Miksi Suomessa ei nykyään kestetä tuoksuja ollenkaan?
Ei saisi käyttää hajuvesiä, tuoksullisia pesuaineita tai tehdä grilliruokaa.
Kommentit (67)
Tätä olen ihmetellyt. Sitten Ikean kynttiläosasto pursuaa tuoksukynttilöitä ja kauppa käy. Luulisi, että tuoksukynttilät jäisivät ostamatta hajusteidensa vuoksi, kun ihmiset eivät näitä tunnu Suomessa sietävän.
Vierailija wrote:
Tätä olen ihmetellyt. Sitten Ikean kynttiläosasto pursuaa tuoksukynttilöitä ja kauppa käy. Luulisi, että tuoksukynttilät jäisivät ostamatta hajusteidensa vuoksi, kun ihmiset eivät näitä tunnu Suomessa sietävän.
Mielenkiintoinen huomio. Eli olisiko asia oikeasti niin, että tuoksuja siedetään ja suorastaan tykätään niistä, mutta se on toisen valitsema tuoksu, joka ärsyttää. Halutaan päättää kaikesta itse, tuoksuistakin.
Jaa, en mä oo huomannut etteikö kestettäisi. Ei oo kukaan tullut valittamaan
Nykyään on mahdollisuus pestä itsensä, niin ei tarvitse sitä paskan hajua peittää parfyymilla. On hirveää istua bussissa, kun viereisen tyypin vaatteet haisee, sitten on uitu hajuvedessä, niin kyllä siinä astmaatikko ei saa hengitettynä.
Kenellekään ei tee hyvää uida kemikaaleissa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mielenkiintoinen huomio. Eli olisiko asia oikeasti niin, että tuoksuja siedetään ja suorastaan tykätään niistä, mutta se on toisen valitsema tuoksu, joka ärsyttää. Halutaan päättää kaikesta itse, tuoksuistakin.
Vain idiootti polttaa kynttilöitä sisällä.
Teini-iän jälkeen tulee ne astmat, allergiat ja migreenit. Nuorena silti erotti kemiallisen kauhean tuoksun ja luonnollisen vienon tuoksun toisistaan. Aistit ovat joillakin normaalit, en tiedä millä te turrutatte aistinne?
Iso osa Suomen kouluista ja toimistorakennuksista on homeessa. Homealtistumiset altistavat edelleen hajusteherkkyydelle.
Suomalainen ei näytä sietävän enää mitään. Kaikki häiritsee: muut ihmiset, eläimet, hajut, maut, äänet... Eristäydytään, mutta samalla valitetaan yksinäisyyttä.
Individualismi ja elintaso ovat vaan menneet niin pitkälle, ettei ihminen siedä enää mitään tai ketään.
Liika hygienia muuten aiheuttaa yliherkkyyksiä. Ja liika ruutuaika aiheuttaa lapsilla autismin ja adhd oireita. Tutkimuksia näistä. Ei kukaan näitä halua kuulla kun tarkoittaa sitä, että vastuu ongelmista on itsellä vanhempana.
Vierailija wrote:
Suomalainen ei näytä sietävän enää mitään. Kaikki häiritsee: muut ihmiset, eläimet, hajut, maut, äänet... Eristäydytään, mutta samalla valitetaan yksinäisyyttä.
Individualismi ja elintaso ovat vaan menneet niin pitkälle, ettei ihminen siedä enää mitään tai ketään.
Liika hygienia muuten aiheuttaa yliherkkyyksiä. Ja liika ruutuaika aiheuttaa lapsilla autismin ja adhd oireita. Tutkimuksia näistä. Ei kukaan näitä halua kuulla kun tarkoittaa sitä, että vastuu ongelmista on itsellä vanhempana.
Mua jotenkin ärsyttää tuo teksti. Et tiedä yhtään muiden tuntemuksia ja missä melusaastetungoskaupungissa elävät. Ihmiset kaipaavat tilaa ja rauhaa. Ja sitä ei ole. Kaikki tungettu ahtaasti ja koko ajan pitäisi sietää ja sietää. Eivät ihmiset ole samanlaisia keskenään että eletään kuin Neuvostoliitossa ja melukylässä. On ihan tervettä ja normaalia että ihmiset tunnistavat mikä ei sovi ja sopii.
Aina jostain valitetaan. Laita dödöä kainaloon niin valitetaan dödön hajusta. Älä laita niin sitten valitetaan kun haisee hiki.
Todella harva hajuvesi tuoksuu muuten edes hyvältä. Semmoinen keinotekoinen hajujen kakofonia yleensä kun tulee parfyymiä käyttävä ihminen vastaan. Sama hajustetuissa hiuslakoissa, niissä haisee ne kemikaalit ja hajusteet epämiellyttävästi ristiin. Ei mitään valittamista siitä että noilla lotraaminen on vähentynyt!
Tää on siitä hauska että hajuttomaksi ajetussa Suomessa jossa kukaan ei uskalla tuoksua miltään, osalle on jäänyt levy päälle ja jankutetaan 30 vuotta vanhoja hokemia "hajuvedellä lotraaminen" tai "uidaan hajuvedessä" jotka ei vastaa todellisuutta millään tavalla.
Mutta omiin ajatuksiin on jäänyt pyörimään tällainen teoria että jos menen bussiin (miksi se on aina bussi?) vierustoveri on "kaatanut päälleen ämpärillisen parfyymiä"
Itsekkäät hajuste haisulit ovat läsnä kaikkialla. Voisivat hiljalleen työntää ne Gaültiër pullonsa hanuriin ja ottaa muut huomioon. Kerrassaan itsekkäitä ihmisiä.
Suomessa ei käytetä hajuvesiä enää niin että se olisi ongelma. Tyhjää länkytystä tuoksuhysteerikoilta.
Nykyään? Ainahan tämä on ollut kertakaikkisen hajuton, mauton ja väritön maa ja ihmiset sen mukaisia