Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan lääkärin ymmärtämään, että minun on päästävä ihotauti osastolle allergia testeihin käsieni takia?

Vierailija
17.10.2023 |

Mitkä sanat minun täytyy lausua lääkärille, jotta asia otetaan tarkempaan tutkimukseen? Ihovoiteet eivät auta kuin Hetkellisesti ja heti kun menen töihin käteni menevät huonoon kuntoon. Useat lääkärit määränneet voiteita, nyt aion ilmoittaa etten ota vastaan jos syytä allergiaan ei ala löytymään

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna käsien mennä niin huonoon kuntoon, että kroonistuu. Päinvastoin, hoida kortisonilla. Terveyskeskuslääkäriltä saa ihan hyviä voiteita. Ihotautilääkäreille ja allergiatesteihin on ihan hirveät jonot. Voi mennä yhteensä vuosi ennen kuin pääsee testeihin. Eli hoida käsiäsi ja käytä nitriilihanskoja.

Vierailija
22/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älä anna käsien mennä niin huonoon kuntoon, että kroonistuu. Päinvastoin, hoida kortisonilla. Terveyskeskuslääkäriltä saa ihan hyviä voiteita. Ihotautilääkäreille ja allergiatesteihin on ihan hirveät jonot. Voi mennä yhteensä vuosi ennen kuin pääsee testeihin. Eli hoida käsiäsi ja käytä nitriilihanskoja.

No kun musta tuntuu että mä oon allergisoitunut myös hanskoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en lukenut edellissivulta, että oot allerginen nitriilihanskoille. Älä siis käytä niitä enää. Kokeile vinyylihanskoja. Tai puuvillahanskat isompien hanskojen sisään. Tai vaihda alaa. Testeihin on kuiteskin vuoden jono.

Vierailija
24/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pitäähän sen selvitä mikä aine aiheuttaa tämän iho ongelman. En osaa välttää aiheuttajaa, kun sitä ei tiedetä! Ne rasvat huuhtoutuu pois ja kädet hautoo muutenkin ja kastuu koko ajan, kädet on ihan huonona myös hanskojen kanssa

Vierailija
25/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olennaista on osoittaa, että kädet menevät huonoon kuntoon töissä ja paranevat kotona ollessa. Muutoin ei ole allergisoitunut työhön liittyen.

Eikö ap kertonut olevansa työtön ja haluaisi vain ylipäätään tietää mille on allerginen?

Vierailija
26/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pitäähän sen selvitä mikä aine aiheuttaa tämän iho ongelman. En osaa välttää aiheuttajaa, kun sitä ei tiedetä! Ne rasvat huuhtoutuu pois ja kädet hautoo muutenkin ja kastuu koko ajan, kädet on ihan huonona myös hanskojen kanssa

Kaiketi sinulla jotakin aavistuksia on siitä mikä allergian aiheuttaa? Mikä oireita pahentaa? Milloin oireet ovat alkaneet? Mitä muutoksia ennen oireiden alkua tapahtui?

Vierailija
27/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et millään. Et niin millään. Itse kamppailin märkäisen kämmenten haavaihottuman kanssa kuukausia. 2 eri lääkäriä, monia eri käyntejä työterveydessä. Viiimein työterveyslääkäri kirjoitti lähetteen ihotautipolille julkiselle puolelle. Siellä sitten hoitajan kanssa juteltiin tunti siitä, miten pitäisi käyttää aina hanskoja kun pesee pyykkiä tai tiskaa.

Thanks. Edelleen ihottuma vaivaa, ja lääkärit määräilevät erilaisia kortisonivoiteita jotka eivät auta.

Vierailija
28/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kaiketi sinulla jotakin aavistuksia on siitä mikä allergian aiheuttaa? Mikä oireita pahentaa? Milloin oireet ovat alkaneet? Mitä muuto

En ole ap, mutta tuollainen voi olla todella vaikea selvittää omin neuvoin. Looginen päätelmä olisi, että kädet ärtyvät jostain pesuaineesta tms. Mutta kun se voi olla vaikka ruoka-aineallergiakin.

