Miten saan lääkärin ymmärtämään, että minun on päästävä ihotauti osastolle allergia testeihin käsieni takia?
Mitkä sanat minun täytyy lausua lääkärille, jotta asia otetaan tarkempaan tutkimukseen? Ihovoiteet eivät auta kuin Hetkellisesti ja heti kun menen töihin käteni menevät huonoon kuntoon. Useat lääkärit määränneet voiteita, nyt aion ilmoittaa etten ota vastaan jos syytä allergiaan ei ala löytymään
Kommentit (67)
Vierailija wrote:
Mene työterveyteen jos työ aiheuttaa ongelmat, sieltä voidaan lähettää ihotautilääkärille ja tarvittaessa Työterveyslaitokselle tutkimuksiin. Sano että oireilee työstä ja kuvaat oireet.
Minulla ei ole vakituista työnantajaa. Olen siis työtön.
Lopetin rasvaamisen ja annoin mennä niin huonoon kuntoon, että lopulta tulehtuivat. Annoin tuon toistua useamman kerran ja aloin vihjailla sairauslomasta ja työkyvyttömyydestä, minkä jälkeen alkoi tapahtua vauhdilla.
Viimeksi yksityislääkäri sanoi, Ettei kirjoita sairaslomaa, koska kädet tulee olemaan samassa kunnossa, kun menen takaisin töihin.
AV
Älä hoida käsiäsi hetkeen. Sitten vaikka varaat ajan ja sanot, että verta tulee kuudesta eri paikasta, pian kymmenestä ja rakkuloita on kyynärpäihin asti.
Ja kun menet lääkärille, nikn sanot, että istut siinä niin kauan, että kirjoittavat lähetteen ihotautilääkärille. Niin minäkin aikanaan tein.
Lopeta siis rasvaaminen nyt, ei tipan tippaa mitään kurjia Hydrokortisoneja enää, ne eivät ole auttaneet tähän mennessäkään.
Vierailija wrote:
Älä hoida käsiäsi hetkeen. Sitten vaikka varaat ajan ja sanot, että verta tulee kuudesta eri paikasta, pian kymmenestä ja rakkuloita on kyynärpäihin asti.
Ja kun menet lääkärille, nikn sanot, että istut siinä niin kauan, että kirjoittavat lähetteen ihotautilääkärille. Niin minäkin aikanaan tein.
Lopeta siis rasvaaminen nyt, ei tipan tippaa mitään kurjia Hydrokortisoneja enää, ne eivät ole auttaneet tähän mennessäkään.
Kiitos.
Vierailija wrote:
Asiattomaksi ilmoitettu
Täh?
On tämä hullua että ihmisen täytyy kärsiä ja päästää itsensä todella huonoon kuntoon, ennen kuin saa oikeasti toimivaa apua!
Rahaa tiskiin niin pääset yksityiselle. Julkisessa sairaalassa ei turhia tutkita vaikka kuinka potilas tutkimuksia haluaisi Google diagnoosin perusteella
Olennaista on osoittaa, että kädet menevät huonoon kuntoon töissä ja paranevat kotona ollessa. Muutoin ei ole allergisoitunut työhön liittyen.
Mulla aivan satavarma keino saada paha ihottuma käsiin on pestä astioita käsin. Pienikin pesuaineroiske käsiin, niin viimeistään seuraavana päivänä on iho rikki ja paraneminen kestää pitkään. Fairy pahin, muttei mitkään ns. allergiaystävälliset käy.
Lääkäri ei voi hyppiä potilaan pillin mukaan. On oltava hyvät syyt päästää jatkotutkimuksiin tai määrätä lääkettä, se ei riitä jos potilas niin pyytää ilman lääketieteellistä perustetta. Ei lääkärit kiusallaan ole päästämättä jatkotutkimuksiin, siinä punnitaan onko ne ylipäätään tarpeellisia eikä niitä tule tehdä pelkästään potilaan halusta.
Vierailija wrote:
Olennaista on osoittaa, että kädet menevät huonoon kuntoon töissä ja paranevat kotona ollessa. Muutoin ei ole allergisoitunut työhön liittyen.
Joskus ne parani aika hyvin, mutta nyt ne on jatkuvasti kytemässä. Ei parane enää Kunnolla.
Vierailija wrote:
Lääkäri ei voi hyppiä potilaan pillin mukaan. On oltava hyvät syyt päästää jatkotutkimuksiin tai määrätä lääkettä, se ei riitä jos potilas niin pyytää ilman lääketieteellistä perustetta. Ei lääkärit kiusallaan ole päästämättä jatkotutkimuksiin, siinä punnitaan onko ne ylipäätään tarpeellisia eikä niitä tule tehdä pelkästään potilaan halusta.
Näistä käsistä näkee ja kauas että ovat vaivaiset.
Vierailija wrote:
Hanskat?
Mä itse epäilen että olen allerginen työpaikan Nitriili käsineille, koska töissä käytän jatkuvasti ja kädet menee ihan järkyttävään kuntoon. Turpoaa punoittaa kutisee hilseilee. Ym
Av
Minun käteni oireilevat ainoastaan silloin, kun on ikäviä työtehtäviä.
Vaiva on kuitenkin todellinen.
T.ap
Vierailija wrote:
Vaikka sen lähetteen tekisikin ei se aina johda siihen että pääsisi vastaaotolle. Erikoislääkäri tässä tapauksessa se ihotautilääkäri voi hyvin antaa lähetteeseen sen vastauksen että tässä vaiheessa jatkotutkimuksiin ei ole aihetta. Lähete ei ole mikään määräys sitä että ne jatkotutkimukset olisi erikoissairaanhoidossa pakko tehdä.
Mene työterveyteen jos työ aiheuttaa ongelmat, sieltä voidaan lähettää ihotautilääkärille ja tarvittaessa Työterveyslaitokselle tutkimuksiin. Sano että oireilee työstä ja kuvaat oireet.