Rahat ei riitä hanskoihin. Mitä teen?
Olen hukannut hanskani enkä löydä niitä mistään. Asun niin kaukana kaikesta, ettei täältä pääse autottomana mihinkään ilman pyörää ja siinä vasta näpit jäätyy. Rahat ei riitä taksiin jolla pääsisin kauppaan ostamaan uudet hanskat. Mitä teen?
Kommentit (33)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sukat käteen! Ja pipo päähän, että viimeiset rippeet säilyy...
Hyvä idea tämä.
Hän voisi pyytää mummoaan virkkomaan lapaset joululahjaksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko tuo yleistäkin että ei ole kuin yksi pari hanskoja? Kun nyt mietin, niin minulla on varmaan kymmenittäin erilaisia käsineitä eri käyttötarkoituksiin. Ohuet lenkkeilyhanskat syksyksi, paksut hanskat talveksi. Ohuet puutarhahanskat kesäksi ja paksut talven lumitöitä varten. Kumihanskat viemärin puhdistusta varten. Hiihtohanskat hiihtoon. Moottoripyöräiyyn ohuet hanskat kesäksi ja paksut syksyksi, enduroon on omat hanskat. Ym ym.
Minä tajusin juuri, että multa löytyy vain yksi pari sormikkaita. Voisin ostaa toiset.
Osta het samantien useat sormikkaat, muuten sinulla on kohta kaksi paritonta sormikasta. Minulla on 90-luvulla Stockkalta ostamani mokkanahkasormikkaat. Ovat peräti hyvin laadukkaat ja kuluneen näköiset vain kämmenpuolelta, mutta ei yksikään sauma edes ole ratkeamassa. Maksoin niistä ihan tyylikkäistä sormikkaista 5 mk. Niiden lisäksi on tullut ostettua muutamia neule- ja nahkasormikkaita. Jo samana syksynä tai talvena toinen niistä on kadonnut siis ihan mystisesti ja nämä 5 mk:n hanskat ne vaan on ja pysyy. Aina joudun palaamaan käyttämään niitä, kun muut sormikkaat ovat parittomia.
Eikö jostain budgetsportista tai prismasta saa käsineitä noin kympin hintaan?
Ei ne kyllä mitään lämpöhanskoja ole, mut... Pakkoko on haluta jotain satasen hanskoja.
Hanskojen päälle vedetyt villalapaset lämmittävät kyllä ihanasti!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sukat käteen! Ja pipo päähän, että viimeiset rippeet säilyy...
Hyvä idea tämä.
Hän voisi pyytää mummoaan virkkomaan lapaset joululahjaksi.
Suloinen idea! Toinen mummilta pyydettävä lahja voisi olla ohjeet lapasten (ja villasukkien) kutomiseksi.
Rahat ei riitä taksiin. Täh, millä rahalla sitten ne uudet hanskat ostaisit. Puupää toope taidat olla.
Mulla on hanskat, muttei oikein varaa muihin vaatteisiin eikä oikein aikaakaan etsiä jotakin halpoja, lapsille lähinnä tulee ostettua, nyt haluaisin syyslomalla käydä Tallinnassa ainakin yhden lapsen kanssa, mies töissä hän ei pääse, mutta en tiedä kehtaako näillä vaatteilla mennä on kyllä yksi ehjä pidempi takki
Poljet talvellakin pyörällä, jos et muuten pääse minnekkään? Vai perinteisesti potkukelkalla? Vai vaivutko talveksi talviunille?
Vierailija wrote:
Odotat kunnes saat lisää rahaa. Minun rahat ei riitä tässä kuussa vessanpuhdistusaineeseen. Olkoot kalkkipinttymät siellä odottelemassa.
Jos sulla on ruokasoodaa niin pese sillä.
Vierailija wrote:
Rahat ei riitä taksiin. Täh, millä rahalla sitten ne uudet hanskat ostaisit. Puupää toope taidat olla.
Eihän siinä tietty eroa olekaan maksaa kymppejä kyydeistä+ muutaman euron hanskat ja sillä että vaikka pyöräilee ja ostaa ne hanskat. Laittaen taksikympit elämiseen.
Tilaa kaupasta kotiin, simple as that
Totta, kannattaa ostaa muutama samanlainen pari.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Odotat kunnes saat lisää rahaa. Minun rahat ei riitä tässä kuussa vessanpuhdistusaineeseen. Olkoot kalkkipinttymät siellä odottelemassa.
Jos sulla on ruokasoodaa niin pese sillä.
Mietin, että pitäiskö kokeilla etikkaa. Sitä löytyis.
Laitat pari paria sukkia käsiin ja pyöräilet sinne kauppaan... Sitten ostat 2 parit niitä käsineitä.