Onko liian hidasta laihtumista jos on 5kk:n aikana laihtunut 14kg?
Paljon on vielä pudotettavaa, mutta pikkuhiljaa. Alkuun lähti nopeasti kiloja kun oli surua ja sen myötä ruokahaluttomuutta. Kun pahin tuska oli ohi, niin päätin, että nyt mä tämän teen ja pudotan painon normaaliin.
Tavoite päästä 60-65kg. Paino tällä hetkellä 110kg.
Kommentit (38)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei todellakaan. Seuraappa tän palstan läskikasoja, jotka "yrittää" vuodesta toiseen saamatta edes 10 kiloa pois. Herkut vie aina ykköspaikan valailla ja liikunta ei tule kysymykseenkään. Sitten syytellään geenejä, stressiä ja uhriudutaan. Vaikka se ei oikeesti kauhean vaikea juttu ole. Säkin oot saanu 14kg 5kk:n aikana. Hienosti mennyt!
Miten tällainen toisen ihmisen arvon alentaminen on päässyt läpi?
Tässä mitään arvoja olla alennettu, vaa kerrataan sitä mikä käy aina ilmi tällä palstalla lihavien suhteen.
Miksi käytät sanoja kuten läskikasa ja valas?
Koska olen hieman heikkolahjainen ja äo on alle sadan.
Koska läskikasa on totuus, ja valaita ne muistuttaa. Pitäskö mun käyttää jotain "kehopositiivsta" sun muuta nykymaailman hyssyttelysontaa, vaikka läskinä olemisessa ei ole mitään positiivista kellekkään ja läskien määrä vain lisääntyy?
Vierailija wrote:
Suositeltu laihtumisnopeus on 0,5 kg/vk, ja eikös tuo sun tahti mene aika hyvin tuohon haarukkaan?
Oma kymmenien vuosien kokemus on, että kilo kuukaudessa vasta toi pysyvän tuloksen. Siinä ehtii sopeutua pääkin vähempään syömiseen.
Vieäkin on kirjahyllyssä hyllyllinen pikalaihdutusoppaita. Kaikkia tuli kokeiltua ja tyhmälnä vielä useampaan kertaan, sitä luulee helposti, että toinen tai kahdestoista kerta samaa toimimatonta dieettiä toimisi lopulta pysyvästi laihtumiseen. Joitakin tapauksia toki historia tuntee, että niin on käynytkin.
Kuulostaa varsin hyvältä. Jos paino putoaa elämäntapojen muutosten vuoksi, niin pudotus on yleensä hitaampi mutta pitkäkestoisempi. Joskus paino saattaa pysyä pitkään jossain painossa eikä siitä kannata liikoja stressata. Kyllä se siitä sitten taas lähtee.
Itseasiassa tuo on ehkä jopa liian kova tahti. Varo jojo-effektiä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tärkeämpää on pysyvä tulos kuin nopeus.
No niinhän se on. Kyllä ihmiset ovat jo sanoneet, että olet laihtunut eli kai se sitten näkyy jo musta. Itse en oikein huomaa mitään eroa muuta kuin puntarin lukemat pienenee.
Joo se on jännä ettei itse huomaa oikein mitään eroa. Itse olen laihtunut 9kg, mikä on kuitenkin aika paljon. Silti en huomaa mitään, paitsi että housut tippuu. Varmaan jos olisin mittanauhalla ottanut mittoja itseltäni, tajuaisin että oikeasti olen kutistunut selvästi.
Hyvä tahti. Itse olen laihduttanut tai oikeastaan laihtunut normaalipainon sisällä 1kg kolmessa kuukaudessa. Kiva jos toinen kilo lähtee samalla tavalla. Vaikuttaa siltä että paino myös pysyy tässä ja vain hyvin pienellä muutoksella lähinnä sokeristen asioiden syömisessä.
Vierailija wrote:
Itseasiassa tuo on ehkä jopa liian kova tahti. Varo jojo-effektiä.
