Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen puhe muuttunut epäselvemmäksi, mitähän tämä on?

Vierailija
15.10.2023 |

Vähän yli 2-vuotias lapsi on jo pitkään puhunut paljon sanoja ja muutamia pitkiäkin lauseita. Ennen lauseet oli selkeitä ja rakenteeltaan niin oikeanlaisia kuin nyt 2-vuotiaalta voi odottaa. Nyt muutaman viikon ajan puhe on muuttunut kummalliseksi. Lapsi pölpöttää ihan omaa kieltään ja välissä siellä täällä on niitä oikeita sanoja. Kun ennen sanoi yksinkertaisesti "minä haluan mehua", nyt sanoo "minä sesesese haluan sesetäsä minulle sitä mehua". Mistä voi olla kyse, pitääkö huolestua? Sanoja edelleenkin oppii varmaan päivittäin lisää, joten kehitystä kyllä tapahtuu. Mutta tuollaista hokemista/änkytystä on tullut lauseisiin paljon ja on vaikea ymmärtää mitä yrittää selittää. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollisesti oppinut joltakin sukulaiselta? Jos huolestuttaa niin kysy neuvolasta

Vierailija
2/4 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy neuvolasta, he voivat konsultoida esim. puheterapeuttia. Tuo voi johtua monesta syystä luulisin. Älä huolehdi liikaa, mutta kysy ihmeessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että puhe tällä hetkellä turhan vauhdikasta. Noita vaiheita tulee. Sano aina lapselle, ettei kiire vaan kertoo rauhassa. Ei kuulosta omiin korviin huolestuttavalta, kun puhe menee muuten eteenpäin. Terv terkka vuodesta 2004

Vierailija
4/4 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäny sun huumekätkön?