Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vetää raja työn ja vapaa-ajan välille?

Vierailija
16.10.2023 |

Teen töitä henkilökohtaisena avustajana ja minulla on hankaluuksia vetää rajaa vapaa-ajan ja työajan välille erään asiakkaan kanssa. Minulla on tällä hetkellä siis useampi avustettava.

Hän on kehitysvammainen ja hän ei ymmärrä etten ole aina tavoitettavissa ja että minulla on myös muita töitä. Soittaa usein juuri niihin aikoihin kun olen joko toisen asiakkaan luona tai jo nukkumaan menossa.

Menen melko aikaisin nukkumaan koska teen useampaa työtä samaan aikaan ja yleensä olen todella väsynyt jo 21 aikaan jolloin hän yleensä soittaa.

Estää ei oikein voi koska työasioista täytyy kuitenkin puhelimitse sopia, olen kyllä aina vastannut vain viestillä että olen töissä mutta se ei juurikaan auta koska hän ei yksinkertaisesti ymmärrä että teen hänen avustamisen lisäksi useampaa muutakin työtä.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä äänettömälle. Myös eri soittajat voi jaotella, niin että he pääsevät läpi aina.

Vierailija
22/26 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sellainen. Jollei työnantajan puolesta ole saatavilla, niin hanki itse erillinen liittymä työasioille. Ja henk.kohtaista numeroa et enää käytä missään työhön liittyvässä ja lisäksi estät siihen numeroon kaikki nykyiset, työhön liittyvät numerot. Sitten vaan kerrot avustettavillesi, että puhelinnumero on vaihtunut, sen enempää selittelemättä. Tälle rajojasi ymmärtämättömälle avustettavalle et tietenkään vastaa, jos olet toisen avustettavan luona. Sehän on täysin väärin tätä toista avustettavaa kohtaan, joka sillä hetkellä maksaa palkkaa ajastasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma liittymä työasioille ja joku palikkapuhelin. Rajaat milloin olet tavoitettavissa. Tuo työ on niin huonosti palkattua että en tosiaan joustaisi yhteydenpitoa vapaa-ajalle ollenkaan. 

Vierailija
24/26 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oikeasti, jätä vastaamatta työajan ulkopuolella, jos ei ole joku hengenhätä. Kyllä kehitysvammainenkin voi pompottaa ja käyttää sinua hyväksi, vaikkei sitä ihan ymmärräkään. Muuten puhe esimiehen kanssa että miten toimitaan.

Minkä esimiehen kanssa?

Valtaosa henkilökohtaisista avustajista on suorassa työsuhteessa avustettavaansa. Ei ole hallinnollisia esimiehiä.

Vierailija
25/26 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oikeasti, jätä vastaamatta työajan ulkopuolella, jos ei ole joku hengenhätä. Kyllä kehitysvammainenkin voi pompottaa ja käyttää sinua hyväksi, vaikkei sitä ihan ymmärräkään. Muuten puhe esimiehen kanssa että miten toimitaan.

Minkä esimiehen kanssa?

Valtaosa henkilökohtaisista avustajista on suorassa työsuhteessa avustettavaansa. Ei ole hallinnollisia esimiehiä.

No sittenhän on vielä helpompaa lopettaa työsuhde rajattomaan asiakkaaseen jos vain haluaa. Kyllä avustajalle aina hommia löytyy muualtakin.

Vierailija
26/26 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillinen työpuhelin/-liittymä, poistaa tuon vapaa-ajan tavoitteluyritysten ongelman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä