Korvaongelma! Korva rutisee, pulputtaa ja vuotaa nestettä ja menee tukkoon. Mikä on vikana? Korvatipat eivät auta
Korva on tukkoinen ja vuotaa varsinkin öisin, tyynyssä on läiskiä ja herään öisin kun pitää kuivata korvaa tai korvasta kuuluu plops. Korva rutisee ja pulputtaa ja plopsahtelee. Sain korvatippoja kolme viikkoa sitten mutta ne eivät taida toimia. Onko muilla ollut tälläistä, mitä korvassa tapahtuu ja mikä siihen auttaa???
Kommentit (37)
Kannattaisi varmaan mennä uudestaan lääkäriin ja kertoa että aiemmin määrätyt tipat eivät auta.
Jos nyt vain varaisit ajan korvalääkärin vastaanotolta!
Vierailija wrote:
Korvalääkärille ei noin vain mennä, täytyy ensin päästä normaalille lääkärille joka sitten laittaa lähetteen eteenpäin jos ei itse osaa auttaa. Ja se ei ole nopea prosessi.
Todennäköisesti korvassa on vahatulppa, joka pikkuisen liikkuu. Varaa terveyskeskukseen aika sairaanhoitajalle korvien putsaukseen / tyhjennykseen.
Tilaa aika terveyskeskuksesta, sairaanhoitaja katsoo sen ja tekee korvahuuhtelun. Vaikkua täysi luulenpa, siinä ei mitkään tipat enää auta. Saattaa olla myös tulehtunut.
Ehkä tippoja jäi korvaan ja se tulee nesteenä ulos. Liikaa nyt vetisyyttä? Onko korvatulehdusta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Korvalääkärille ei noin vain mennä, täytyy ensin päästä normaalille lääkärille joka sitten laittaa lähetteen eteenpäin jos ei itse osaa auttaa. Ja se ei ole nopea prosessi.
Ei vai? Kyllä olen saanut ajan varattua juuri silloin, kun on ollut tarpeen, yksityiseltä puolelta tietenkin. Arvauskeskuksen kautta en hakeudu mihinkään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei vai? Kyllä olen saanut ajan varattua juuri silloin, kun on ollut tarpeen, yksityiseltä puolelta tietenkin. Arvauskeskuksen kautta en hakeudu mihinkään.
Terveystalo ainakin vaati/kysyi voimassa olevaa lähetettä kun yritin klikata aikaa korvalääkärille.
ruiskautan silloin tällöin, ehkä jopa kerran viikossa, korvaani OTOCUR -nimistä korvasuihketta, eikä korvani ole mennyt tukkoon saatikka loiskinut. Kannattaa tietysti aloittaa hyvinvointihoitajan (ent. sairaanhoitaja) suorittamalla korvien huuhtelulla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Terveystalo ainakin vaati/kysyi voimassa olevaa lähetettä kun yritin klikata aikaa korvalääkärille.
Omituista.
Olen siis yrittänyt huuhtoa korvaa remo-vaxilla, antanut aineen vaikuttaa ja huuhdellut mitta se tuntuu vaan pahentavan tilannetta, korva menee enemmän tukkoon ja huuhtelu käy huimaamaan.
Mitä lääkäri sanoi syyksi, ku sait tipat? Onko korvaa puhdistettu missään vaiheessa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Valitsitko "Yksityisasiakas" vai jotain muuta? Jos menee työterveysasiakkaana, silloin voi olla, että sopimuksen mukaan tarvitaan lähete työterveyslääkäriltä. Mutta itse maksavana kyllä pääsee suoraan erikoislääkärille.
Vierailija wrote:
Olen siis yrittänyt huuhtoa korvaa remo-vaxilla, antanut aineen vaikuttaa ja huuhdellut mitta se tuntuu vaan pahentavan tilannetta, korva menee enemmän tukkoon ja huuhtelu käy huimaamaan.
Eikö lääkäri putsannut korviasi?
Jos haluat säilyttä kuulosi? Tilaa aika Terveyskeskus Heti.Tai mene jonottamaan ilta nyt terveyskeskus-päivystys.
Vahatulppa?