Oletko kokenut mustasukkaisuutta parisuhteessassi?
Oletko ollut itse mustasukkainen vai onko kumppanisi ollut mustasukkainen? Miten käsittelitte asiaa?
Kommentit (28)
Olin mustasukkainen kun edellinen puoliso alkoi pitämään yhteyttä ex-ukkonsa kanssa. Heidän suhde ei ollut alunperinkään terve ja tiesin että se mies haluaa vain yhtä asiaa. Toisaalta tiesin että minulla ei ole oikeutta kieltää olemasta kavereita. Sitten pettämisen raja ylittyi ja minä lähdin lätkimään
Muutama tilanne on parisuhteessa aiheuttanut mustasukkaisuutta, puolin ja toisin. Kun tilanne on käsitelty ei niihin ole tarvinnut sen jälkeen palata.
Luojan kiitos, en ikinä! Kumpaankaan suuntaan, olisi ihan kamalaa!
Itse minun oli vaikea ymmärtää miesystäväni suhdetta exäänsä. Mies oli seurustellut naisen kanssa jonkin aikaa, mutta he eivät ehkä olleet koskaan käsitelleet suhdettaan ja sen päättymistä loppuun asti, koska mies meni aina auttamaan exäänsä milloin tällä nyt jotain ongelmaa sattui olemaan, oli se sitten lampun vaihtoa tai mitä tahansa. He myös viestittelivät ahkerasti keskenään ja heidän viestittelynsä ei ollut aivan harmitonta. En ole ehkä varsinaisesti kokenut mustasukkaisuutta, mutta surua kylläkin, sillä minusta on tuntunut ettei mies ole arvostanut suhdettamme siten kuin olisin toivonut. Koskaan hän ei varmasti ole pettänyt, mutta olen kokenut henkistä pettämistä.
Vierailija wrote:
Olin mustasukkainen kun edellinen puoliso alkoi pitämään yhteyttä ex-ukkonsa kanssa. Heidän suhde ei ollut alunperinkään terve ja tiesin että se mies haluaa vain yhtä asiaa. Toisaalta tiesin että minulla ei ole oikeutta kieltää olemasta kavereita. Sitten pettämisen raja ylittyi ja minä lähdin lätkimään
Juuri tästä syystä en lähde ollenkaan noihin "olemme exän kanssa/uuden sihteerin kanssa nyt vain oikein hyviä ystäviä"-leikkeihin, vaan miehellä on alusta asti jo täysin selvänä se että mitään uusia naisystäviä, tai vanhoja uudelleen lämmitettyjä ei tule elämään sinä aikana kun minun kanssa suhteessa on. Jo olemassaolevat kaverisuhteet on toki eri asia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Juuri tästä syystä en lähde ollenkaan noihin "olemme exän kanssa/uuden sihteerin kanssa nyt vain oikein hyviä ystäviä"-leikkeihin, vaan miehellä on alusta asti jo täysin selvänä se että mitään uusia naisystäviä, tai vanhoja uudelleen lämmitettyjä ei tule elämään sinä aikana kun minun kanssa suhteessa on. Jo olemassaolevat kaverisuhteet on toki eri asia.
"uuden sihteerin" 🤣
Vierailija wrote:
Miehelläni on hänen exänsä nimi tatuointina ja joudun aina tuijottamaan sitä kun hän riisuu paitansa. Tiedän että se on ihan tyhmää, mutta haluaisin että hän hankkiutuisi eroon siitä:(
"Reiska"
Kokenut mustasukkaisuuden, luulo sairauden ja vainoamisen tuhoisan vaikutuksen itseeni kohdistettuna. Ilman pienintäkään annettua aihetta. Kaikki johtuen puolison omistus halusta. Jopa kaihtimien avaaminen aamuisin oli mukamas kutsu. Eikä ymmärtänyt, miksi itse en tuntenut hänestä pienintäkään riippuvuutta tai mustan kipeyttä. Sai mennä ja tulla miten halusi. Lopulta otin avioeron, lähestymis kiellon ja aloitin todellisen elämän lasteni kanssa. Joskus lähestymiskielto toimii, joskus ei. Meidän kohdalla se toimi muutamaa yritystä lukuunottamatta.