Miten ostatte luistimet, uutena vai käytettynä?
Mulla on se käsitys, että lasten luistimet kannattaa ostaa käytettynä siksi, että ovat käytössä jo vähän pehmentyneet. Uudet kun on varsin kovat. Miten te muut ostatte lapsellenne luistimet? Taitaa kuitenkin luistimet mennä joka vuosi uusiksi, kun jäävät pieneksi. Meillä pojan viime talveksi ostetut ekat luistimet (uudet) ovat nyt pienet ja suuremmat pitäisi saada. Pojalla ikää 3,5 vuotta. Tosin eipä nuo viime talvisetkaan juuri tainneet pehmentyä, vaikka poika ahkerasti luistelua harjoittelikin...
Kommentit (7)
Moni ei täällä näköjään luistimia osta :)
Mies oli kans sitä mieltä, että uudet on hinnaltaan samoissa. Ajattelin vaan lähinnä tuota pehmeyttä. Tutun tytölle, 8v., ostettiin viime talvena uudet luistimet ja olivat niin kovat, ettei tyttö pystynyt niillä juuri luistelemaan, vaikka luistelemiseta pitääkin. Sai sitten käytetyt ja jo sujui luistelu!
Nähtävästi jotkut ostaa myös niin reiluja vermeitä, että menee useamman talven. Mutta itse olen kyllä sitä mieltä, että luistinten pitää olla sopivat, jotta luistelu maistuu.
Me ostettiin meidän pojalle ekat luistimet alkuviikosta paikallisesta sportia-liikkeestä hintaan 19,90¿.
Mietityttää vaan tuo että miten näin pienillä nuo luistimet sitten mahtaa käyttöikäänsä nähden lyhyenä aikana pehmetä?
Vielä ei olla päästy luistimia kokeilemaan mutta alkuvuodesta poika aloittaa luistelukoulun että sitten viimeistään :)
Mukavia luisteluhetkiä teille :)
Ehkä tuo pehmentyminen koskee sitten vasta isompia lapsia. Tosiaan eipä nuo pojan viimetalviset luistimet tainneet miksikään muuttua. Lähdetään tästä luistinkauppaan!
Uutena olemme kaikki parit yksiä lukuunottamatta ostaneet. Hinnoissa ei todellakaan ole paljoa eroa, joten mieluummin ostamme uudet. Tyttöjä on kaksi, mutta koot menevät ikävästi ristiin -> kuopukselle esikoisen vanhat luistimet olisivat aina sopivia kesällä=/ Joten ostamme aina uudet, jotka sitten myyn kuopuksen jäljiltä joka talven jälkeen. Kiitettävästi olemme kuitenkin löytäneet kalliita luistimia hyvillä alennuksilla; täksi talveksi löysin kuopukselle luistimet, joiden ovh oli 65¿ ale-hintaan 19¿ =)
Olen itse ollut lapsena innokas luistelija ja haluan että lapsilla on todella hyvät luistimet, siispä ostan kyllä käytettyjäkin mutta vain näitä parhaimpia eli Risport ja Riedell yms. merkkejä, jotka ovat todella hyvillä kengillä ja terillä. Enkä osta, jos varsi on taittunut pilalle tai terät on väärin teroitettu. Ja nämähän maksaa käytettyinäkin, 30-50 e, kunnosta riippuen.
Urheiluliikkeiden tyttöjen perusmallit eivät kelpaa, en käyttäisi niitä itsekään. Ja niiden teroitus oikeaan terämuotoon ja käyttökuntoon maksaa lisää, joten ei siinä olisi järkeä, kun saa parempiakin.
Pojalle olen ostanut luistimet perusmerkeistä, mutta nekin on pitänyt käydä muotoiluttamassa asiantuntevalla teroittajalla, kun kaupan terät olivat ihan oudon malliset, tikkusuorat, kaukana oikeasta luistinterän mallista.
Tytölle ekat kaunokit kokoa 28 olikohan 7-8 e tosi hyväkuntoiset, 1-2 olleet (1-2 talvea käytetyt) ne meni vitosella naapurin likalle jatkokäyttöön...nyt käytössä olevat 32 luistimet maksoi muistaakseni tasan kympin tai 11 e viimekevätpuolella, teroitutin ne samoinkuin omatkin teroitus/huoltokampanjassa yhes liikkees eli 4 e lisää siihen. kuitenkin alle 15 e yhteensä. Ja pojalle tein LÖYDÖN SPR:n kirppiksellä tuossa syksyllä hyväkuntoiset hokkarit kokoa 28 ja kokoa 30 pienemmät 2,80 e ja isommat 3,40 e, oli jotkut vuosipäivät siellä niin antoi alea kokosummasta vielä -10% eli kaksille hokkareille jäi hintaa 5,5 e ja ne oli ihan merkkihokkarit ei Markettivehkeet.....
Täällä pohjanmaalla kirppikset ovat hyvässä ja kovassa huudossa ja tietty mukaan mahtuu kiskurihinnoittelijoitakin, mutta niiltäpä ei kukaan tahdo ostaa, kun saa edullisemminkin......joten kohtuu hinnoissa on pysytty.....luistimista itselläni kipuraja noin 15 e ja kunnosta koosta yms. riippuen ne on ollut 7-17 e luokkaa mitä oon kierrellyt ja kattelut....
Ja luistinten käyttöiästä juuri että jalan kasvu sen verran nopeaa, että yhden talven ilo ne ovat, joskus ei sitäkään....
me ollaan uutena ostettu tähän mennessä, syystä että käytetyt ovat olleet lähes uuden hintaisia ja en ole valmista maksamaan käyetystä tuotteesta niin paljoa. Esim pojalle ostin uutena juuri luistimet hintaan 40¿ kun paikallisella kirpparilla oli vastaavat 25¿
Toisen malliset oisin saanut uutena 30¿