Suuttuisitko työpaikan pikkujoulu ruokailuissa tästä?
Jos työkaveri kommentoisi "syö vaan reippaasti kaikki lautaselta, älä viitsi jättää kun työnantaja on maksanut ruoan"
Johon sitten muiden kuullen joutuisit perustelemaan "en ollut varma onko tässä ainetta x, jolle olen allerginen. Siksi en syönyt paljoa"
"Ai no älä syö! En halua ruveta soittamaan ambulanssia sulle"
Kommentit (32)
En näe avauksessa mitään syytä suuttumiseen pikku joulu ruokailussa.
Onko jossain jo pikkujoulut vai närästääkö tässä vielä vanhat pikkujoulut?
Täyspäiset aikuiset ihmiset eivät vahdi muiden aikuisten syömisiä. Saati nyt laske ruokahävikkiä 🙄
Työantaja maksaa siitä ruoasta ihan saman riippumatta siitä syödäänkö lautanen tyhjäksi vai ei.
Vierailija wrote:
Nautin pikkujouluissa vain nestemäistä ravintoa. Ja sitten vaan laskutuksen Jessican kanssa testaamaan uutta kopiokonetta.
Vanhemmat työntekijät voi tietenkin yrittää samaa faxin päällä ;D
Muistan sinut. Et tajunnut millään miten kopiokoneen saa tekemään kaksipuolisia kopioita, vaikka miten selitin. Pitkään jaksoin selittää, mutta lopulta oli pakko vaan jättää sinut yksiksesi ihmettelemään kopiokoneen valikkoa. Kuulin, ettet osaa vieläkään.
t: Jessica
Suuttuisin jos sanoisi "No syö ihmeessä ja kuole pois"
Tämä syömisestä kommentoinnista loukkaantuminen on ainakin minulle hyvin tuore ilmiö. Selkeästi nähtävissä omalla työpaikalla nuoremman polven työkavereiden taholta. Ihan jatkuvasti keskusteluissa, palavereissa ja viesteissä kommentoidaan, että ei saa puuttua toisten syömiseen. Nyt ollaan jo niin pitkällä, ettei saa pyytää syömään, koska se koetaan painostamisena. Herkkuja saa vielä tuoda tarjolle, vaikka osa on sitäkin vastaan. Niistä ei oikeastaan saa kuitenkaan puhua. Ei saa kysyä maistoitko tai mitä pidit, kun se on jokaisen oma asia. Ei saa kysyä mitä toisen eväissä on, ei saa kommentoida omia syömisiään, ei saa kysyä haluatko/oletko muistanut vuoron aikana syödä. Ei saa katsoa kun toinen syö.
Ja tämä ei ole vain yhden ihmisen trauma, vaan selvästi jonkin verran yleistynyt asenne, että syöminen on yksityisasia. En tiedä onko se joku vastareaktio minua vanhemman sukupolven tuputtamiskulttuurille. Mutta hämmentävää on ja varoa saa.
Virman mies/nainen ajattelee aina työnantajan parasta.
Toisenlaisiin tarjottava ruoka ei vain maistu hyvältä, mutta eihän sitä tiedä, ennenkuin laittaa suuhunsa. Miksi pitäisi syödä väkisin lautanen tyhjäksi, jos ruoka on liian suolaista, rasvaista tai muuten vastenmielistä. Toisinaan salaattien ainesosat näyttää hyvältä buffetissa, mutta maistuu siltä, kun olisi mädäntynyt astiassaan kolmatta päivää.
jos henkilö on oikeasti niin allerginen että joutuu ambulanssin kutsumaan, niin henkilö ei ota ruokia joiten ainesosia ei tunne.
Vierailija kirjoitti:
Työantaja maksaa siitä ruoasta ihan saman riippumatta siitä syödäänkö lautanen tyhjäksi vai ei.
moni keskittyy varmaan pelkkään nestetankkaukseen, joten sowwat
En suuttuisi mutta työkaverin ei kuulu huomauttaa syömisestä. Olisit antanut ruoan hälle syötäväksi. Syökööt itse niin ei mene hukkaan työnantajan maksama ruoka.