Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö heikkolahjainen paremmin ulkomailla?

Vierailija
17.10.2023 |

Onko hieman tyhmemmän ihmisen helpompi saada jossain muussa maassa töitä kuin Suomessa jossa vaatimukset ovat joka alalle koulutus, iso nippu kortteja ja mielellään rautainen ammattilainen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap kaltaisenasi, kuinka vaikeaa kaikki on. Yhtään mitään työtä ei saa ja opiskelut ei Itselläni ole koskaan onnistuneet, vaikka olen saanut tukea. Miehet on sitten elättäneet. Se ei tietysti ole kivaa, koska olisin aina halunnut olla itsenäinen nainen eli elättää itseni. Nyt vielä kun hallitus lopettaa tuet, niin jos ap olet sinkku, kehottaisin ,että yrittäisit hommata puolison. Kaksin tulee taloudellisesti paremmin toimeen. Lievästi kehitysvammaiset saa valtavasti tukea. Tiedän, kun tunnen muutaman. Ovat eläkkeellä, asuvat tuetusti, tekevät reissuja yms. Me taas ei päästä eläkkeelle ja jätetään oman onnemme varaan. Toivottavasti sä keksit, millä työllistyt ja saat elätettyä itsesi.

Vierailija
22/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessakaan maassa ei ole ikuista ja jatkuvaa pulaa työntekijöistä, kuten Suomessa on vuosikymmenistä toisiin.

Suomen hyvät sosiaalietuudet auttavat huonosti palkattuja työntekijöitä, merkittävä etu jota ei kaikissa muissa maissa ole tarjolla samassa laajuudessa.

Saksassa monet työntekijät saavat parempaa palkkaa kuin Suomessa. Työnteko ulkomailla edellyttää usein paikallisen kielen osaamista, joka toki voi olla toisille este saada työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tiedän ap kaltaisenasi, kuinka vaikeaa kaikki on. Yhtään mitään työtä ei saa ja opiskelut ei Itselläni ole koskaan onnistuneet, vaikka olen saanut tukea. Miehet on sitten elättäneet. Se ei tietysti ole kivaa, koska olisin aina halunnut olla itsenäinen nainen eli elättää itseni. Nyt vielä kun hallitus lopettaa tuet, niin jos ap olet sinkku, kehottaisin ,että yrittäisit hommata puolison. Kaksin tulee taloudellisesti paremmin toimeen. Lievästi kehitysvammaiset saa valtavasti tukea. Tiedän, kun tunnen muutaman. Ovat eläkkeellä, asuvat tuetusti, tekevät reissuja yms. Me taas ei päästä eläkkeelle ja jätetään oman onnemme varaan. Toivottavasti sä keksit, millä työllistyt ja saat elätettyä itsesi.

Kiitos tuesta. Kumppani on, emme asu saman katon alla ja ollaan oltu yhdessä noin vuoden. En mielellään haluaisi olla toisen elätettävänä, mutta toisaalta se sitä on nytkin, kun työttömänä on.

Kai tässä pitää harkita suhteen syventämistä, jos ei muu auta.

Myös kaikki opinnot keskeytyneet, töitä ei saa. Eikä tässä enää "elättäjääkään" helpolla saa kun ikää +30, ellei nykyinen sitten ole se jonka kanssa hommat toimii.

Perheen perustamista on turha ehdottaa, suvussamme on raskaaksi tulemisen haasteita ja toisaalta en halua tätä tyhmyyttä siirtää lapsiini. Toki geenit voi hypätä yli ja mies on kyllä älykäs, arpapeliä kuitenkin 

Vierailija
24/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen suht koht lahjakas ja koulutettu enkä saa töitä ulkomailta. Kilpailu kaikista töistä on kovaa. Moniin länimaihin eurooppalaisia ei haluta eikä saa työlupaa.

Mene Saksaan. Siellä on satoja tuhansia työpaikkoja avoinna ja iso työvoimapula. Pelkästään Baijerin osavaltiossa on 300 tuhatta työpaikkaa avoinna. 

Vierailija
25/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kaipaisin ihan oikeita vastauksia. Mielellään sellaisilta jotka tietävät ulkomaan työmarkkinoista tai on kokemusta

Ap

Onhan siellä ainakin Espanjassa lehtimyyntiä, mutta tulothan on tosi pienet. Jotkut firmat vissiin antaa huoneen jossa kaksi asuu ja saa pientä taskurahaa. Olen itse samankaltainen kuin sinä ap ja kun elää niin, ettei oleta saavan samaa kuin muut, niin Suomessakin pärjää. Esim itse olen hyväksynyt sen, että mies määrää ja elättää. Tavallista elämää en tule koskaan saamaan. Noista Espanjan töistä kuulin eräältä normaalilta ihmiseltä, joka siellä oli hetken töissä. Tsemppiä. 

Et sitten ole feministi yhtään. Itseäni nolottaisi tuommoinen miehen luoma elämä

Ei ole varaa olla feministi

Älykäs vastaus!

Vierailija
26/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tyhmän kannattaa hakeutua kaltaiseensa seuraan. Alemman älykkyystason maita löytää helposti vaikkapa kartasta:

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/average-iq-by-country

Vierailija
27/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kielitaitoa ei taida duuni onnistua, ainakaan sellainen jolla elättäisi itsensä jotenkin järkevällä elintasolla

Olen itse asunut ulkomailla (kolmessa eri maassa) koko aikuisikäni ja se mikä on plussaa ettei papereita tuijoteta enää sen jälkeen kun alkaa olla kokemusta, eikä ihmisiä lokeroida yhtä herkästi kuin Suomessa. 

Vierailija
28/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla toimii se Mene töihin homma. En tiedä missä mutta näin olen kuullut, että voi mennä ihan vaan johonkin firmaan ja kysyä onko hommia ja eivät vaadi koulutuksia jos kyse esimerkiksi varastosta tai siivoojan hommasta. Aloittamaan pääsee heti

Suomi on papereiden luvattu maa

Vierailija
29/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat englanninkielisiä töitä, ne vaativat lähes aina korkeakouluksen. Jos kykenet vain duunarin töihin, pitää lähes aina puhua paikallista kieltä. Tyhmältä tuskin onnistuu uuden kielen opettelu. Lisäksi byrokratian hoitaminen maata muuttaessa ei ole aina ihan yksinkertaista, vaikka muuttaisi ihan eun sisällä; vähintään normaaliälyinen pitää kyllä olla. 

Vierailija
30/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa matalamman palkkatason maissa vielä jäljellä enemmän manuaalista suorittavaa työtä, joka tehdään ihan ihmisvoimalla, koska työvoima sivukuluineen on halvempaa kuin koneisiin ja automaatioon investoiminen. Tällaisia töitä on siis kyllä tarjolla ahkeralle, jolla on riittävästi kielitaitoa ymmärtää perusohjeet. On kuitenkin aivan turha kuvitella, että näillä töillä voisi saavuttaa lähellekään sellaista elintasoa kuin Suomessa saa tuilla elämällä. Koska työt ovat sellaisia, että aivan kuka tahansa pystyy tekemään niitä, niiden tekemisestä ei kannata maksaa juuri mitään ja tyypillisesti näissä maissa ei ole vahvoja ammattiliittoja pitämässä työn hintaa keinotekoisen korkeana.  

Vierailija
31/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Filippiineillä ja täällä yhteenkään paremmin palkattuun työhön ei pääse ilman akateemista koulutusta, hyvää kielitaitoa ja työkokemusta. Eli ei, et vähälahjaisena pärjäisi täällä. Katuja voit ehkä lakaista.

Vierailija
32/32 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kiusaajalandiassahan yksinkertaisemman työllistyminen ratkaistaan käskemällä olemaan itseään viisaampi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän