Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsoitteko eilisen dokkarin sikiön kehityksestä? Miten kukaan voi synnyttää noin helposti kuin dokkarin nainen?

Vierailija
29.12.2006 |

Vähän siinä ähisteli hymyssäsuin ja sitten vauva jo pullahtikin ulos :O

Onko tuollainen oikeasti mahdollista?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että muija ei tunne yhtään mitään epiduraalin takia. Ja että mieheni ei arvosta yhtään tuollaisia naisia/synnytyksiä, koska siinä ei oikeesti tiedä millaista synnytys todellisuudessa on...

Vierailija
22/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et äijä ei arvosta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes kohdunkaulanpuudutusta ei saa jos synnytys on liian lähellä.

Vierailija
24/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun ainakaan kummassakaan tarvinnut juurikaan käyttää voimaa ponnistamiseen. Toisessa oli puudute, toisessa ei enää tehonnut. Silti ponnistaminen oli molemmissa aivan saman tuntuista, hyvin vaivatonta. Kun joku edellä vertasi kakkaamiseen, niin on minullakin ollut monesti paljon kovempi kakka kuin mitä synnyttäminen vaati.

Vierailija
25/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen synnytys kesti 12 tuntia enkä silloinkaan saanut muuta kuin akvarakkuloita. Sanottiin, ettei uudelleensynnyttäjä tarvitse puudutteita. Kolmanteen en edes viitsinyt kerjätä.

Vierailija
26/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen kätilö sanoi, että epiduraalia ei anneta ennenkuin on 3cm auki ja kun se 3cm oli auki, toinen kätilö sanoi ettei enää anneta toissynnyttäjälle, ei ehdi. Niinpä ilman mitään helpotusta synnytin 49 tuntia apunani vain suihku ja amme, kun ponnistus alkoi viimein minä olin uupumuksesta sekaisin ja päädyttiin imukupin kautta hätäsektioon. Oli se helvetillistä, kaksi vuorokautta supistuksia eikä unta ja siihen vielä sektion ihanuus päälle. hemmetti, satakunnan keskussairaala on pyllystä:p

Vierailija
27/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin, että tuskat olivat viedä järjen.

Muuten vittumaista, mutta jes, olen ainakin ansainnut 28:n miehen kunnioituksen! Heti helpotti!

Jos mun mieheni päästäisi suustaan edes etäisestikään mitään noin typerää, niin katuisi seuraavassa hetkessä, kyllä näin on.

Vierailija
28/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se dokumentin nainen oli ihan keskenkasvuinen, huomionkipeä inisijä! Että mua raivostutti se sen tyyli nostaa itseään jollekin jalustalle ja paistatella siinä huomiossa, jota se raskausaikana sai! Ja kehtasikin valittaa miehelleen että hän ei saa nyt olla päivää prinsessana omissa häissään kun pitää maata täällä sairaalassa ettei lapsi synny ennenaikaisesti!

Puhumattakaan siitä kitinästä ja naaman nirpistelystä, joka seurasi, kun väläyteltiin vastasyntyneen tehohoidon mahdollisuutta. Hän ei nyt saakaan kokea sitä ihanuutta, että saisi vauvan heti rinnalle. Ei mitään puhetta lapsen hyvinvoinnista, omat tarpeet ja toiveet vaan oli tärkeitä ja niistä puhuttiin.

Sen sijaan se aviomies oli tosi sympaattinen ja huomaavainen, ihmeellisen itsekeskeisen typeryksen olikin huolinut lapsensa äidiksi!

Vierailija
29/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri kyseli, että tuntuuko mitään... naureskeli vaan.

Vierailija
30/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että muija ei tunne yhtään mitään epiduraalin takia. Ja että mieheni ei arvosta yhtään tuollaisia naisia/synnytyksiä, koska siinä ei oikeesti tiedä millaista synnytys todellisuudessa on...

Itse olen 2 lasta synnyttänyt normaalisti alakautta. Ensimmäisessä oli kivunlievittäjinä aqua-rakkulat ja kohdunkaulapuudute. Toisessa pelkkä ilokaasu

Terveisiä sille miehellesi, että täällä yksi nainen rv 35 ja kipuja ollut koko raskauden ajan. Jos saisin kivuttoman synnytyksen, olisin kiitollinen. Mutta saisinkohan arvostusta näistä menneestä kahdeksasta kuukaudesta. Kivulla ja tuskalla olen lastani kantanut...

Vierailija
31/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt olikin kyse siitä, että naiset ottavat liian helpoin perustein sen epiduraalin...Ettei edes haluta koittaa ilman sitä yhtään mitään. Ja että Heti pitäisi saada se puudutus kun sairaalaan pääsee, ettei vaan tunnu mitään missään...

Asia on ihan eri, jos synnytys kestää ja kestää ja on todella kivulias...

HUOH! Hyvä hyvä 43! Ymmärsit todella hyvin tämän asian! Mene lääkäriin, ehkä sulle annetaan nyt heti sitä epiduraalia!!! hohhoijjaaa

Vierailija
32/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin _hänen_ arvostuksellaan olisi kenellekään mitään väliä!

Ja itsekin olet idiootti, kun tuollaista täällä toistelet kirkkain silmin. Joo-o, kivulla sinun pitää lapsesi synnyttää että olet kelpo nainen - mistä perähikiästä teitä oikein löytyy??

Vierailija:

Itse olen 2 lasta synnyttänyt normaalisti alakautta. Ensimmäisessä oli kivunlievittäjinä aqua-rakkulat ja kohdunkaulapuudute. Toisessa pelkkä ilokaasu

Vierailija
33/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta nyt olikin kyse siitä, että naiset ottavat liian helpoin perustein sen epiduraalin...Ettei edes haluta koittaa ilman sitä yhtään mitään. Ja että Heti pitäisi saada se puudutus kun sairaalaan pääsee, ettei vaan tunnu mitään missään...

Asia on ihan eri, jos synnytys kestää ja kestää ja on todella kivulias...

HUOH! Hyvä hyvä 43! Ymmärsit todella hyvin tämän asian! Mene lääkäriin, ehkä sulle annetaan nyt heti sitä epiduraalia!!! hohhoijjaaa

Vierailija
34/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi mielipiteet muuttua kummasti!

Mulla yksi helvetillisen tuskallinen synnytys takana ja toista en synnytä ilman kunnollista kivunlievitystä! Miehesi mielestä varmaan keisarileikkauskin pitäisi tehdä ilman mitään kipulääkkeitä. Niin ja eihän se tietenkään ole " oikea" synnytys...

Vierailija
35/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet monen ulkomaalaisen mielestä hullu kun haluat kärsiä, se ei tee sinusta parempaa ihmistä ollenkaan.

Kipu sinänsä ei ole edes terveellistä vaan saattaa johtaa jopa pahaan shokkiin.

Vierailija
36/36 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisemmässä Sydänääni-lehdessä oli juttua asiasta, ja olipa muuten aika karskia luettavaa!