen kuin ennenkin ja lisäksi henkisesti huomattavasti paremmassa kunnossa. 

Toki joskus on inhimillisiä tragedioita ja jotkut lihovat, mutta yli 30-vuotiaista suomalaisista jo yli puolet on ylipainoisia, joten aika vakavasta ongelmasta puhutaan ja ihmisillä pitäisi olla suurempi vastuu itsestään eikä töhöillä vaan impulssien perässä omaa terveyttä tärviölle jne. 

Et ole ja laiha ei ole sen"hyvännäköisempi" kuin lihavakaan.

Vierailija
15/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Istumatyö lihottaa. Prse leviää.

Etätyö. Ihan tutkitusti. 

Vierailija
16/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on yksi ongelma, että silmä tottuu pyöreyteen itsessä ja ympärillä. Äitini oli lihavanpuoleinen kun olin lapsi, mutta kun perin hänen vaatekaappinsa, minulla ei ole toivoakaan mahtua hänen vaatteisiinsa. Olin siinä käsityksessä, että olen häntä hoikempi. Painan kyllä 30 kiloa enemmän kuin kaksikymppisenä, mutta en tosiaan tajua miten se jakautuu. Kun laitan kädet vyötärölle, sellainen löytyy. Selkäpuolella ei roiku mitään. Mutta se etureppu on jostain ilmestynyt. Laihdutin siitä melkein 5 kiloa pois, ja reppu pieneni selvästi ja alkoi löytyä kylkiluita. Mutta en ymmärrä, missä se kaikki loppu 25 kiloa piilee. Jalkojen päällä se kyllä tuntuu. 

Vierailija
17/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Et ole ja laiha ei ole sen"hyvännäköisempi" kuin lihavakaan.

No kyllä mä vaan olen, ja laihuus/lihavuus ei ole vain ulkonäkökysymys vaan terveys kuten kirjoitin. Omaan hyvinvointiin kannattaa kiinnittää huomiota, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Liikkuminenkin on mukavampaa kun ei ole liikaa massaa kehossa. Ja ylipäätään kaikki oleminen. 

Vierailija
18/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sama. Tosin mulla meni 80 rikki kolmekymppisenä kun lopetin tupakoinnin. Ajattelin että nestettä vaan ja todellakaan en voi ikinä painaa tätä enempää. En käynyt puntarilla melkein 10 vuoteen ja painoin 109.

Oli melkein epätodellinen olo.

Nyt sit pikkuhiljaa yritän saada 40kg pois, ekat 10 on lähtenyt jo onneksi.

Kuin minun tarinani! Painoin nuorempana 80, sitten en punninnut itseäni vuosikausiin ja seuraava punnitus antoi tulokseksi 110.

Vierailija
19/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siinähän on yksi ongelma, että silmä tottuu pyöreyteen itsessä ja ympärillä. Äitini oli lihavanpuoleinen kun olin lapsi, mutta kun perin hänen vaatekaappinsa, minulla ei ole toivoakaan mahtua hänen vaatteisiinsa. Olin siinä käsityksessä, että olen häntä hoikempi. Painan kyllä 30 kiloa enemmän kuin kaksikymppisenä, mutta en tosiaan tajua miten se jakautuu. Kun laitan kädet vyötärölle, sellainen löytyy. Selkäpuolella ei roiku mitään. Mutta se etureppu on jostain ilmestynyt. Laihdutin siitä melkein 5 kiloa pois, ja reppu pieneni selvästi ja alkoi löytyä kylkiluita. Mutta en ymmärrä, missä se kaikki loppu 25 kiloa piilee. Jalkojen päällä se kyllä tuntuu. 

Voisiko olla sama kuin minulla eli olet pitkä sinulla tiimalasivartalo? Minä olen aika pitkä 178 cm ja parikymppisenä painoin 80 kg. Nyt painoa on 106 mutta vartalon malli on ihan sama. Pehmeyttä ja pyöreyttä vaan tullut vähän lisää viidessätoista vuodessa.

Vierailija
20/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuu myös suuriin annoskokoihin, vaikka muka ei syö hirveän paljon. Mutta sitten kun näkee oikean annoskoon, niin kyllähän sitä syö liikaa. Myös niitä terveellisiä aineita, kuten lohta.