Sehän riippuu siitä, onko kaalikeittokuurilla vai syökö oikean kokoisia annoksia hyvää ruokaa. Itse laihdutin 20 raskauskiloa pois 4 kuukaudessa syömällä ihan täysiä, kukkuraisia lautasia ruokaa, proteiinia n. 100 g / ateria ja loput kasviksia + rasvat. Kolme ateriaa päivässä + pieni iltapala. Eivät ole ne kilot tulleet vielä 20 vuodessa takaisin, syön edelleen samalla tavalla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä sopii yhdelle, ei sovi välttämättä toiselle. Itse laihdutin 4 kuukaudessa 80 kg:sta 60 kg. Olin siinä painossa ehkä vuoden. Sitten laihdutin/laihduin vielä 60 kg:sta 50 kg parissa kuukaudessa. Itselleni näyttää sopivan tahti 5kg/kk. Nyt ei ole tarvetta enää laihtua.
Sä olet sitten varmaan mua lyhyempi kun 50kg painat. Se ei ole mun tavoite koska olisin silloin alipainoinen.
167 cm. Painoni on nyt asettunut johonkin 52-54 kiloon, ja se tuntuu sopivan keveältä ilman että luut paistaa läpi. Nivelrikkoiselle hyvä, kun ei ole niin paljon rasitusta nivelille. Tsemppiä sinulle laihdutukseen!
No en mä ole kuin sentin sua pidempi. Ei ole mun tavoite olla noin hoikka. Olen lanteikas ja vartalon mallilta sellainen, että tuossa painossa näyttäisin liian laihalta. 60kg on hyvä.
Kiitos tsempeistä.
"167 cm. Painoni on nyt asettunut johonkin 52-54 kiloon, ja se tuntuu sopivan keveältä ilman että luut paistaa läpi. Nivelrikkoiselle hyvä, kun ei ole niin paljon rasitusta nivelille. Tsemppiä sinulle laihdutukseen! "
Tässä näkee kyllä hyvin sen eri rakenteisia ihmiset ovat luonnostaan. Olen itse 162 cm, ja 52 kg painossa jokainen luu törrötti, kylkiluut pystyi laskemaan vaivatta parin metrin päästä, posket olivat lommolla ja minulta kysyttiin (asiakaspalvelutyössä) jatkuvasti huolestuneena jaksanko seistä ja miten pärjään töissä syövän kanssa. Painoindeksin mukaan normaalipainon rajoissa, mutta olin oikeasti aika pahan näköinen. En tarkoita että luusto itsessään painaisia enemmän, mutta ruumiinrakenteita on erilaisia - joku siro aasialaistyyppinen nuori nainen olisi näyttänyt samassa painossa varmasti oikein kivalta ja sopusuhtaiselta, mutta tällä leveällä luustolla, isoilla rinnoilla, isolla lantiolla jne. oli vaikutelma anorektikko, syöpäsairas, tai muusta syystä nälkiintynyt/kuihtunut.
