"Helsingin Suomalainen Klubi ei salli jäsenikseen naisia" - Eikös tämä ole ihan suoraan lakien vastaista?
Kommentit (98)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onhan tuo aika vanhanaikaista, mutta ajatuksena on siis ns. gentlemans club, esim. brittejä mukaillen. Näin naisena toivoisin että meilläkin olisi joku tuollainen kiva, tyylikäs klubi johon kuulua, mutta tämä ei ilmeisesti ole naisten juttu.
Eikö naisilla ole nykyään satamäärin klubeja ja tiloja ja tilaisuuksia joihin ei miehet pääse? Vai onko ongelmana se, että noihin kokoontuu niin asenteellista porukkaa ettei kukaan täyspäinen kestä kuunnella noita sekuntia pidempää?
Paitsi että kyllä miehet niihin pääsee. Sanovat vaan olevansa transsukupuolisia ja sisäänpääsy on taattu.
Aivan sama mulle. Jos ei pääse niin ei pääse. Jos oikeasti kyrsii asia, niin perustakaa vastaava klubi vain naisille. Mua vähän ihmetyttää miksi tämmöisestä edes nostetaan mekkala. Mieheni käy "äijien saunaillassa" silloin tällöin. En todellakaan haluaisi änkeä mukaan.
Topikki lukkoon ja aloittajalle bänniä.
Ihan on ok. Pitää miehilläkin olla oikeus omiin joidenkin mielestä "typeriin" juttuihin.
Minunkin mieheni käy kerran kuussa herrakerhossa ja se on mulle ihan ok.
Koen ongelmaksi lähinnä sen, että joudun (naisena) silloin tällöin osallistumaan kokouksiin, joita järjestetään Suomalaisen Klubin kabinettitiloissa. Miehet saavat omasta puolestani pitää klubinsa, mutten haluaisi joutua asioimaan sellaisen järjestön tiloissa, joka ei hyväksy naisia jäsenekseen.
Vierailija wrote:
Kyllä yksityiset tahot saavat syrjiä. Esimerkiksi seurustelukumppanikseen voi kelpuuttaa vain tietyn sukupuolen edustajia.
Kuten myös tietyn ikäisia, värisiä, tietyn koulutuksen saaneita tai taloudellisen tilanteen omaavia, uskonnosta tai äidinkielestä puhumattakaan.
Minut kutsuttiin Miesten juttu kerhoon aikanaan. Joku valitti että sinne pitää päästä naistenkin. Koko jutun idea oli siinä että miehet voivat keskustella keskenään.
Vierailija wrote:
Eikös Zonta club ole vain naispuolisille?
Ainakin Naisasialiitto Unioni on .
Vierailija wrote:
Zonta :DDD Vähän niin kuin Sonta club XD Luulin tätä trolliks, mut siis ei ilmeisesti ollutkaan?
Vierailija wrote:
Koen ongelmaksi lähinnä sen, että joudun (naisena) silloin tällöin osallistumaan kokouksiin, joita järjestetään Suomalaisen Klubin kabinettitiloissa. Miehet saavat omasta puolestani pitää klubinsa, mutten haluaisi joutua asioimaan sellaisen järjestön tiloissa, joka ei hyväksy naisia jäsenekseen.
Ole sitten osallistumatta. Kokouksia voi järjestää muuallakin. Jostain syystä kuitenkin lähtökohtasi on, että koko maailma pyörii sinun napasi ympärillä ja jos saat päähäsi haluta jotain niin muiden on syytä hypätä toimeen sen toteuttamiseksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ehkä vähän huvitti, kun hesarin juttuun haastatellut mies kertoi ettei naisia haluta porukkaan, koska klubilla miehet puhuu keskenään henkilökohtaisista asioistaan joista voisi olla vaikea puhua naisten aikana. Eli toisin sanoen vanhat ukot ruikuttavat toisilleen kadonneista erektioistaan. Ja sitä varten täytyy olla oma klubi.
En oikein ymmärrä miksei miehillä voi olla omaa paikkaa jossa puhua asioista. Miesten itsem u r h a t ovat suuri ongelma ja puhuminen toisille miehille taatusti auttaa ehkäisemään mtongelmia.
Mä en oikein usko että nuo tuolla puhuvat itsemurhista ja mielenterveysongelmistaan vaan enemmänkin bisneksistä, mutta...
Hienoa että on tällaisia klubeja. Ei kaikki halua akkoja joka paikkaan. Eivät naisetkaan joskus halua kuin olla keskenään. On vapautta sallia tällainen.
Vierailija wrote:
Kyllä. Sonta klubi on naisille
Onko kellään kokemusta International Women's Club of Helsinki klubista?
Kyllä asiakkaansa saa edelleen valita. Ja jos sinulla on itse omistamaasi toimintaa niin itse saat säännöt määrätä. Esim. saat perustaa ravintolan joka on avoinna vain valkoisille miehille, jos niin haluat.
Ongelma on helposti ratkaistu: juridinen sukupuoli ilmoitusasiana vaihtoon ja vaikka tekoviikset nenän alle heilumaan vielä lopulliseksi hämäykseksi.
kyllä dynamiikka muuttuu jos porukkaan tulee joku toista sukupuolta oleva. sen huomasi jo aikoinaan teiniporukoissa. minun puolestani voivat olla keskenään niin miehet kuin naisetkin.
Ei taida miehet päästä Marttoihin
Naisten mielestä kaikki on syrjintää, paitsi nykyisen kaltainen yhteiskunta, joissa miehet kustantavat työllään naisten elämisen, naisilla on enemmän oikeuksia ja vähemmän velvollisuuksia kuin miehillä ja jossa naiset saavat samoista rikoksista kuin miehet, *aina* miehiä pienemmät tuomiot tai ei tuomiota laisinkaan. Kyllä on kiva sortaa naisia! :D