Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Airbnb majoittujat ; miten annat tähtesi?

Vierailija
16.10.2023 |

Lueskelin tuossa muutaman kohteen arvosteluja ja silmiin pisti arvostelut joissa kehutaan kohdetta ja majoittajaa mutta sitten annetaan vain 4 tähteä. Eikö kaikki tiedä että 4 tähteä on tuolla alustalla huono arvosana?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin neljä tähteä kerran: puitteet olivat hyvät ja kuin aikaisemmin kuvailtu, mutta mm. astiat olivat huonosti tiskattu ja kylpyhuoneen siisteydessä oli parantamisen varaa. Että näin ainakin omalta osaltani.

Vierailija
2/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin myös erästä tapausta jossa majoittuja oli antanut 3 tähteä. Oli majoittunut viikon ajan ja negatiivista oli että vessapaperi oli loppunut ja pyyhkeessä oli ollut tahra ... Tuota mietin että eihän airbnb ole hotelli. Mun käsityksen mukaan ei ladata paperivarastoja täyteen majoittajan puolesta vaan on se rulla tai pari ja sitten pitempään majoittuva hankkii paperinsa yms itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, missä niin sanotaan? 

Vierailija
4/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi airbnb-tähtiin ei oikein ole luottamista, kun siellä kuuluu vain kehua. Annan 5, jos paikasta jäi kaikin puolin hyvä maku. 4 esim. jos paikka on ahtaampi kuin kuvissa näyttää ja nukkumisjärjestelyt jotenkin hankalat. Sen alle menisi varmaan, jos kämppä olisi selkeästi muuta kuin luvattu. 

Vierailija
5/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä arvosteluihin missä tahansa on syytä suhtautua terveellä kriittisyydellä. On sitten kyseessä vaikka Booking.com tai Google Reviews tms.

Noissa on aina paljon jotain mt-tapauksilta kuulostavia henkilöitä, jotka valittavat jostain ihme pikkuasioista. Esim. tyyny ei ollut hyvä tai kadulta kuului auton ääni, aivan kauheaa, annan yhden tähden tai 2/10.

Jos arvioita on vähän, niin yksikin tuollainen niuhottaja pudottaa kokonaisarvosanan huonoksi.

Jos arvioita on paljon, ja negatiiviset arviot ovat enemmän sääntö kuin poikkeus, niihin kannattaa kiinnittää huomiota.

Vierailija
6/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sepä se, ei sitä varmaan missään kuuluteta. Mutta jos kohde saa useamman 4 tähden arvostelun, tulee huomautus jossa kerrotaan että jos keskiarvo laskee alle 4,3 tähteä niin kohde poistetaan alustalta. 

Vierailija
7/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa,että kuuluu antaa vain hyviä arvosanoja. Yövyimme Suomessa asunnossa, jossa oli näkyvää hometta sekä epämiellyttävä tuoksu + vuoteet likaisia. Arvosanat olivat tasoa "nice and cozy". Miten siihen menet jatkamaan, että asunto on asumiskelvoton ja siivoton.

Vierailija
8/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sepä se, ei sitä varmaan missään kuuluteta. Mutta jos kohde saa useamman 4 tähden arvostelun, tulee huomautus jossa kerrotaan että jos keskiarvo laskee alle 4,3 tähteä niin kohde poistetaan alustalta. 

Ei kai??? Samat kohteet ovat joskus myös booking.comissa, ja siellä annetaan ykköstäkin. 

Vierailija
9/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisestihän se asteikko on niin, että jos asiat menevät suurin piirtein niin kuin on sovittu, 5 tähteä. Ja jos tulee ongelmia mutta host ratkaisee ne jotenkin kohtuullisesti puheeksi ottamisen jälkeen, niin myös 5 tähteä.

Vähemmät tähdet katsotaan osoitukseksi siitä, että host ei ole luottamuksen arvoinen tavalla tai toisella.

