YLE: Presidentti Martti Ahtisaari on kuollut
Kommentit (106)
Martti Ahtisaaren elämä oli elämää suurempi.
Kiitos Martti.
Vierailija wrote:
Linkitin tähän Narvan marssin
Aurinko paistaa pilven takaa, se on viesti rauhan mieheltä.
Presidentti pääsi ikuiseen rauhaan klo: 6.40
Kiitos presidentti Ahtisaarelle, osanottoni perheelle.
Orpo teki Martille tunteettoman CV:n ja matki lopetuksen "lepää rauhassa" muilta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tämä on aika tunteita herättävä tieto minulle koska Ahtisaari ensimmäinen presidentti jonka muistan hyvin, olin lastentarhassa kun hänet valittiin. Muistan kuinka äitini kannatti Ahtisaarta, ei halunnut RKP:laista Elisabet Rehniä presidentiksi. Samalla hiipii mieleen omien vanhempien ikä...
Mulla oli samanlaiset ajatukset Koivistosta. Kekkosta en muista koska olin niin pieni silloin. Katsoin Koiviston hautajaiset ja tuntui yhden aikakauden päättymiseltä. Hautajaiset oli kauniit ja liikuttavat.
Minä muistan Kekkosen! Kuolikin!
Erikoiseen aikaan kuoli rauhan nobelisti, juuri kun eliitti on lietsomassa sotaa joka puolella... sattumaako?
Vierailija wrote:
Juuri eilen oli mielessä onkohan Ahtisaari vielä elossa.
Onneksi olkoon, tapoit Ahtisaaren. :P
Vierailija wrote:
Orpo teki Martille tunteettoman CV:n ja matki lopetuksen "lepää rauhassa" muilta.
Arvokas perintö tuntui kiinnostavan.
Alex Stubb puhui Ahtisaaresta lämpimästi ja kunnioittavasti Ylen haastattelussa. (satuin kuulemaan - Niinistön puhetta en ole kuullut.)
Nähtävästi uutinen on alkanut tunti sitten leviämään myös kansainvälisesti medioissa.
Vierailija wrote:
Erikoislähetys ykkösellä alkaa, Niinistö pitää puheen 11.00.
Harmillista, heräsin just.
Vierailija wrote:
Koska Tarza?
Hiljaista on.
Fiksu rauhan mies. Hänenlaiset vähissä nykyään. Tarvetta olisi taas.
Vierailija wrote:
Fiksu rauhan mies. Hänenlaiset vähissä nykyään. Tarvetta olisi taas.
Samaa mietin. Enää ei ole montaa kunnon valtiomiestä jäljellä. Ainakaan päivän politiikassa. Kaikenlaisia narreja enemmänkin.
Siinä oli mies jolla sydän kultaa. Oikea mies joka sai Nobelin rauhan palkinnon. Jotkut oli Namibiassa laittanut lapselle nimeksi Mara. Lepää rauhassa.