Vierailija wrote:
"167 cm. Painoni on nyt asettunut johonkin 52-54 kiloon, ja se tuntuu sopivan keveältä ilman että luut paistaa läpi. Nivelrikkoiselle hyvä, kun ei ole niin paljon rasitusta nivelille. Tsemppiä sinulle laihdutukseen! "
Tässä näkee kyllä hyvin sen eri rakenteisia ihmiset ovat luonnostaan. Olen itse 162 cm, ja 52 kg painossa jokainen luu törrötti, kylkiluut pystyi laskemaan vaivatta parin metrin päästä, posket olivat lommolla ja minulta kysyttiin (asiakaspalvelutyössä) jatkuvasti huolestuneena jaksanko seistä ja miten pärjään töissä syövän kanssa. Painoindeksin mukaan normaalipainon rajoissa, mutta olin oikeasti aika pahan näköinen. En tarkoita että luusto itsessään painaisia enemmän, mutta ruumiinrakenteita on erilaisia - joku siro aasialaistyyppinen nuori nainen olisi näyttänyt samassa painossa varmasti oikein kivalta ja sopusuhtaiselta, mutta tällä leveällä luustolla, isoilla rinnoilla, isolla lantiolla jne. oli vaikute
Juuri tätä mä tarkoitin. Mä olen siis ap ja mä olen myös lanteikas ja rakenteeltani sellainen, että 52 kiloisena olisin ihan liian laiha.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä sopii yhdelle, ei sovi välttämättä toiselle. Itse laihdutin 4 kuukaudessa 80 kg:sta 60 kg. Olin siinä painossa ehkä vuoden. Sitten laihdutin/laihduin vielä 60 kg:sta 50 kg parissa kuukaudessa. Itselleni näyttää sopivan tahti 5kg/kk. Nyt ei ole tarvetta enää laihtua.
Sä olet sitten varmaan mua lyhyempi kun 50kg painat. Se ei ole mun tavoite koska olisin silloin alipainoinen.
167 cm. Painoni on nyt asettunut johonkin 52-54 kiloon, ja se tuntuu sopivan keveältä ilman että luut paistaa läpi. Nivelrikkoiselle hyvä, kun ei ole niin paljon rasitusta nivelille. Tsemppiä sinulle laihdutukseen!
No en mä ole kuin sentin sua pidempi. Ei ole mun tavoite olla noin hoikka. Olen lanteikas ja vartalon mallilta sellainen, että tuossa painossa näy
No kenenkään vartalon malli ei ole semmoinen että normaalipainoisena näyttäisi liian laihalta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No en mä ole kuin sentin sua pidempi. Ei ole mun tavoite olla noin hoikka. Olen lanteikas ja vartalo
Jos mä painaisin 52kg, niin olisin alipainoinen. Ja kyllä ihmisillä on erilaiset vartalot ja toiselle sopii paremmin toinen paino kuin toiselle.
Ei todellakaan. Normaalisti suositeltava pudotustahti on 0,5 kg viikossa, jolloin tuossa ajassa olisi suositeltavinta pudottaa n. 10 kg.
Sen alle olisi hidas tahti, mikä ei sekään haittaisi, koska hiljaa hyvää tulee.
Sinun tahtisi taas on tavallista/suositeltua hieman rivakampi. Ei sekään vaarallista ole, jos maltti pysyy mukana. Mutta älä yritä pudottaa vielä tuota nopeammin, sellainen ei yleensä ole terveellistä tai johda kestävään laihtumiseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen 168 cm ja tuossa painossa aivan alipainoinen. Hormonitointa loppuu tms. 5 kg tuohon lisää on hyvä.
Mulla on pudonnut samassa ajassa 10kg, olen ihan tyytyväinen. Mieluummin hitaasti ja tasaisesti, nopea pudotustahti on aina aiemmin kostautunut.
Vierailija wrote:
Ei todellakaan. Normaalisti suositeltava pudotustahti on 0,5 kg viikossa, jolloin tuossa ajassa olisi suositeltavinta pudottaa n. 10 kg.
Sen alle olisi hidas tahti, mikä ei sekään haittaisi, koska hiljaa hyvää tulee.
Sinun tahtisi taas on tavallista/suositeltua hieman rivakampi. Ei sekään vaarallista ole, jos maltti pysyy mukana. Mutta älä yritä pudottaa vielä tuota nopeammin, sellainen ei yleensä ole terveellistä tai johda kestävään laihtumiseen.
No siis alkuun tippui paino vähän nopeammin ruokahaluttomuuden vuoksi, mutta kyllä se painon tippuminen siitä tasaantui.
Hienoa työtä olet tehnyt! Ei todellakaan liian hidas tahti!
Koska olen hieman heikkolahjainen ja äo on alle sadan.