Onko suunnitelmissa jättää työelämä ennen eläkeikää?
Jos on niin miksi, minkä ikäisenä, millä metodilla ja pidätkö suunnitelmaa realistisena/oletko aikataulussa?
Itse voin aloittaa sillä, että en ole keksinyt mitään sellaista työtä joka kiinnostaisi minua ja josta uskoisin saavani muutakin iloa kuin palkan. Lisäksi nykyinen työni on terveyttä kuluttavaa, enkä usko sen tekemisen olevan järkevää varsinkaan myöhäiskeski-ikäisenä.
Suunnitelmissa on kerryttää riittävä sijoitusvarallisuus viiteenkymmeneen ikävuoteen mennessä ja sen jälkeen elää sen tuotoilla.
Tuohon on vielä kymmenen vuotta aikaa ja tällä hetkellä olen tavoitteen suhteen aikataulussa. Tietysti mitä vaan voi tapahtua, eihän tulevaisuudesta tiedä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
57 vuotiaana jätin työelämän. Olen nyt 60 vuotias ja olen asunut pitkään Filippiineillä 23 vuotiaan naiseni kanssa. Sijoitusvarallisuutta on sen verran että että kulut peittyvät tuotoilla helposti. Täällä kuluni ovat jo useamman kuukauden olleet 1000€/kk luokkaa. Tuotot ovat keskimäärin tuplat kuluihin, 5 vuoden kuluttua saan myös työeläkettä noin 2400€/kk. Eiköhän tässä pärjätä aika hyvin. Rikas en ole, mutta homma hallussa. Suosittelen!
JohnC
Herää kysymys, että miksi sinun pitää elää vain niillä tuotoilla? Mikset syö pääomaakin, kun ikää on kuitenkin se 60 vuotta? Vai onko tarkoitus jättää perikunnallekin jotain, kun pääomaa ei kuluteta?
57 vuotiaana jätin työelämän. Olen nyt 60 vuotias ja olen asunut pitkään Filippiineillä 23 vuotiaan naiseni kanssa. Sijoitusvarallisuutta on sen verran että että kulut peittyvät tuotoilla helposti. Täällä kuluni ovat jo useamman kuukauden olleet 1000€/kk luokkaa. Tuotot ovat keskimäärin tuplat kuluihin, 5 vuoden kuluttua saan myös työeläkettä noin 2400€/kk. Eiköhän tässä pärjätä aika hyvin. Rikas en ole, mutta homma hallussa. Suosittelen!
JohnC