Sanallisissa arvioissa tulevat sitten huoneiston puutteet paremmin ilmi.

Saattaa tulla pieniä kulttuurien kohtaamisia, jos yrittää objektiivisesti arvioida kokemustaan asteikolla 5 (paras lomamatka ikinä)-1(kaupungin keskusta oli liian meluisa ja en pitänytkään paikallisesta ruuasta).

Vierailija
10/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mun mielestä on outoa,että kuuluu antaa vain hyviä arvosanoja. Yövyimme Suomessa asunnossa, jossa oli näkyvää hometta sekä epämiellyttävä tuoksu + vuoteet likaisia. Arvosanat olivat tasoa "nice and cozy". Miten siihen menet jatkamaan, että asunto on asumiskelvoton ja siivoton.

Siis tottakai kirjoitat jos näin on. Mutta tässä ajan takaa sitä että jos sinulla ei todellakaan ole mitään moitittavaa vaan päinvastoin kehut. Niin miksi annat nelosen? Eräänkin lähes aina 5 tähteä saavan "supermajoittajan" arvosteluista oli tälläinen. "Jo keväältä tuttu pysähdyspaikka matkalla pohjoiseen. Sujuva ja mukava yöpyminenjäkleen kerran!" . Ja antoi 4 tähteä! 

Vierailija
11/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kansainvälisestihän se asteikko on niin, että jos asiat menevät suurin piirtein niin kuin on sovittu, 5 tähteä. Ja jos tulee ongelmia mutta host ratkaisee ne jotenkin kohtuullisesti puheeksi ottamisen jälkeen, niin myös 5 tähteä.

Vähemmät tähdet katsotaan osoitukseksi siitä, että host ei ole luottamuksen arvoinen tavalla tai toisella.

Sanallisissa arvioissa tulevat sitten huoneiston puutteet paremmin ilmi.

Saattaa tulla pieniä kulttuurien kohtaamisia, jos yrittää objektiivisesti arvioida kokemustaan asteikolla 5 (paras lomamatka ikinä)-1(kaupungin keskusta oli liian meluisa ja en pitänytkään paikallisesta ruuasta).

"Juuri näin; tämän mukaan itse arvostelen

5-star: Nobody is perfect, but I enjoyed my stay!

4-star: There are several issues that need to be corrected.

3-star: There are major problems.

2-star: This listing should be removed.

1-star: Ban these hosts for life."

Vierailija
12/40 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lueskelen myös arvosteluja välillä hyvin hämmentyneenä että mistä kaikesta ihminen voikaan kohteissa nillittää. Yksi huvittavimmista oli "mikrossa liikaa nappuloita , tyylikäs jos tykkää pelkistetystä musta-mustavalkoisesta-metalli tyylistä. Kohteen kuvissa oli perustasoa parempi mikro  , sisustus maanläheiset värit korostettuna mustilla ja teräksisillä yksityiskohdilla. Ilmeiseti tää ei tykännyt ? Oli kuitenkin varannut vaikka kuvat nähnyt :))

Vierailija
13/40 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mustaa ja valkoista kolkkoa ja kalseaa. Ei keittomahdollisuutta tai edes vedenkeitintä. Hiljaisuus plussaa. Ei meidän makuun, mutta aina joku tykkää."

3 tähteä ja tämmöisen arvostelun oli saanut todella kokenut teeveestäkin tuttu supermajoittaja. Hänellä tosi paljon kuvia kohteesta ja listattuna mitä löytyy. Eikö ihmiset ymmärrä näkemäänsä ja lukemaansa. Sisustus kyllä moderni mutta ei pelkästään mustaa ja valkoista. Ja keittiötä ja vedenkeitintä ei luvattukaan! Niin, että voi hyvää päivää. Varasitko siksi että saisit mielesi pahoittaa??

Vierailija
14/40 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihmettelin myös erästä tapausta jossa majoittuja oli antanut 3 tähteä. Oli majoittunut viikon ajan ja negatiivista oli että vessapaperi oli loppunut ja pyyhkeessä oli ollut tahra ... Tuota mietin että eihän airbnb ole hotelli. Mun käsityksen mukaan ei ladata paperivarastoja täyteen majoittajan puolesta vaan on se rulla tai pari ja sitten pitempään majoittuva hankkii paperinsa yms itse.

Jos siisteydestä löytyy vikaa niin siitä aina minulla lähteestä vähintään yksi tähti. Tahra pyyhkeessä varmasti veisi tähden minultakin. Pyyhkeiden ja lakanoiden tulee olla ehyitä, siistejä ja puhtaita. Vessapaperia on  yleensä ollut viikon tarpeisiin (pun intended), sen jälkeen on OK ostaa itse. 

Vierailija
15/40 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse annoin neljä tähteä kerran: puitteet olivat hyvät ja kuin aikaisemmin kuvailtu, mutta mm. astiat olivat huonosti tiskattu ja kylpyhuoneen siisteydessä oli parantamisen varaa. Että näin ainakin omalta osaltani.

Olisin antanut kolme tähteä tuollaisesta. Kylpyhuoneen ja keittiön on oltava moitteettomassa kunnossa! Toki hinta vaikuttaa myös, jos on huomattavasti vastaavien keskiarvoa edullisempi niin silloin voi vähän antaa anteeksi. 

Vierailija
16/40 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys on aivan älyttömän tärkeää, ei ole kiva löytää esim. edellisten asukkaiden hiuksia kämpästä tai ettei tiskiallas ole puhdas. Samaten viestittelyn sujuvuus ja nopeus on tärkeää.

Vierailija
17/40 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys on tärkeää. Luin jostain kohteesta että täytyy siivota itse, muuten tulee 80 euron siivousmaksu. Ainakin "korona-aikaan" piti majoittajan sitoutua siivousohjelmaan missä määriteltiin tarkasti desifioinnit, tuuletus yms. Jos majoittujalla on vaihtoehtona itse siivous niin miten ihmeessä host voi sitoutua siivousohjelmaan? Vai eikö tätä vaatimusta enää airbnb:n puolelta ole?

Vierailija
18/40 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on reilua muita matkaajia kohtaan antaa rehelliset arvosanat. Viisi tähteä annetaan ainoastaan jos mitään valittamista ei löydy.

Puhtaus on tärkein kriteeri, jokaisesta että epäsiististä tilasta poistan tähden (esim huonosti pestyt astiat keittiössä tai hiuksia suihkussa) Ja kyllä siitä melustakin voi tähden ottaa jos oikeasti kova melu on, sellaistakin on tullut vastaan vaikka olenkin sikeäuninen enkä yleensä melusta hätkähdä. Jos omistaja tietää että naapurissa on moottoripyöräkerho jossa moottorit paukkuu aamun tunneille ja äänieristys ei ole kummoinen niin se pitää esittelyssä mainita ja sen tulee näkyä hinnassa. 

Vierailija
19/40 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: Mitään huomautettavaa ei löytynyt

4: Kiva paikka, voisin tulla toistekin mutta pientä viilattavaa löytyy

3: Asuttavassa kunnossa , mutta ei miellyttävä

2: En tulisi uudelleen. Hinta-laatu vinksallaan, epäsiisti ja kulunut

1: Sikolätti 

Vierailija
20/40 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alentanut tähtiä mm. seuraavista syistä:

- Asunnon epäsiisteys

- Omistaja ollut myöhässä avainten annosta, ei edes kommunikoinut meille mitään, että olisi myöhässä ja jouduimme odottamaan tunnin pakkasessa

- Asunnon kerrottiin olevan viihtyisällä ja turvallisella paikalla, naapuritontilla oli narkkareiden asuttama autiotalo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan