Miten saan lääkärin ymmärtämään, että minun on päästävä ihotauti osastolle allergia testeihin käsieni takia?
Mitkä sanat minun täytyy lausua lääkärille, jotta asia otetaan tarkempaan tutkimukseen? Ihovoiteet eivät auta kuin Hetkellisesti ja heti kun menen töihin käteni menevät huonoon kuntoon. Useat lääkärit määränneet voiteita, nyt aion ilmoittaa etten ota vastaan jos syytä allergiaan ei ala löytymään
Kommentit (67)
Vierailija wrote:
Älä anna käsien mennä niin huonoon kuntoon, että kroonistuu. Päinvastoin, hoida kortisonilla. Terveyskeskuslääkäriltä saa ihan hyviä voiteita. Ihotautilääkäreille ja allergiatesteihin on ihan hirveät jonot. Voi mennä yhteensä vuosi ennen kuin pääsee testeihin. Eli hoida käsiäsi ja käytä nitriilihanskoja.
No kun musta tuntuu että mä oon allergisoitunut myös hanskoille.
Sori, en lukenut edellissivulta, että oot allerginen nitriilihanskoille. Älä siis käytä niitä enää. Kokeile vinyylihanskoja. Tai puuvillahanskat isompien hanskojen sisään. Tai vaihda alaa. Testeihin on kuiteskin vuoden jono.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Älä anna käsien mennä niin huonoon kuntoon, että kroonistuu. Päinvastoin, hoida kortisonilla. Terveyskeskuslääkäriltä saa ihan hyviä voiteita. Ihotautilääkäreille ja allergiatesteihin on ihan hirveät jonot. Voi mennä yhteensä vuosi ennen kuin pääsee testeihin. Eli hoida käsiäsi ja käytä nitriilihanskoja.
Pitäähän sen selvitä mikä aine aiheuttaa tämän iho ongelman. En osaa välttää aiheuttajaa, kun sitä ei tiedetä! Ne rasvat huuhtoutuu pois ja kädet hautoo muutenkin ja kastuu koko ajan, kädet on ihan huonona myös hanskojen kanssa
Vierailija wrote:
Olennaista on osoittaa, että kädet menevät huonoon kuntoon töissä ja paranevat kotona ollessa. Muutoin ei ole allergisoitunut työhön liittyen.
Eikö ap kertonut olevansa työtön ja haluaisi vain ylipäätään tietää mille on allerginen?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pitäähän sen selvitä mikä aine aiheuttaa tämän iho ongelman. En osaa välttää aiheuttajaa, kun sitä ei tiedetä! Ne rasvat huuhtoutuu pois ja kädet hautoo muutenkin ja kastuu koko ajan, kädet on ihan huonona myös hanskojen kanssa
Kaiketi sinulla jotakin aavistuksia on siitä mikä allergian aiheuttaa? Mikä oireita pahentaa? Milloin oireet ovat alkaneet? Mitä muutoksia ennen oireiden alkua tapahtui?
Et millään. Et niin millään. Itse kamppailin märkäisen kämmenten haavaihottuman kanssa kuukausia. 2 eri lääkäriä, monia eri käyntejä työterveydessä. Viiimein työterveyslääkäri kirjoitti lähetteen ihotautipolille julkiselle puolelle. Siellä sitten hoitajan kanssa juteltiin tunti siitä, miten pitäisi käyttää aina hanskoja kun pesee pyykkiä tai tiskaa.
Thanks. Edelleen ihottuma vaivaa, ja lääkärit määräilevät erilaisia kortisonivoiteita jotka eivät auta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaiketi sinulla jotakin aavistuksia on siitä mikä allergian aiheuttaa? Mikä oireita pahentaa? Milloin oireet ovat alkaneet? Mitä muuto
En ole ap, mutta tuollainen voi olla todella vaikea selvittää omin neuvoin. Looginen päätelmä olisi, että kädet ärtyvät jostain pesuaineesta tms. Mutta kun se voi olla vaikka ruoka-aineallergiakin.
Minulla kädet menivät verille maitotuotteista.
Tarvitset todnäk. Fucicort-nimisen (antibiootti-kortisoni) voiteen, pari kertaa päivässä, ja hyvää perusvoidetta. Mene yksityiselle niin hoituu hetkessä.
... Ja huom, kämmeniä pitää hoitaa aina kuntoon asti ja vaikkapa viikko siitä eteenpäin vaikka iho päällisin puolin näyttäisikin terveeltä.
Iho on ihmisen suurin tunne-elin. Herkillä ihmisillä iho voi reagoida todella moniin asioihin. Voi miettiä, mikä omassa elämäntilanteessa on pielessä/ vaikeaa? Esim.ihmissuhteet, perhe, rahatilanne, terveydentila, työpaikka jne.
Niihin pystyy vaikuttamaan...
ETTEKÖ YMMÄRRÄ. EN KÄYTÄ MITÄÄN HITON KÄSINEITÄ. HALUAN VAIN TODISTUKSEN LÄÄKÄRILTÄ ETTEN VOI TEHDÄ TÖITÄ
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kämmenihottuman syy voi olla x, y tai z. Välttämättä sitä syytä ei koskaan edes löydetä, eritoten jos on atopiaa. Avainsana on se bakteeritulehdus joka pitää saada pois, ja syvähoidettua. Pelkkä kortisonivoide, vahvakaan, ei tunnu kämmenihottumiin auttavan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaiketi sinulla jotakin aavistuksia on siitä mikä allergian aiheuttaa? Mikä oireita pahentaa? Milloin oireet ovat alkaneet? Mitä muuto
Oireet alkoi jo ekassa työpaikassa 2001. Lääkärit puhuu vaan epämääräisestä kosketus ekseemasta molemmissa kämmenselässä. Silloin sen aiheutti ne pesuaineet ja jatkuvat kastelut, pesut.Nykyisessä työssä olivat vuosia käytössä Vinyyli hanskat, jotka eivät mielestäni aiheuttaneet ongelmaa ja kädet pysyi paremmin kunnossa. sitten ne vaihdettiin nitriili käsineisiin, joissa mielestäni käsien oireet ovat tosi voimakkaat, kädet tulee pahemmiksi ja punoitus turvotus, kutina hilseily voimakasta ja pysyvää. Hautominen ja vesikin tuntuu pahalta. Eivät myöskään parane kuten ennen. Emme kerkeä käyttämään puuvillahanskoja. Tosi kiireinen työ.
Vierailija wrote:
Lääkäri ei voi hyppiä potilaan pillin mukaan. On oltava hyvät syyt päästää jatkotutkimuksiin tai määrätä lääkettä, se ei riitä jos potilas niin pyytää ilman lääketieteellistä perustetta. Ei lääkärit kiusallaan ole päästämättä jatkotutkimuksiin, siinä punnitaan onko ne ylipäätään tarpeellisia eikä niitä tule tehdä pelkästään potilaan halusta.
Jatkotutkimuksiin/erikoislääkärille pääsy on tehty käytännössä mahdottomaksi. Vaikka yleislääkäri tekisi lähetteen, se tulee hylsynä takaisin. Julkinen terveydenhuolto on aivan uskomattomassa jamassa!
Vaiva tosiaan eniten käsien päällä. Ei niinkään kämmenten alapuolella
Vierailija wrote:
Et ole töihin ajatellut mennä?
Heti kun soittavat töihin. Olen tehnyt keikkaa vuodesta 2001.
Ei kuulosta allergialta nuo oireet vaan atooppiselta ekseemalta.
Vierailija wrote:
Ei kuulosta allergialta nuo oireet vaan atooppiselta ekseemalta.
Joo sitä se kuulemma onkin atooppinen ekseema jokin epämääräinen kosketus juttu.