Pojat tulee teini-iässä paljon kalliimmaksi kuin tytöt
Olen vertaillut sisaruksen perheeseen, jossa on kaksi poikaa, meillä taas kaksi tyttöä.
Se vaatteiden ja kenkien uusimisen tahti on ihan järjetön tuossa nopean kasvun vaiheessa pojilla. Meillä taas tytöt ovat käyttäneet samaa vaatekokoa koko teini-iän.
Samoin kasvavat urheilevat pojat syövät varmaan tuplasti meidän tyttöihin nähden.
Kommentit (25)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ainakin meillä se teini-ikäinen tyttö tarvitsee ja käyttää huomattavasti enemmän vaatteita kuin teini-ikäinen poika. Tyttö syö ulkona huomattavasti enemmän kun poika taas syö enemmän kotona ihan edullista kotiruokaa.
Teillä voi olla näin mutta tutkimusten mukaan teinipojat käyttää nykypäivänä enemmän rahaa vaatteisiin kuin tytöt. Se johtuu siitä että pojat arvostaa tiettyjä merkkejä, Vans, Gant mitä niitä nyt on ja myös merkkilenkkareita, kun nämä halvat ketjuliikkeet taas on suunnan enemmän tytöille. Tytöt myös käyttä enemmän kirppiksiä kuin pojat.
Kirppiksillä näkee hyvin sen eron mikä on tyttöjen ja poikien välillä edelleen olemassa. Vähemmän niitä poikien vaatteita kirppiksiltä löytää. Pojat käyttää vaatteet enemmän loppuun, kun taas tytöt haluaa uusia vaatteita vaikka edellinen on periaatteessa käyttökelpoinen. Eikä ne pojat juurikaan sen nopeammin kasva kuin tyttö vaikkakin jossain kohtaa joku kasvaakin nopeammin kuin joku toinen.
Vierailija wrote:
Harvalla teinipojalla on yhtä paljon vaatteita kuin tytöllä.
Keskimääräinen teinipoika käyttää yhtä hupparia, T-paitaa ja farkkuja viikon kunnes ne kävelevät itse lattialta pesukoneeseen ja kolli pomppii munasillaan valittamassa "missä mun vaatteet on" kunnes saa ne taas rummusta päälleen.
Sitä paitsi tytöille tulee ihan samanlainen kasvupyrähdys kuin pojillekin mutta onneksi muutamaa vuotta aiemmin jolloin niillä ei toivottavasti ole vielä koko vaatekaapillista merkkuvaatteita ja -kenkiä jotka pitää uusia vuoden välein.
Vierailija wrote:
No eivät tule. Mun teinipoika kasvoi kyllä mutta ei halunnut kuin yhdet kengät kerralla käyttöön ja sama huppari meni niin kauan kuin mahtui. Tytöillä taasen oli kymmenet kengät, laukut, kampaajat ja vaatteet uusittiin muodin mukaan.
No kyllä.tulee. Mun teinipoika kasvoi niin paljon, että vaatteita piti ostaa jatkuvasti. Harrastuksetkin oli kalliita ja mopo ym. Tytöllä samat vaatteen meni koko teini-iän eikä koskaan ollut kova ostelemaan tai muutenkaan turhamainen. Ja söikin paljon vähemmän.
Meillä on kyllä toisinpäin. Tytöt tarvitsevat enemmän vaatteita, on ulkona syömistä jne. Kaikki hiusjutut, meikit jne kallista:) Pojalle kelpaa kotiruoka.
Eivät pojat harrasta ystävien kesken shoppailua ja käy syömässä harva se päivä.
Pojat tarvii kunnon pelitietokoneen. Tytöille riittää pari barbia.