Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieliala nousee ilman syytä?

Vierailija
16.10.2023 |

Lääkäri pyysi minua pitämään mielialapäiväkirjaa. Tänään katsottiin ne läpi ja heinäkuussa keskiarvo 3,4. Elokuussa 3,8. Syyskuussa 4.2 ja viime viikolla 5. Selkeää syytä ei ole. 

**Asteikko 1-5. 1 surkein olo, 5 mahtava olo. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä,että seuraat ja rehellisesti lääkärille kerrot. Onko suvussa kaksisuuntaista?

Vierailija
22/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen pysty kommentoimaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvä,että seuraat ja rehellisesti lääkärille kerrot. Onko suvussa kaksisuuntaista?

Suvussa adhd:ta ja skitsofrenia yhdellä läheisellä.

Vierailija
24/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole ihan normaalia jos sinua on aluksi ahdistanut talvella?? Ei ahdistuksesta toivu ihminen asap.

Relaa ❤️

Vierailija
25/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylls

Vierailija
26/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ylls

Ylläs?

Vierailija
27/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha

Vierailija
28/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös tarkoitin

Vierailija
29/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ryyppääminen jäänyt vähemmälle.

Vierailija
30/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on, että mieliala noussut! 

itse kävin kerran 3kk ryhmäterapian jossa yksi tehtävä oli seurata päivittäin /viikottain mielialaa.  Mulla nousi mieliala terapian aikana mielialaa tarkastellessa vastaavasti.

koska mielialapäiväkirja saa pysähtymään, reflektoimaan päivää, pohtimaan oliko se huono vai ei. Tulee tietoisemmaksi hyvästä olotilasta. Se luo kiitollisuuden ja hyvän kierteen .

mielialapäiväkirjaa kannattaa jatkaa. 

olen onnellinen puolestasi ap. 

Vierailija
31/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kiitollisuuspäiväkirjan pitäminen lisää kiitollisuutta elämässä. 

kun alkaa seurata mielialaa alkaa nähdä ne harmaan eri sävyt. Että päivät ei olekaan täysin huonoja , ne onkin ensin 2/5 ja joskus 3/5. Vaikka väliin mahtuu niitä 1/5. Niin se keskiarvo sieltä vaan nousee pikkuhiljaa, kun päiväkirjan avulla ihminen opettaa aivonsa näkemään elämänsä hyvät asiat. Mieliala ei ole jotain mitä ”tapahtuu meille”. Se on yhtäkuin me, kuin minä itse. Toki jotkut lääkkeet tai päihteet aiheuttaa mielialamuutoksia mutta lähtökohtaisesti mieliala on meidän oma luonnollinen tila. 

mielialapäiväkirjan avulla ymmärsin esim sen että kun mua alkaa 21 aikaa ”ahdistaa ” niin se tarkoittaa että olen väsynyt ja kaipaan lepoa. Aina ennen ajattelin miksi ahdistaa ja yritin valvoa kuten ”normaalit ihmiset ”. Kunnes tajusin että se kertoo että on tarve lepää ja nukkuu. Aamulla sit hyvin mielin aikaisin ylös. Näin löysin mun oman luonnollisen unirytmin . 

suosittelen kaikille masentuneille ja ahdistuneille mielialapäiväkirjaa !

Vierailija
32/32 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siitäkin on syytä huolestua, kun on paremmalla tuulella? :D eli parannusta luvassa eikä kannata uskoa kaikkia niitä, joiden mielestä olet loppuelämäsi naimisissa ahdistuksen ja masennuksen kanssa. Mutta joo, päivät vaihtelee, jos on hyvä päivä, kannattaa olla iloinen että on hyvä fiilis. Huonoina kannattaa päivinä muistaa että tulee näitä hyviäkin ja muutama huono päivä ei määrittele koko elämää, vaikka se siltä aallonpohjalla saattaa tuntuakain.