Onko sinulla WhatsApp?
Vai pitäisikö kysyä onko muita jotka ei koskaan ole sovellusta käyttänyt? Havahduin vain tilanteeseen että vaikka WhatsApp on todella suosittu minulla ei vaan ole ollut sille käyttöä. Yleensäkään en juurikaan juttele kenenkään kanssa puhelimessa tai lähettele tekstiviestejä. Ei vaan koskaan ole oikein ollut kavereita ja muuhun käyttöön kuin kavereiden kanssa viestittelyyn käsittääkseni tuota on turha asentaa.
Kommentit (27)
Vierailija wrote:
Niinhän sitä voisi kuvitella. Olen tuo kommentoija, joka sanoi luopuneensa ko. viestittelyvälineestä ja se kyllä vähensi kavereilta saatuja viestejä PALJON. Ei sinänsä ongelma, olemme kyllä riittävästi tekemisissä, mutta huomaa vaan sen, että viestittelyä tärkeämpää on ollut se kanava. Mutta onhan se selvää, että Facebookin tuotteista on tarkoituksella tehty koukuttavampia kuin viesti- ja meiliohjelmista.
Tää onkin jännä ilmiö. Mä poistin sometilit ja pikaviestimet ja ilmeisesti monelle lakkasin samalla olemasta. Todella harva on yhteydessä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole, luovuin siitä ja muista Facebookin tai siis nykyisen Metan tuotteista. Jotain erityistä siinä täytyy olla, koska vaikka minulle voi lähettää tekstiviestin tai sähköpostin joka on ihan yhtä vaivatonta kuin WhatsApp, on yhteydenpito kavereiden suunnalta vähentynyt todella paljon.
Oletko sinä minä?
No lopultahan me kaikki olemme yhtä <3 Mutta eri kehossa olen kuitenkin kuin sinä. Onko sinullakin yhteydenpito ystävien kanssa vähentynyt vai oliko samaa vain tuo Metan tuotteista luopuminen?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole, luovuin siitä ja muista Facebookin tai siis nykyisen Metan tuotteista. Jotain erityistä siinä täytyy olla, koska vaikka minulle voi lähettää tekstiviestin tai sähköpostin joka on ihan yhtä vaivatonta kuin WhatsApp, on yhteydenpito kavereiden suunnalta vähentynyt todella paljon.
Tekstiviesti maksaa 7 cnt kappale ja Facebook-viesti 0 cnt. (WhatsAppia ei mulla ole, kun ei ole nettiä kännykässä.)
Totta. Itse niin tottunut siihen, että liittymään kuuluu rajattomat viestit ja puhelut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niinhän sitä voisi kuvitella. Olen tuo kommentoija, joka sanoi luopuneensa ko. viestittelyvälineestä ja se kyllä vähensi kavereilta saatuja viestejä PALJON. Ei sinänsä ongelma, olemme kyllä riittävästi tekemisissä, mutta huomaa vaan sen, että viestittelyä tärkeämpää on ollut se kanava. Mutta onhan se selvää, että Facebookin tuotteista on tarkoituksella tehty koukuttavampia kuin viesti- ja meiliohjelmista.
Tää onkin jännä ilmiö. Mä poistin sometilit ja pikaviestimet ja ilmeisesti monelle lakkasin samalla olemasta. Todella harva on yhteydessä.
Joo, tämä on mielestäni oikeasti kiinnostava ilmiö! Uskon, että monen mielestä esim. WA on tosi hyvä viestikanava osittain siksi, että se on paljon koukuttavampi kuin vaikkapa tekstiviestit tai meilit. Ja siis apin yksi tärkein ominaisuus on olla mahdollisimman koukuttava, koska sen menestystä mitataan sillä kuinka paljon käyttäjät käyttävät sitä (kuinka monta minuuttia, kuinka usein avaavat jne.). Mieti esimerkiksi miksi ne ominaisuudet on kehitetty, jossa voit seurata onko viestitsi luettu ja mihin aikaan, onko kaveri linjoilla ja monelta on ollut viimeksi jne.
Uskon, että oikeasti iso osa somen (oli se sitten FB tai WA) koetusta yhteydenpidosta ystäviin on eräänlaista illuusiota ja somea käytetään isoksi osaksi koska se vaan on niin koukuttavaa ja sitä ei moni edes tiedosta.
Tai sitten vaan selittelen itselleni sitä miksi yhteydenpito ystävien puolelta on vähentynyt, heh… Mutta vielä pitää se sanoa, että soittaminen se vasta onkin harvinaista. Juuri luin tutkimuksesta, jossa soittaminen koetaan nykyään jopa pelottavaksi ja monet jättävät vastaamatta koska soittaen saadaan nykyisin lähinnä vain huonoja uutisia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tekstiviesti maksaa 7 cnt kappale ja Facebook-viesti 0 cnt. (WhatsAppia ei mulla ole, kun ei ole nettiä kännykässä.)
On myös vaikka kuinka monta muuta sovellusta, joiden kautta voi lähettää "ilmaisia" viestejä (esim. Discord ja Signal), mutta ihmiset on järkyttävän takertuneita Metan tarjoamiin palveluihin. Joku tuon firman tuotteista tai sitten ei mitään! On erikoista pitää Whatsappia jonain oletussovelluksena, kun todella harvassa luurissa se on tehdasasetuksissa. Minusta ei ole hyvä asia, että yksi yritys pitää hallussaan kaikkea.
Ihan yhtä helppoa on viestittely tekstiviestien välitykselläkin :D Kirjoita teksti ruutuun ja paina lähetä.