Onko synnytys nyt käynnissä?
Viime yönä alkoivat supistukset klo 2 aikoihin. Ensin niitä tuli harvakseltaan mutta olivat heti melko kipeitä. Sitten niitä alkoi tulla 10 minuutin välein ja kestivät reilun minuutin kerrallaan. Sain kuitenkin kipulääkkeen avulla vähän nukuttua. Aamulla supistukset laimenivat ja niitä tuli enää silloin tällöin. Kuitenkin koko päivänä ne eivät ole kokonaan lakanneet vaan aina silloin tällöin tulee kipeä supistus. Nyt tulee taas tihenevässä määrin.
latenssivaihe vai? Aamulla oli myös aivan jäätävä huono olo, oksetti ja istuin vessassa kakkosella.
Kommentit (19)
Ei mitään hätää, kun et ole vielä edes raskaana. Tai mistäs minä tiedän. Oota kaivan taas ton palstalääkäri kirjani vol. 8 alatiesynnytykset.
Vierailija wrote:
Uskoisin näin maallikkona, kolme lasta synnyttäneenä että olet varmasti lähiaikoina synnyttämässä. Millä viikoilla raskaus on?
40+3 viikot
ap
Vierailija wrote:
Uskoisin näin maallikkona, kolme lasta synnyttäneenä että olet varmasti lähiaikoina synnyttämässä. Millä viikoilla raskaus on?
Ei tartte edes olla synnyttäny kun voi ajatella, et lähiaikoina synnyttää jos supistelee kovasti.
Sitten kun se on oikeasti käynnissä, ei oo tarvetta kysellä onko vai ei.
Vierailija wrote:
Sitten kun se on oikeasti käynnissä, ei oo tarvetta kysellä onko vai ei.
Tavallaan näin, mutta sitten on aina jonkin verran poikkeuksia. En edes ensikertalaisena luottaisi tähän liikaa, vaan kuulostelisin itseäni. Olen synnyttänyt kolme lasta joista kaksi ilman minkäänlaista kivunlievitystä, koska en synnyttäjänä ole niitä oppikirjamaisia naisia. Olen niitä, jotka pärjää pitkään kotona ja sitten menee sairaalaan ja on alle tunnissa synnyttänyt lapsensa.
Onneksi asuttiin silloin lähellä sairaalaa, sillä jos olisin kuunnellut kätilöiden ja kaiken tietävien maallikoiden ohjeita, kaksi lastani olisi syntyneet kotiin. Esikoisen kanssa olin valmiiksi sairaalassa kun synnytys käynnistyi, mutta hänen jälkeenkään minua ei neuvolassa uskottu nopeaksi synnyttäjäksi. Ei edes kolmatta lasta odottaessa, vaikka kaksi edellistä synnytystä oli kestäneet alle kolme tuntia.
Kuulostaa latenssivaiheelta. Silloin on tyypillistä että supistuksiin tulee vielä eri pituisia taukoja mutta ne eivät kuitenkaan lopu kokonaan. Eli juuri niin kuin kuvailit. Myös mahan sekaisin meneminen on merkki alkavasta synnytyksestä.
Mulla alkoi aika samanlailla oma synnytys, mutta lisäksi tuli verta. Vauva syntyi sitten seuraavana yönä klo 2.
Ilmeisestikin eka lapsi kyseessä mutta luulenpa ettei enää mene montaa tuntia niin sulla on käärö sylissä. Kuulostaa että valmistelevia supistuksia on tullut jo aika kauan. Jos asut kaukana sairaalasta niin alahan suunnitella lähtöö ja vähintään paa tavarat valmiiks. Kaikillahan supistukset ei välttämättä muutukaan aivan jäätävän hirveen karmeiks. Veikkaukseni neljän lapsen kokemuksella on että ensi yönä tulee lähtö sairaalaan kun miehesi on syvimmässä unessa kello 2 :D
Ponnista ja kato tuleeko sieltä mitään
Kannattaisi varmaan soittaa synnärille ja kysyä heiltä mielipidettä, mutta arvioisin maalikkona, että synnytät ihan pian.
Oloja voi seurailla kotona vielä ihan hyvin jos pärjäät kipujen kanssa. Huomaat sitten kyllä kun ne jäävät oikeasti päälle ja välit lyhenee. Sitten kannattaa soittaa sairaalaan ja nyt kerkeät hyvin pakata tavarat valmiiksi. Ei varmasti mene enää kauaa.
Mikä siellä on tilanne, vai onko lähtö tullut jo?
Juuri noin on mennyt itsellä molemmissa synnytyksissä (myös kun sain keskosen) ja lisäksi vuotanut verta ja limatulppaa.
Kaikkea täältä taas kysytäänkin🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
On vähän kuin ois nälkä...
Syönkö leivän vai en?
Apuaaa!!!
Heh. Me ollaan täällä niin kaiken alan erikoistietäjiä. Synnytykset erikoisesti. Tänne vaan kyselemään niin me osataan antaa 100% oikeat ohjeet, lääkitykset jne.
Ps. me googletetaan ja sit vastataan. Näin tämä homma toimii. Ja kai sulla ne poltot on yhä vaan ? Sillai ne lapset syntyy kun poltot alkaa.
Odota vain rauhassa kotona ja kun vauva pää on tulossa ulos voit pikkuhiljaa alkaa hipsuttelemaan kohti sairaalaa.