Minulla kädet menivät verille maitotuotteista.

Vierailija
29/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset todnäk. Fucicort-nimisen (antibiootti-kortisoni) voiteen, pari kertaa päivässä, ja hyvää perusvoidetta. Mene yksityiselle niin hoituu hetkessä.

Vierailija
30/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja huom, kämmeniä pitää hoitaa aina kuntoon asti ja vaikkapa viikko siitä eteenpäin vaikka iho päällisin puolin näyttäisikin terveeltä.

Vierailija
31/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on ihmisen suurin tunne-elin. Herkillä ihmisillä iho voi reagoida todella moniin asioihin. Voi  miettiä, mikä omassa elämäntilanteessa on pielessä/ vaikeaa? Esim.ihmissuhteet, perhe, rahatilanne, terveydentila, työpaikka jne.

Niihin pystyy vaikuttamaan...

Vierailija
32/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTEKÖ YMMÄRRÄ. EN KÄYTÄ MITÄÄN HITON KÄSINEITÄ. HALUAN VAIN TODISTUKSEN LÄÄKÄRILTÄ ETTEN VOI TEHDÄ TÖITÄ

Vierailija
33/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kämmenihottuman syy voi olla x, y tai z. Välttämättä sitä syytä ei koskaan edes löydetä, eritoten jos on atopiaa. Avainsana on se bakteeritulehdus joka pitää saada pois, ja syvähoidettua. Pelkkä kortisonivoide, vahvakaan, ei tunnu kämmenihottumiin auttavan.

Vierailija
34/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kaiketi sinulla jotakin aavistuksia on siitä mikä allergian aiheuttaa? Mikä oireita pahentaa? Milloin oireet ovat alkaneet? Mitä muuto

Oireet alkoi jo ekassa työpaikassa 2001. Lääkärit puhuu vaan epämääräisestä kosketus ekseemasta molemmissa  kämmenselässä. Silloin sen aiheutti ne pesuaineet ja jatkuvat kastelut, pesut.Nykyisessä työssä olivat vuosia käytössä Vinyyli hanskat, jotka eivät mielestäni aiheuttaneet ongelmaa ja kädet pysyi  paremmin kunnossa.  sitten ne vaihdettiin nitriili käsineisiin, joissa mielestäni käsien oireet ovat tosi voimakkaat,  kädet  tulee pahemmiksi  ja punoitus turvotus, kutina hilseily voimakasta ja  pysyvää. Hautominen ja vesikin tuntuu pahalta. Eivät myöskään parane kuten ennen. Emme kerkeä käyttämään puuvillahanskoja. Tosi kiireinen työ.

Vierailija
35/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lääkäri ei voi hyppiä potilaan pillin mukaan.  On oltava hyvät syyt päästää jatkotutkimuksiin tai määrätä lääkettä, se ei riitä jos potilas niin pyytää ilman lääketieteellistä perustetta. Ei lääkärit kiusallaan ole päästämättä jatkotutkimuksiin, siinä punnitaan onko ne ylipäätään tarpeellisia eikä niitä tule tehdä pelkästään potilaan halusta.

Jatkotutkimuksiin/erikoislääkärille pääsy on tehty käytännössä mahdottomaksi. Vaikka yleislääkäri tekisi lähetteen, se tulee hylsynä takaisin. Julkinen terveydenhuolto on aivan uskomattomassa jamassa!

Vierailija
36/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole töihin ajatellut mennä?

Vierailija
37/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiva tosiaan eniten  käsien päällä. Ei niinkään kämmenten alapuolella

Vierailija
38/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Et ole töihin ajatellut mennä?

Heti kun soittavat töihin. Olen tehnyt keikkaa vuodesta 2001. 

Vierailija
39/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta allergialta nuo oireet vaan atooppiselta ekseemalta. 

Vierailija
40/67 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kuulosta allergialta nuo oireet vaan atooppiselta ekseemalta. 

Joo sitä se kuulemma onkin atooppinen ekseema jokin epämääräinen kosketus juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän