Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen leikkaukset: onko vielä tulossa se uudistus että jos on yli 10 000€ varallisuutta niin

Vierailija
18.10.2023 |

asumustukea ei saa? Tuosta ei ole puhuttu mitään enää, onkohan kuopattu? 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusnuoret älähti siitä, heillä kun on sijoituksia ollut jo vauva-ajoilta lähtien...pelkistä lapsiilisistä jo yli 10 000 €. 

Vierailija
2/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä, mutta vähenee. Itsekin olen vuosien aikaan saanut säästöön vähän rahaa. Kurjaa, että siitä ragaistaan. Pelkään, että tipun toimeentulotuelle, koska silloin ei saa olla mitään omaisuutta tai säästöjä, ja sieltä on vaikea nousta. Tällä hetkellä olen työtön, mutta olen kyllä ollut töissä aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä ole hallituksen esityksessä 

Vierailija
4/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Saa sitä, mutta vähenee. Itsekin olen vuosien aikaan saanut säästöön vähän rahaa. Kurjaa, että siitä ragaistaan. Pelkään, että tipun toimeentulotuelle, koska silloin ei saa olla mitään omaisuutta tai säästöjä, ja sieltä on vaikea nousta. Tällä hetkellä olen työtön, mutta olen kyllä ollut töissä aiemmin.

Mutta enää tuosta ei mainita missään.

Vierailija
5/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli persujen öyhäystä, ettei rikkaille tulisi tukia maksaa. Kokoomushan haluaa osakesäästötilit kaikille. Mitä niillä tekisi, jos tuet tuottavat paremmin?

Vierailija
6/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Eli saako nykyisin tukea myös sellaiset henkilöt joilla olisi varaa siis itsekin maksaa oma elämisensä?

Olisihan se kivaa, että itse voi säästää ja pyytää muita elättämään itsensä. Säästöillä voi sitten vaikka lomailla tai ostaa osakkaita… ihan uskomatonta!

Vierailija
7/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo muisti : "ai hitsi, mun lapsillahan on jo yli tuon, perutaan!" 

Vierailija
8/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea omaisuutta pysty realisoimaan, vaikka haluaisi. 

Vierailija
9/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa käteiseksi jos on vaan vähän yli tuon sallitun 10 000e. Eikä saa antaa mennä euroakaan yli kun sitten siihen asumistukeen tulee kuitenkin taas katkos ja uudelleenlaskenta ja takaisinperintä ja ties mikä jotta kelan tyypeillä olisi töitä.

Vierailija
10/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikähän mahtaa olla omaisuus jota ei pysty realisoimaan.

Vierailija
11/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei pysty vai ei halua? Voitko antaa esimerkin?

Vierailija
12/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joku peritty röttelö jossain korvessa, golfosake, lomaosake yms. 

Vierailija
13/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No huh! Eli saako nykyisin tukea myös sellaiset henkilöt joilla olisi varaa siis itsekin maksaa oma elämisensä?

Olisihan se kivaa, että itse voi säästää ja pyytää muita elättämään itsensä. Säästöillä voi sitten vaikka lomailla tai ostaa osakkaita… ihan uskomatonta!

Sehän riippuu tuloista saako vai ei. Itse saan työttömyystukea ja asumislisää yhteensä alle 1000e kuussa. Siitä maksetaan kaikki. Säästössä on pari tuhatta, mutta nehän menee sitten ilman tukia kahdessa kuukaudessa, ja sitten on täysin nollilla.

Vierailija
14/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjaus tuottaa väliinputoajia ja epäoikeudenmukaisia tilanteita. Esimerkkinä tämä:

Opiskeleva lapseni on perinyt osuuden asunnosta, joka on aikanaan ollut omien vanhempieni yhteinen asunto. Äitini asuu leskenä asunnossa edelleen - ja leskenä hänellä myös on elinikäinen hallintaoikeus asuntoon. Perimästään osuudesta lapsi on jo maksanut suuret perintöverot, eikä hänelle ole tästä varallisuudesta minkäänlaista taloudellista etua vielä todennäköisesti vuosikymmeniin. Tuntuu epäoikeudenmukaiselta, että tällainen tuottamaton omistus veisi nuorelta aikuiselta mahdollisuuden asumistukeen, jota hän tarvitsisi opiskellessaan toisella paikkakunnalla. Ja mikäli hänen on maksettava asumisensa työllä, nousevat palkkatulotkin niin korkeiksi, ettei hän välttämättä olisi oikeutettu edes opintotukeen, mikä väistämättä hidastaisi opintojakin olennaisesti.

Oletan, ettei tilanne ole aivan uniikkii. Tällaisten väliinputoajien tuottaminen tulee kansantaloudelle kalliiksi viivästyttäessään nuorten aikuisten opintoja.  

Vierailija
15/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

niin no miksi et sitten vapaaehtoisesti luovu saiaspäivärahoistasi, lapsilisistäsi, äitiyspäivärahoista, ilmaisesta synnytyksestäsi, isyyslomista, kodtihoidontuesta, kouluista, jne

Vierailija
16/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joku peritty röttelö jossain korvessa, golfosake, lomaosake yms. 

Siihen realisointiin annetaan kyllä aikaa ja ainahan voi lahjoittaa ne valtiolle tai jollekin joka suostuu vastaanottamaan.

Vierailija
17/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuusrajan asettamista aletaan valmistella. Eduskuntaan ehkä vuoden päästä, voimaan ehkä vuoden 2025 alusta.

Vierailija
18/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

ei sitä ole hallituksen esityksessä 

Mutta yleistä vain vuokra- tai asumisoikeussoppareilla mahdollista, omistusasumiseen ei enää riippumatta velan määrästä.

Vierailija
19/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sehän riippuu tuloista saako vai ei. Itse saan työttömyystukea ja asumislisää yhteensä alle 1000e kuussa. Siitä maksetaan kaikki. Säästössä on pari tuhatta, mutta nehän menee sitten ilman tukia kahdessa kuukaudessa, ja sitten on täysin nollilla.

Sinulla tilanne kuitenkin väliaikainen? Eikö työttömyystuen idea ole auttaa työttämyysajanjakson yli? Vai olenko ymmärtänyt tämän jotenkin väärin? Eli tilanne helpottuu kun työllistyt?

Vierailija
20/47 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

niin no miksi et sitten vapaaehtoisesti luovu saiaspäivärahoistasi, lapsilisistäsi, äitiyspäivärahoista, ilmaisesta synnytyksestäsi, isyyslomista, kodtihoidontuesta, kouluista, jne

Jos veroprosentti tippuisi nollaan niin luopuisin heti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän