Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selittää lyhyt työsuhde/irtisanoutuminen

Vierailija
18.10.2023 |

Lähdin viime työpaikasta kiusaamisen takia koeajalla, mitä voi haastattelussa sanoa lyhyestä työsuhteesta (2kk) että miksi lähdin sieltä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, mulla on kolme lyhyttä työsuhdetta putkeen.

Lähes jokainen nykyisin ymmärtää, että on olemassa paljon sellaisia työpaikkoja, joissa ei vaan voi olla. Itselle sattui noita kolme putkeen. Nyt olen työpaikassa, jossa on normaalia, eli ihan mukava olla.

Eli itsellä tuo ei ole ollut työllistymisen este. Luulen jopa, että päinvastoin, kun olen todennut, että en pidä turhasta draamasta, vaan asiallisesta meiningistä työpaikalla.

Vierailija
2/5 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys riippuu siitä, onko tuo tarjottu työ mieleinen vai ei. Jos en edes halua tulla palkatuksi siihen työhön, selitykseni on jotenkin epämääräinen, joka saa työnantajankin epäilemään palkkaamisen järkevyyttä. 4 työhakemusta/kk aiheuttaa välillä tilanteita, joissa hakemus tulee vain laitettua, vaikka tietää etukäteen, ettei tuossa työssä viihtyisi kuin muutaman viikon, jos sitäkään. Ikävää rekrytoijien kannalta, mutta saapahan nekin vähän harjoitusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei kannata puhua pahaa edellisestä työpaikasta. Voisitko keksiä jotain mikä edellisessä työssä ei vastannut omia toiveita tai muuta, vaikka tuokin on hankalaa kun maailman tilanteessa katsotaan pahasti jos ylipäätään lähtee työpaikasta ilman seuraavaa työtä valmiina.

Jos sanoo suoraan että kiusaamisen takia niin hyvin todennäköistä että haastattelija ajattelee sinun olevan herkkäsielu ja otat helposti itseesi...Johan täällä palstalla saa lokaa niskaansa jos kertoo työpaikkakiusaamisesta, syy on sitten aina kiusatun. Kertoo ihmisistä paljon. Kannattaa olla hys hys aina.

Vierailija
4/5 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastaavassa tilanteessa sanonut että työajat eivät olleet sopivia, työhön mitä hain oli eri työaika

Vierailija
5/5 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi sanoa, että työn sisältö ei ollut lainkaan sitä mitä oli sovittu.

Esim. mulle on käynyt näin. Luulin pääseväni oikeasti tekemään asioita, mutta rooli olikin täysin hallinnollinen, päältä katsova ja johdolle raportoiva. Lähdin läksimään, kun homma ei keskusteluista huolimatta muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan