Pärjääkö heikkolahjainen paremmin ulkomailla?
Onko hieman tyhmemmän ihmisen helpompi saada jossain muussa maassa töitä kuin Suomessa jossa vaatimukset ovat joka alalle koulutus, iso nippu kortteja ja mielellään rautainen ammattilainen?
Kommentit (32)
Kyllä sitä ap Suomessakin jotenkin pärjää.
Eikös Amerikassa pääse mihin vaan hommiin jos on nätti.
Ainakin näin oletan TV sarjojen ja elokuvien perusteella
Vierailija wrote:
Varmasti. Ihan perustyhmä voisi olla jossain Somaliassa jopa älykäs.
Olet siis sitä mieltä että on oltava älykäs jotta saa töitä
Kaipaisin ihan oikeita vastauksia. Mielellään sellaisilta jotka tietävät ulkomaan työmarkkinoista tai on kokemusta
Ap
Vierailija wrote:
Kaipaisin ihan oikeita vastauksia. Mielellään sellaisilta jotka tietävät ulkomaan työmarkkinoista tai on kokemusta
Ap
Onhan siellä ainakin Espanjassa lehtimyyntiä, mutta tulothan on tosi pienet. Jotkut firmat vissiin antaa huoneen jossa kaksi asuu ja saa pientä taskurahaa. Olen itse samankaltainen kuin sinä ap ja kun elää niin, ettei oleta saavan samaa kuin muut, niin Suomessakin pärjää. Esim itse olen hyväksynyt sen, että mies määrää ja elättää. Tavallista elämää en tule koskaan saamaan. Noista Espanjan töistä kuulin eräältä normaalilta ihmiseltä, joka siellä oli hetken töissä. Tsemppiä.
Parempilahjainen pärjää paremmin ulkomailla, heikkolahjainen pärjää paremmin Suomessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
Onhan siellä ainakin Espanjassa lehtimyyntiä, mutta tulothan on tosi pienet. Jotkut firmat vissiin antaa huoneen jossa kaksi asuu ja saa pientä taskurahaa. Olen itse samankaltainen kuin sinä ap ja kun elää niin, ettei oleta saavan samaa kuin muut, niin Suomessakin pärjää. Esim itse olen hyväksynyt sen, että mies määrää ja elättää. Tavallista elämää en tule koskaan saamaan. Noista Espanjan töistä kuulin eräältä normaalilta ihmiseltä, joka siellä oli hetken töissä. Tsemppiä.
Et sitten ole feministi yhtään. Itseäni nolottaisi tuommoinen miehen luoma elämä
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
Et sitten ole feministi yhtään. Itseäni nolottaisi tuommoinen miehen luoma elämä
Ei ole varaa olla feministi. En työllisty yhtään mihinkään, niin on ollut pakko elää näin.
Älykäs potkitaan heti ulos Suomen työmarkkinoilta. Tätä kutsutaan Suomessa palkitsemiseksi. Mitä nopeammin saat potkut sitä paremmin sinut on palkittu. On oltava tyhmä tai sitten teeskenneltävä tyhmää Suomessa saadakseen töitä.
Suomessa pääsee töihin jos olet pikkujulkkis, mutta samalla on teeskenneltävä tyhmää tai oltava tyhmä.
Vierailija wrote:
Ap
Kyllä, olen itse pitkälti self-made ja varmaan tyhmä kun en jaksanut suorittaa opintoja loppuun, mutta ulkomailla on työpanokseni kelvannut vaativissa asiantuntijatehtävissä, ja yrittäjänä olen menestynyt. Olen tosin aktiivinen, aikaansaava ja versinkin street-smart, täytyy olla sosiaalisten tilanteiden tajua, riittävästi itsevarmuutta ja suhteellisuudentajua ettei ota henkilökohtaisesti.
Lähde vain kokeilemaan, sillä mikä olisi pahinta mitä voisi tapahtua?
Vierailija wrote:
On kyllä eräänlainen maailmanennätys se, että suomalainen on tyhmä. Maassa jossa kaikki käyvät 9 vuotta koulua, jossa opetetaan vaikka mitä. Ja osa jää edelleenkin tyhmiksi sen jälkeen, niin ei voi kyllä suomalaisilla geeneillä kauheasti ylpeillä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
On kyllä eräänlainen maailmanennätys se, että suomalainen on tyhmä. Maassa jossa kaikki käyvät 9 vuotta koulua, jossa opetetaan vaikka mitä. Ja osa jää edelleenkin tyhmiksi sen jälkeen, niin ei voi kyllä suomalaisilla geeneillä kauheasti ylpeillä.
Miksi koet tarpeelliseksi lannistaa jo valmiiksi lannistunutta aloittajaa?
En itse ylpeilisi suomalaisuudella jos se tarkoittaa noinkin empatiakyvytöntä ihmistä
Jos olet heikkolahjainen, miten on kielitaitosi laita? Usein heikkolahjaiset pärjäävät ihan kotimaassa koska ulosanti on yleensä parempaa omalla äidinkielellä.
Vierailija wrote:
Eikös Amerikassa pääse mihin vaan hommiin jos on nätti.
Ainakin näin oletan TV sarjojen ja elokuvien perusteella
Näyttelijöiden ja TV-tähtien ja muiden julkkisten ulkonäkö perustuu yleensä lukuisiin
kauneusleikkauksiin, jotka ovat kalliita. Niihin liitty usein riski, että kaikki
ei sujukaan niinkuin oli suunniteltu. Ihmisen pituus nyt on sellainen asia, jota ei voi muuttaa.
Kauniit kasvot ja kehot, joita näette netissä ja somessa, eivät ole aitoja.
Vierailija wrote:
Ap
Utgå från att det är svårare utomlands då du inte känner till sederna, lagstiftningen, rådande lönenivå, kostnad för boende och mycket annat liknande. Eventuellt är det lokala språket något som du inte kan.
Om du är en toppen talang och språkkunnig, når du lätt en högre levnadsstandard utomlands.
Då du skriver att du inte riktigt är den skarpaste kniven i lådan är situationen en annan. Vad skulle du vara bättre på än de lokala? Rätt lite, utom på ställen som Amazonas, där folket är väldigt trögt. Kan du portugisiska kunde du bli fiskeguide där. Du får säkert bättre betalt än lokala, så din levnadsstandard blir komparativt bättre men absolut sämre.
Kvar blir att hitta områden där det är brist på sådant som du kan och få en komparativt sämre levnadsstandard som absolut sätt dock är bättre. Lycka till.
Olen suht koht lahjakas ja koulutettu enkä saa töitä ulkomailta. Kilpailu kaikista töistä on kovaa. Moniin länimaihin eurooppalaisia ei haluta eikä saa työlupaa.
Vierailija wrote:
Älykäs potkitaan heti ulos Suomen työmarkkinoilta. Tätä kutsutaan Suomessa palkitsemiseksi. Mitä nopeammin saat potkut sitä paremmin sinut on palkittu. On oltava tyhmä tai sitten teeskenneltävä tyhmää Suomessa saadakseen töitä.
Näin on simppelit puurtajat pärjää. Omilla aivoilla ajatteleva älykäs on työnantajan kauhistus.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mieluummin kuitenkin asun jopa suomessa kuin jossain paskastanissa. Joiden tekijöitä suomeen niin kovin kaivataan.